• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4167 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

شفر و برانكو در جاده ناكامي

سرخ‌آبي‌ها در بحران

بهرام سرگوسرايي

 

 

تنها چند روز تا بازي حساس تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس با حريف‌هاي قطري‌شان باقي مانده و عملكرد اين دو تيم در ليگ برتر ايران اصلا خوب نبوده. در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه استقلال و پرسپوليس به مصاف حريفان خوزستاني رفتند و هر دو ناكام بودند. استقلال روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادي و با حمايت هوادارانش مقابل فولاد به تساوي بدون گل رضايت داد. ضعف در ضربات آخر و عدم هماهنگي بازيكنان جديد بزرگ‌ترين بحراني بود كه مي‌شد در استقلال ديد. تيم استقلال اصلا شباهتي به يك تيم مدعي ندارد. چندين ستاره در تيم حضور دارند كه هركدام راه خود را مي‌روند. الحاجي گرو خريد جديد اين تيم اصلا خوب بازي نكرد و نيوماير آلماني هم چندين بار صداي اعتراض تماشاگران را درآورد. محمد دانشگر خيلي خشن بازي مي‌كند و اين نوع بازي او مي‌تواند در ليگ قهرمانان براي استقلال خطرآفرين باشد. استقلال از پنج بازي خود تنها شش امتياز گرفته و اين شروع ضعيف، هواداران را ياد دوران عليرضا منصوريان انداخته است.

در روز پنجشنبه هم پرسپوليسي‌ها در آبادان به مصاف صنعت نفت رفتند كه با يك نمايش بد مقابل اين تيم متوقف شدند. عليرضا بيرانوند كه در جام جهاني عالي كار كرده بود خيال پرسپوليسي‌ها را از داشتن يك دروازه‌بان مطمئن راحت كرده بود. اما در اين بازي گلي خورد كه همه ياد روزهاي بدش در فصل گذشته افتادند. بيرانوند در اين بازي گلي خورد كه از يك دروازه‌بان ملي‌پوش بعيد بود.

از سوي ديگر، برانكو نشان داد بيش از حد محافظه‌كار است و اين احتياط او در بازي مقابل الدوحيل مي‌تواند كار دستش بدهد. در سه بازي اخير پرسپوليس، اين تيم در نيمه دوم بازي‌هايش نياز شديد به گل داشت، اما برانكو ترجيح داد به تركيب و چيدمان بازيكنانش دست نزند. او در شرايطي كه شديدا نياز به گل داشت دو هافبك دفاعي را در زمين نگه داشت تا مركز زمين را در كنترل خودش داشته باشد. در بازي مقابل فولاد او مجبور شد كمال را بيرون بكشد و ثمرش را هم با ارايه نمايش زيباي تيمش ديد. اما او ديگر اين كار را تكرار نكرد تا تيمش دچار ضعف در ايجاد موقعيت بشود. برانكو زماني كه تيمش نياز به تغيير دارد منفعل عمل مي‌كند و محو بازي مي‌شود.

البته هواداران استقلال و پرسپوليس نبايد بابت ليگ برتر خيلي نگران باشند. در دو سال گذشته از دست دادن امتيازات اول فصل مصادف بود با از دست دادن قهرماني. اما امسال تيمي مثل پرسپوليس سال‌هاي پيش وجود ندارد كه از همان ابتدا امتيازات را كسب كند و فاصله معناداري ايجاد كند. اين موضوع به تيم‌‌ها اين فرصت را مي‌دهد كه تا چند هفته فرصت آزمون و خطا داشته باشند.

از سوي ديگر اما موضوع نگران‌كننده‌اي وجود دارد و آن هم بازي‌هاي اين هفته دو تيم پرطرفدار پايتخت در مقابل تيم‌هاي قطري است. السد و الدوحيل تيم‌هاي فوق‌العاده آماده‌اي هستند. آخرين باخت الدوحيل به بازي مقابل پرسپوليس در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا سال پيش بازمي‌گردد و همه مي‌دانند كه اين پرسپوليس، تيم سال قبل نيست. السد هم با حضور گابي و ژاوي در ميانه ميدان تيمي فوق‌العاده خطرناك است. شايد اين روزها بايد به فكر اين باشيم كه با ارايه يك بازي بسته و دفاعي، گل كمتري مقابل اين تيم‌ها دريافت كنيم. هواداران هنوز شكست‌هاي شش گله و چهار گله فصل قبل را فراموش نكرده‌اند و اين احتمال وجود دارد كه آن فجايع تكرار شود.

نتايج اخير استقلال و پرسپوليس در ليگ برتر يك زنگ خطر است و بايد اميدوار باشيم اين عملكرد در ليگ قهرمانان آسيا تكرار نشود. برانكو و شفر بايد كمي در تفكرات‌شان تغيير ايجاد كنند. شفر بايد به جوانان تيمش اعتماد بيشتري نسبت به خريدهاي جديد داشته باشد. از سويي برانكو هم بايد يك پلن دوم براي زماني كه شرايط بحراني شد داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون