• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4170 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

جايي براي يك نفر

علي كربلايي

 بهترين بازيكن جام جهاني باز هم كارش را از روي نيمكت آغاز كرد. مودريچ در سومين بازي رسمي رئال هم جايي در تركيب ثابت اين تيم پيدا نكرد و تنها 13 دقيقه فرصت بازي به او رسيد. بازيكني كه در فصل نقل و انتقالات در مركز توجهات قرار داشت و هر روز شايعه جديدي در مورد او به گوش مي‌رسيد، حالا توسط سرمربي جديد به نيمكت تيم قفل شده و حدس و گمان‌هاي ديگري در موردش شنيده مي‌شود.رسانه‌ها از دو احتمال در مورد نيمكت‌نشيني مودريچ مي‌گويند. نرسيدن ستاره كروات به مرز آمادگي و تنبيه او به خاطر اتفاقات فصل نقل و انتقالات. هر دوي گمانه‌زني‌ها نيز محتمل است. چراكه مودريچ تا فينال مسابقات جام جهاني همه بازي‌ها را فيكس بازي كرده بود و عنوان دونده‌ترين بازيكن مسابقات را نيز از آن خود كرد. او به همين دليل تمرينات پيش‌فصل رئال را از دست داد و تنها در چند روز آخر همراه با تيم تمرين كرد. از طرف ديگر هنگامي كه بازار شايعات در مورد انتقال او به اينتر داغ داغ شده بود، مودريچ هيچ‌گاه اين مساله را تكذيب نكرد يا نگفت كه علاقه‌اي به جدايي از رئال ندارد. همين سكوت مرموزانه او باعث شد پرز براي نگه داشتن ستاره ارزشمند تيمش حسابي به دردسر بيفتد و مجبور شود سر كيسه را براي او شل كند. پس دور از ذهن نيست كه حالا مديران و كادر فني رئال تصميم بگيرند يك گوشمالي كوچك به بازيكن تيم‌شان بدهند تا او متوجه شود كه رييس كيست.اما از بحث تنبيه و عدم آمادگي كه بگذريم، مي‌رسيم به تركيب رئال. سوال مهمي كه مطرح مي‌شود اين است كه آيا بازيكني مابين 11 مرد اصلي رئال هست كه استحقاقش براي حضور در تركيب ثابت كمتر از مودريچ است يا خير؟ لوپتگي نشان داده علاقه زيادي به سيستم
3-3-4 دارد. سرمربي جوان كهكشاني‌ها دوست دارد از 3 هافبك استفاده كند. ضمن اينكه او علاقه ويژه‌اي هم به ايسكو دارد. از زمان حضور لوپتگي در تيم ملي اسپانيا بسيار بيشتر از قبل شاهد درخشش ايسكو بوديم و اين نشان مي‌دهد لوپتگي وظايف خاصي به جادوگر تيمش محول مي‌كند و انتظارات خاصي را نيز از او دارد. ديگر هافبك‌هاي رئال كاسميرو و كروس هستند. كاسميرو كه وظيفه تدافعي‌تري نسبت به دو هافبك ديگر دارد و جايگزيني در رئال ندارد. كروس هم شرح وظايفش مشخصا با مودريچ متفاوت است. كروس آن بازيكني نيست كه در همه‌جاي زمين سرك بكشد و توپ بگيرد و پخش كند. بلكه نسبت به ايسكو و مودريچ ايستاتر بازي مي‌كند. پس تنها كسي كه مي‌توان متصور بود كه جايش را به مودريچ بدهد، همان ايسكو است. اگر به سه بازي اخير رئال هم نگاه كنيم مي‌بينيم كه مودريچ و ايسكو در هيچ‌يك از بازي‌هاي رئال همزمان در تركيب قرار نگرفته‌اند و در بازي يكشنبه شب نيز با هم تعويض شدند.جنگ قدرت ميانه ميدان رئال بين مودريچ و ايسكو به وجود آمده.
دو بازيكني كه هر كدام‌شان آرزوي تيم‌هاي ديگر هستند، بايد براي به دست آوردن جايگاه ثابت با هم بجنگند. فعلا كه برد با ايسكو بوده و توانسته حضور در تركيب ثابت را از آن خود كند و رئال نيز صاحب 2 پيروزي در 2 بازي ابتدايي فصل شده كه توجيه مناسبي است براي اينكه مربي به تركيبش دست نزند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون