• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4169 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ شهريور

ابقاي رياست محسن هاشمي در شوراي شهر تهران

نژادبهرام در شورا: انتخاب دو شهردار، سرعت شورا را گرفت؛ مردم عزيز ما از شما پوزش مي‌خواهيم

گروه اجتماعي

 

 

ديروز شوراي شهر در نخستين جلسه از جلسات سال دوم كاري خود راي طبق قانون را بايد با راي‌گيري تكليف رييس شوراي شهر براي سال دوم عمر دوره پنجم شورا مشخص مي‌كرد. براي همين اين موضوع به عنوان نخستين محور، در دستور كار شورا قرار گرفت. «محسن هاشمي» در ابتداي برگزاري انتخابات هيات‌رييسه گفت: يك سال از عمر شوراهاي شهر تهران در دوره پنجم گذشت و اول شهريورماه دوره هيات رييسه فعلي به پايان رسيد. لذا برابر قانون بايد در اولين جلسه پس از اين تاريخ انتخابات هيات رييسه برگزار شود.

وي افزود: در جلسه هم‌انديشي اين موضوع مورد بحث و بررسي قرار گرفت و هيات‌رييسه فعلي مي‌تواند انتخابات هيات‌رييسه را برابر قانون برگزار كند. براي اين كار در ابتدا انتخابات رياست شورا را برگزار خواهيم كرد.

بعد از اين سخنان نوبت به راي‌گيري رسيد كه در نهايت اعضاي شورا مجدد با 21 راي محسن هاشمي را به عنوان رياست شوراي شهر تهران انتخاب كردند.

همچنين «سيد ابراهيم اميني» نيز به عنوان تنها كانديداي نايب رييسي شوراي شهر تهران از ميان ٢١ راي اخذ شده با 20 راي به اين سمت انتخاب شد و زهرا نژادبهرام و بهاره آروين نيز تنها كانديداهاي منشي شورا به ترتيب با ٢٠و ١٩ راي انتخاب شدند.

اما شايد تامل‌برانگيزترين موضوع مطرح شده در اولين جلسه شورا در سال دوم آن، نطق «زهرا ن‍ژادبهرام» بود. اين عضو هيات‌رييسه شورا در نطقي پيش از دستور در هشتادودومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص عملكرد يك‌ساله شوراي پنجم گفت: مگر مي‌شود مشكلات و مسائل مردم را نديد و فرياد مسووليت و تعهد سر داد؟ ممكن است اين سوال بخش اعظمي از مردم باشد؛ آيا شورا به سكوت نشسته؟ وي خطاب به شهروندان تهراني گفت: مردم عزيز، من از شما پوزش مي‌خواهم به خاطر همه قصوري كه صورت گرفت.عضو هيات رييسه شورا ادامه داد: با وجود تلاش‌هايي كه شوراي پنجم انجام داد، نقدهايي هم بر آن وارد است؛ انتخاب دو شهردار، سرعت شورا را گرفت؛ مردم عزيز ما از شما پوزش مي‌خواهيم.

زهرا نژادبهرام افزود: ما اعضاي شورا دست همه عزيزان از جمله هنرمندان خياباني را مي‌بوسيم كه موجبات شادي و نشاط شهري را فراهم كردند و قول مي‌دهيم در كنار همكاران‌مان، در اين زمينه پيگيري بيشتري را انجام دهيم.

وي با بيان اينكه با وجود تمامي محدوديت‌ها و نيز اختلاف نظرها، اعضاي شورا با هم همراه و همدل بوده‌اند، گفت: تعهد و پيمان با مردم و دانستن قدر مردم، مانيفست فعاليت شوراي پنجم بوده است.

عضو هيات رييسه شورا در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: مردم عزيز؛ انتظار بحق شما از مديريت شهري انكارناپذير است؛ شوراي پنجم در تلاش است در مسير تغيير مديريت گذشته، لباس اقدام بر مطالبات شهري بپوشاند.وي تعهد به طرح‌هاي مصوبات شهري و بازپرداخت ديون، علي‌الخصوص در مورد پيمانكاران را بخشي از وظايف شورا برشمرد كه بر اساس اظهاراتش تا حدودي انجام شده است.

عضو هيات رييسه شورا ادامه داد: ما تعهدي شرعي، اخلاقي و قانوني نسبت به شما داريم و در راه تحقق آن هيچ گونه معامله‌اي بر سر پيمان‌هاي‌مان انجام نخواهيم داد.

چگونگي حضور شهرداري در مراسم اربعين و هزينه‌كرد آن در اين مراسم، موضوع بعدي جلسه شوراي شهر تهران بود. در جريان بررسي اين لايحه احمد مسجدجامعي (عضو شوراي شهر) بار ديگر به دخالت شهرداري در برگزاري اين مراسم انتقاد كرده و گفت: با توجه به حضور خيران و نذركنندگان در مراسم اربعين ديگر نيازي به سفره نذري از سوي شهرداري تهران نيست و ما بايد در امر حمل و نقل تسهيلات لازم را براي زائران فراهم كنيم چراكه جابه‌جايي زائران در مراسم اربعين يكي از مواردي است كه در سال‌هاي گذشته مورد انتقاد زائران بوده است. مرتضي الويري (عضو شوراي شهر) نيز با اشاره به مشكلات اقتصادي شهرداري تهران گفت: با توجه به شرايط شهرداري تهران و ميزان بدهي‌هاي اين مجموعه به پيمانكاران به نظر مي‌رسد، هزينه‌كرد در مراسم اربعين به اين شكل در خارج از شهر تهران جاي تامل دارد و بنده مخالف اين گونه مسائل هستم.

محمدجواد حق‌شناس (رييس كميسيون فرهنگي شوراي شهر) نيز با بيان اينكه در دوره قبل شوراي شهر تهران مصوبه‌اي را در خصوص هزينه‌كرد در مراسم اربعين داشت و مبلغ 5 ميليارد تومان براي اين موضوع اختصاص يافته بود، ادامه داد: با اين حال شاهد بوديم كه بالغ بر ده‌ها ميليارد تومان در اين بخش هزينه مي‌شد. در سال‌هاي گذشته بالغ بر سه ميليون زائر به كربلا و نجف مشرف شدند كه حدود يك ميليون نفر از اين افراد زائران تهراني بودند و قاعدتا شهرداري نيز بايد به اين افراد خدمات مناسبي را ارايه كند.

محسن هاشمي (رييس شوراي شهر) نيز به صورت ضمني با اين اظهارات همراهي كرده و افزود: سال گذشته برخي در جريان مراسم اربعين صحبت‌هاي اختلاف بر‌انگيز مي‌كردند.

در نهايت هم، يك فوريت لايحه مجوز پرداخت هزينه توسط شهرداري تهران براي مشاركت در برگزاري مراسم اربعين به تصويب رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون