• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4169 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

خبر

اعلام آمادگي ايران براي كمك به قطر در جام‌جهاني 2022

حسن روحاني، رييس‌جمهوري روز يكشنبه در تماس تلفني شيخ تميم بن حمد آل ثاني با وي، ضمن تبريك عيد قربان و آرزوي سربلندي و موفقيت براي همه مسلمانان به ويژه مردم قطر، افزود: زمينه‌ها و ظرفيت‌هاي بسيار فراواني براي توسعه همكاري‌ها در عرصه سياسي و اقتصادي ميان ايران و قطر وجود دارد و هيچ مانعي در مسير تقويت اين همكاري‌هاي مشترك نيست. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت؛ رييس‌جمهوري همچنين با اشاره به توانمندي شركت‌هاي ايراني براي اجراي پروژه‌هاي عمراني در عرصه‌هاي مختلف اظهارداشت: شركت‌هاي ايراني براي صدور خدمات فني و مهندسي به ويژه مشاركت در اجراي پروژه‌هاي عمراني قطر براي مسابقات جام جهاني فوتبال در سال ۲۰۲۲ ميلادي، كاملا آمادگي دارند. روحاني با بيان اينكه ترديدي نيست با اراده دو دولت، روابط دو كشور در مسير منافع دو ملت بيش از پيش توسعه و تعميق خواهد يافت، به قانون‌شكني امريكا و نقض برجام اشاره كرد. وي همچنين در اين تماس تلفني از امير قطر براي شركت در سومين اجلاس سران مجمع گفت‌وگو و همكاري‌هاي آسيا كه قرار است مهرماه در تهران برگزار شود، دعوت كرد.

غيب‌پرور خطاب به روحاني: شما تنها نيستيد

سردار غلامحسين غيب‌پرور، رييس سازمان بسيج مستضعفين طي سخناني در اجلاسيه شهداي اصناف، كارمندان و كارگران در استان البرز با اشاره به افزايش مشكلات اقتصادي مردم گفت: مشكلات اقتصادي جامعه فزوني يافته اما بين پاسداري از اصل انقلاب و انتقاد فرق است. مردم پاي اين انقلاب كه ادامه قيام امام حسين (ع) است ايستاده‌اند و ترديدي نداشته و ندارند.به گزارش ايسنا؛ وي با اشاره به صحبت اخير رييس‌جمهور مبني بر اينكه«دولت را تنها نگذاريد» گفت: بيش از يك سال است كه به شما اعلام آمادگي و همكاري كرده، نامه زده و در تربيون‌هاي مختلف اعلام كرده‌ايم ولي پاسخي دريافت نكرده‌ايم. وي افزود: شما اگر بخواهيد تنها نيستيد؛ فرهيختگان بسيج در اصناف، پزشكي و صنعت و اقشار مختلف بسيج در خدمت شما هستند اما راه بسته است، راه را باز كنيد بسيج متعلق به نظام و نسخه شفابخش است. رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در دو هفته گذشته بسيج به موضوع احتكار كالاهاي اساسي ورود كرده و همه نتايج آن را ديدند اما هنوز مبارزه ادامه دارد و مسوولان بايد تا رسيدن كالاهاي احتكار شده به دست مردم تلاش خود را ادامه دهند. وي در پايان ضمن «داعشي» خواندن احتكار كنندگان افزود: كساني كه كالاهاي مورد نياز مردم را احتكار مي‌كنند همانند داعش هستند و به مردم رحم نمي‌كنند ولي در مقابل، اصناف و بازاريان ما غيرتمند و دلسوز مردم هستند و نقش خود را در به ثمررساندن انقلاب اسلامي و كمك به دفاع مقدس به خوبي ايفا كردند.

واكنش حسام‌‌الدين آشنا به تذكر قاضي پور

 

مشاور فرهنگي رييس‌جمهور در پاسخ به اتهامات وارد شده از سوي يكي از نمايندگان مجلس به رييس‌جمهور در مورد صحبت‌هاي او در نمايشگاه صنعت دفاعي كشور؛ به انتشار بخش‌هاي تقطيع شده صحبت‌هاي روحاني توسط آن نماينده پرداخت. به گزارش ايسنا در اين يادداشت آمده است: ‌چند روز است دروغ بزرگ و خطرناك جديدي را به رييس‌جمهور نسبت مي‌دهند؛ اين دروغ امروز از زبان يك نماينده مجلس باز توليد شد. من خودم در سخنراني رييس‌جمهور در نمايشگاه صنعت دفاعي حاضر بودم. ايشان در ادامه ارايه تحليلي از قدرت دفاعي ايران كه ناشي از پيوند نيروهاي مسلح و ملت است گفتند « ساختار دفاعي كشورمان، ساختاري مردمي است، بار بزرگ و اصلي نيروهاي مسلح كشورمان، بر دوش بخش مردمي آن يعني سربازان وظيفه است و از سوي ديگر در كشورمان نيرويي به اسم بسيج داريم كه به عنوان يك قدرت بزرگ علاوه بر آنكه بخش مردمي نيروهاي مسلح را تقويت مي‌كند، مردم را نيز كاملا با نيروهاي مسلح كشور، متصل كرده است و هر جا نيروهاي مسلح و مردم كشوري اينچنين پيوندهاي مستحكم و گسترده داشته باشند، شكست‌ناپذير خواهند بود. » آشنا همچنين توضيح داد: روحاني گفت اگر در كنار اين ويژگي‌ها، فرماندهي نيروهاي مسلح نيز مردمي باشد، يعني منتخب و مورد اعتماد مردم باشد و علاوه بر اين اسلام‌شناس، مدير، مدبر و مورد اعتماد ديني مردم باشد، توانمندي و قدرت نيروهاي مسلح مضاعف خواهد شد. در زمان جنگ وقتي امام راحل فرماني صادر مي‌كردند، با فرمان يك فرمانده نظامي معمولي فرق داشت چرا كه مردم به اين رهبر مردمي و ديني از عمق جان اعتماد داشته و به او عشق مي‌ورزيدند و مي‌دانستند كه آنچه او مي‌گويد براي تأمين مصالح عمومي كشور است و نه تأمين منافع فردي. مشاور رييس‌جمهوري در پايان يادآور شد: سياق و ساختار و متن سخنان ايشان تجليل از فرماندهي معظم كل قوا به عنوان شخصيتي مردمي، منتخب، مورد اعتماد مردم، اسلام شناس، مدير و مدبر بود و صفات بايسته رهبري در قانون اساسي را به دقت برشمردند. براي مطامع حقير دنيوي ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را به بازي نگيريم. نادر قاضي‌پور در جلسه روز گذشته مجلس با استناد به اصل 110 قانون اساسي درباره اختيارات و وظايف رهبري در قبول نصب و عزل و قبول استعفاي فرماندهان نظامي و انتظامي گفت: طبق قانون اساسي امور مربوط به نيروهاي مسلح جزو اختيارات و وظايف رهبري است و قواي سه‌گانه مجاز به دخالت در كار فرماندهان نظامي و انتظامي نيست. در اين شرايط سوال اين است كه چرا رييس‌جمهور گاه و بيگاه در اين امور دخالت مي‌كند و اين باعث بروز اختلاف شده و بار امنيتي ايجاد مي‌كند؟ وي افزود: رييس‌جمهور حافظ قانون اساسي است چرا تخلف كرده و عملا به قانون اساسي آسيب مي‌زند؟ علت چيست؟ آيا ايشان مي‌خواهد فرمانده كل قوا باشد؟ يك بار تجربه بني صدر كافي بود. در هيچ جاي دنيا انتخاب مقامات نظامي و انتظامي با راي مردم نيست. چرا رييس‌جمهور سخن از انتخاب فرماندهان نظامي با راي مستقيم و غيرمستقيم مردم را مطرح مي‌كند؟ نماينده اروميه در پايان تاكيد كرد: قانون اساسي اين اختيار را به رهبري داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون