• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4169 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

خبر كوتاه

جيم كري، نان تست ترامپ را كشيد

كمدين مشهور با كشيدن نقاشي‌هاي طنزآميز و سياسي به مبارزه خود با دونالد ترامپ و اطرافيانش ادامه ‌مي‌دهد.

به گزارش بيزينس اينسايدر، جيم كري بازيگر در جديدترين نقاشي‌هايش به كوبيدن رييس‌جمهوري امريكا و همراهانش ادامه داد و در آخرين نقاشي‌اش كه آن را روي توييتر قرار داد صورت رييس‌جمهور را در قالب يك تكه نان تست سوخته به تصوير كشيد و هشتگ «#ترامپ‌تست‌شد» را به همراه لينكي در سايت راي‌دهي انتخابات دولتي، قرار داد. كري همچنين نقاشي ديگري در ارتباط با منفورت و كوهن منتشر كرد كه ترامپ را در حالي به تصوير مي‌كشيد كه از يك ميله آويزان شده بود، لباس تيمارستان به تن داشت و پرچم ايالات متحده به پايش بسته شده بود. او در توضيح آن نقاشي نوشته بود: «منفورت، گناهكار! كوهن، گناهكار! فلين، گناهكار! گيتس، گناهكار! چه اتفاقي دارد براي آن تمام بهترين آدم‌ها كه ترامپ مي‌گفت مي‌افتد؟ خانم‌ها و آقايان! كودكان تمام سنين! آيا اسپوديني بزرگ مي‌تواند به اندازه كافي دروغ بگويد تا از لباس تيمارستان جنايتكاري غيررياست‌جمهوري‌اش رهايي پيدا كند؟» كري مدتي است كه از طريق اين نقاشي‌هاي طنزآميز، ترامپ و همراهانش را به‌شدت زير ضرب گرفته است. وي در ماه آگوست تا اينجا ۱۰ نقاشي كشيده است كه همه مضموني انتقادي دارند.

 

نمايش ۳۲ فيلم از خسرو سينايي در «مثل يك قصه»

۸ فيلم سينمايي بلند و ۲۴ فيلم مستند از ساخته‌هاي خسرو سينايي در ويژه‌برنامه «مثل يك قصه» به نمايش درمي‌آيد. به گزارش خبرگزاري مهر، ويژه‌برنامه «مثل يك قصه»، بررسي ۵۰ سال آفرينش هنري خسرو سينايي فيلمنامه‌نويس و كارگردان سينما به مدت ۱۵ روز در باغ موزه هنر ايراني برگزار مي‌شود و در آن ۸ فيلم سينمايي بلند و ۲۴ فيلم مستند از ساخته‌هاي خسرو سينايي به نمايش گذاشته مي‌شود و در پايان هر بخش، جلسه پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد. در بخش ديگري از اين رويداد عكس‌هاي تاريخي از آلبوم تصاوير خانوادگي با روايتي داستان‌گونه براي مخاطبان به نمايش گذاشته مي‌شود و علاوه بر نمايش آثار مكتوب از قبيل شعر، فيلمنامه و آثار ترجمه، شرايطي فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند آثار را با امضاي اين هنرمند پيشكسوت تهيه كنند. اين برنامه در باغ موزه هنر ايراني به نشاني خيابان ولي‌عصر، بالاتر از چهارراه پارك وي، خيابان شهيد فياضي (فرشته)، انتهاي خيابان بوسني و هرزگوين، سه راه دكتر حسابي برگزار مي‌شود.

 

ناظري خواننده انيميشن حماسي «آخرين داستان»

شهرام ناظري با خوانش اشعاري از شاهنامه فردوسي، آهنگسازي فريد الهامي و سرپرستي كريستف رضاعي تيتراژ پاياني انيميشن سينمايي «آخرين داستان» به نويسندگي و كارگرداني اشكان رهگذر و تهيه‌كنندگي احسان رسول‌اف را خواند. علي رحيمي نوازنده دف و فريد الهامي نوازنده تنبور اين قطعه هستند كه با پيشنهاد كريستف رضاعي، آهنگساز اين انيميشن شكل گرفت. اين انيميشن براي نخستين‌بار در ايران در بخش سينماي ملي و بخش بين‌الملل پويانمايي (تنها نماينده ايران در بخش بين‌الملل پويانمايي) سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان رونمايي خواهد شد. «آخرين داستان» با برداشتي آزاد از شاهنامه به روايت قصه ضحاك ماردوش، كاوه آهنگر و آفريدون مي‌پردازد. پرويز پرستويي، ليلا حاتمي، حامد بهداد، اشكان خطيبي، بيتا فرهي، اكبر زنجان‌پور، فرخ نعمتي، حسن پورشيرازي، باران كوثري، مجيد مظفري، شقايق فراهاني، مليكا شريفي‌نيا، زهير ياري و بانيپال شومون از گويندگان نقش‌هاي اين انيميشن هستند.

 

هفته فرهنگي ايران- اوكراين برگزار مي‌شود

هفته فرهنگي ايران- اوكراين از ششم تا يازدهم شهريورماه در شهركتاب فرشته برگزار مي‌شود. به گزارش ايسنا، در اين سلسله مراسم كه در روز سه‌شنبه ششم شهريورماه، ساعت ۱۸ آغاز مي‌شود، در روز نخست از كتاب «لندن ۱۹۳۹»، مجموعه شعرهاي عليرضا بهرامي كه به صورت دوزبانه فارسي- اوكرايني با ترجمه كاترين كريكونيوك منتشر شده است، رونمايي و جشن امضاي آن انجام مي‌شود. همچنين رونمايي و جشن امضاي كتاب «خانواده كايداش»، رماني از ايون نچويي لوه‌تسكي برگردان فارسي همين مترجم، از ديگر برنامه‌هاي اين رويداد فرهنگي است. در اين مراسم كه با حضور و سخنراني چهره‌هايي از حوزه‌ ادبيات، رسانه، موسيقي و سينما برگزار خواهد شد، كاترين كريكونيوك، مترجم ايراني- اوكرايني مقيم كشور ولز نيز حضور خواهد داشت. برنامه‌ دوم از هفته فرهنگي ايران - اوكراين نيز به افتتاح گالري عكس‌هاي عليرضا بهرامي با عنوان «كي‌يف؛ شهر انقلاب و زندگي» اختصاص دارد كه با حضور چهره‌هاي فرهنگي و هنري، روز جمعه نهم شهريور ماه در گالري فرشته برگزار خواهد شد. پايان‌بخش اين سلسله برنامه‌ها، برگزاري نشست فرهنگي و گفت‌وگو با سفير اوكراين در تهران است كه روز يكشنبه يازدهم شهريورماه در گالري شهر كتاب فرشته واقع در خيابان شريعتي، پايين‌تر از پل صدر، روبه‌روي پاركينگ رويال، پلاك ۱۶۷۱ برگزار مي‌شود.

 

آغاز حراج تابستاني عكس‌ در گالري مژده

حراج تابستاني عكس گالري مژده با استقبال شايان توجه مردم و فروش 12 عكس كار خود را آغاز كرد. در اين رويداد عكس‌هايي از ۷۸ عكاس از چهار نسل هنر كشور به نمايش و فروش درآمده است. قيمت‌گذاري آثار از سيصدهزار تومان آغاز شده و اكثريت عكس‌ها زير دو ميليون تومان عرضه شده‌اند، همين استراتژي نشان مي‌دهد برگزاركنندگان در پي تشويق مردم به خريد عكس هستند؛ البته جاي نام‌هاي بزرگ و عكس‌هاي گران‌قيمت‌تر هم فراموش نشده است اما حتي براي آثار اينچنيني هم قيمتي پايين‌تر از بازار هنر در نظر گرفته شده؛ بالاترين قيمت اين نمايشگاه ، عكسي از باران و شيشه عباس كيارستمي است كه گران‌ترين عكاس خاورميانه به شمار مي‌رود و اين كارش ۲۸ ميليون تومان قيمت خورده است. حراج تابستاني عكس گالري مژده، دوم شهريور ماه آغاز شده و تا نهم شهريور در سعادت‌آباد، خيابان علامه شمالي، خيابان هجدهم شرقي، پلاك 27، زنگ اول برپاست. علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ مي‌توانند براي مشاهده آثار و خريد به اين گالري مراجعه‌ كنند.

 

فروش 100 هزار نسخه كتاب در تابستانه ۹۷

با گذشت ۴ روز از اجراي طرح تابستانه كتاب ۹۷، ۱۰۶ هزار و ۶۷۸ نسخه كتاب به مبلغ ۲۵ ميليارد ريال به فروش رسيد. به گزارش خبرگزاري مهر، طرح تابستانه كتاب ۹۷ با شعار «دانش‌گستري با حمايت از تاليف ايراني» با مشاركت ۷۱۶ كتابفروشي از سراسر كشور از ۳۰ مردادماه در تهران و ساير شهرها آغاز شده و تا ۵ شهريور در تهران و ۸ شهريور در ساير شهرها ادامه پيدا خواهد كرد. همچنين بر اساس اين گزارش تهران، خراسان رضوي، اصفهان، فارس، گيلان، خوزستان، قم، مازندران، آذربايجان شرقي و كرمانشاه، از جمله پرفروش‌ترين استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در اين طرح هستند. بر اساس آمار، تاكنون استان‌هاي تهران با ۱۰۶ كتابفروشي، اصفهان با ۸۸ كتابفروشي، خراسان رضوي با ۸۵ كتابفروشي و قم با ۷۴ كتابفروشي بيشترين مشاركت را در طرح تابستانه كتاب ۹۷ داشته‌اند. در طرح تابستانه كتاب۹۷، كتاب‌هاي تاليفي با يارانه ۲۵درصد و كتاب‌هاي ترجمه با يارانه ۱۵درصد عرضه مي‌شوند.

 

سفر رويداد هنري طهران به قطر و استراليا

رويداد هنري طهران در آخرين شب برگزاري‌اش ميزبان حسين الهي‌قمشه‌اي بود و قرار است مقصد بعدي اين رويداد قطر و استراليا باشد. «رويداد هنري طهران» از 28 تا 30 مرداد 1397 با همت موسسه فرهنگي ، هنري رسام عرب‌زاده و با مديرمسوولي سعيد محمدزاد‌اكبري طي سه روز در ساختمان موسسه فرهنگي اكو برگزار شد. در اين رويداد آثاري از هنرمندان تجسمي، فرش و مد ايراني به نمايش درآمد و سه گروه موسيقي هم به اجراي برنامه پرداختند.در «رويداد هنري طهران» فرش‌هاي نفيسي به نمايش درآمد كه در ميان آنها مي‌توان به «بزرگ‌ترين فرش ريزباف جهان با 92 ميليون گره- اثر استاد مرحوم صابر» اشاره كرد. در بخش هنرهاي تجسمي آثاري از پرويز تناولي (اثر هيچ)، محمود فرشچيان، رضا بدرالسماء، آداك جمشيدزاده و مرتضي نداف به نمايش درآمد. در سه شب برگزاري رويداد هنري طهران، گروه‌هاي «آقاي سماع»، «ژيوار» و «ليان» به اجراي موسيقي پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون