• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4179 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

نقطه اميد

عليرضا تابش

در حالي شش ماهه اول سال سينمايي را پشت سر مي‌گذاريم كه برگزاري سي‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان را در اصفهان به پايان رسانده‌ايم و سينماي ايران بخشي از ظرفيت و توان توليد فيلم خود را در اين جشنواره براي رقابت در معرض نمايش و عرضه عمومي قرار داده است و اين در حالي است كه معمولا با آغاز نيمه دوم سال و شمارش معكوس براي آغاز جشنواره فيلم فجر شتاب و شور مضاعفي در فضاي توليد سينماي ايران ايجاد مي‌شود .

با وجود فراز و نشيب‌‌هاي اقتصادي اين روزها و با وجود نگراني‌هايي كه در آغاز سال نسبت به شرايط پيش‌رو براي توليد فيلم در سال جاري در نظر داشتيم، خوشبختانه بررسي آمارهاي توليد فيلم روند اميدواركننده‌اي از توليد فيلم داستاني- سينمايي در موضوعات مختلف و گونه‌هاي مختلف سينمايي را نويد مي‌دهد.

از سوي ديگر با توجه به نقش برنامه‌هاي حمايتي بنياد سينمايي فارابي در اين فرآيند، اين مقطع معمولا زماني است كه گفت‌وگوها و پيگيري‌هاي سينماگران در رفت و آمد با سازمان سينمايي و بنياد فارابي به نتيجه رسيده است؛ هرچند بضاعت بودجه بنياد در شرايط كنوني اقتصادي كشور پاسخگوي همه مطالبات توليد فيلم در سينماي ايران نمي‌تواند باشد و خوشبختانه بخش‌هاي غيردولتي بيش از پيش نسبت به سرمايه‌گذاري در سينما فعال‌تر شده‌اند.

نگاهي اجمالي به آمار و ارقام كمي وضعيت توليد سينماي ايران، بيانگر نقطه اميد و اتكا در روند فعاليت‌هاي سينمايي سال جاري محسوب مي‌شود.

اكنون كه تقريبا ۴ تا ۵ ماه تا زمان برگزاري جشنواره فيلم فجر باقي مانده است، بيش از ۶۰ عنوان فيلم سينمايي آماده نمايش و يا در حال انجام مراحل توليد و پسا توليد خود هستند. همچنين پيش‌بيني مي‌شود حدود ۲۰ تا ۳۰ عنوان فيلم ديگر نيز به اين ظرفيت افزون شود. به زودي گزارش تكميلي همراه با جزييات بيشتر از وضعيت توليد فيلم در سينماي ايران به شيوه‌اي جديد در اختيار رسانه‌ها و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون