• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4179 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

گزارشي از كنسرت گروه «حال» در برج آزادي

از اذان تا «اتفاق خوب»

پيمان نوروزي

گروه «حال» پنجشنبه بعداز‌ظهر در سالن مجموعه فرهنگي آزادي اولين كنسرت رسمي خود را با نام «خاطرات پراكنده» روي صحنه برد و محمد فكري خواننده و سرپرست گروه به همراه ساير اعضا قطعاتي از آلبومي با همين عنوان را اجرا كرد. در ابتداي اين برنامه محمد فكري با اجراي ترانه «خاطرات پراكنده» از سيدعبدالجواد موسوي (شاعر اكثر قطعات اين آلبوم) تقدير و عنوان كرد: «اگر حمايت‌هاي ايشان نبود شايد امروز گروه ما در اين جايگاه كه هستيم، قرار نداشت.» دربخش پاياني قسمت اول اين اجرا محمد دارايي (نوازنده هارمونيكا) روي صحنه آمد و گروه را در اجراي چند ترانه همراهي كرد. يكي از اين قطعات، «سراب» بود كه اولين‌بار با صداي عبدالوهاب شهيدي اجرا شده است. تنظيم متفاوت اين قطعه كه با ريتمي پرتحرك‌تر از اجراي اصلي‌ صورت گرفته بود، باعث همراهي تماشاگران با گروه شد.

محمد فكري در آنتراكت برنامه به دليل تقارن اين لحظات با اذان مغرب، با تشويق تماشاگران و حاضران سالن، اذان معروف و شناخته‌شده‌اش را اجرا كرد. سرپرست گروه «حال» درباره اين اذان گفت: «كار حرفه‌اي موسيقي من از اجراي يك اذان شروع شد كه در دوران سربازي خواندم و بسيار معروف شد و مورد استقبال قرار گرفت. پس از اينكه به تهران منتقل شدم اين اذان را در استوديوي حوزه هنري ضبط كردم كه بارها پخش شد». اين اذان دلنشين در دستگاه همايون اجرا شده است.

قسمت دوم كنسرت با آواز و تكنوازي سه‌تار محمد فكري آغاز شد و با روي صحنه آمدن ساير اعضاي گروه اجراي ترانه‌ها ادامه پيدا كرد. قطعه پاياني كنسرت «اتفاق خوب» بود كه با استقبال فراوان تماشاگران روبه‌رو شد. علاوه بر اين تيراژ دوم آلبوم «خاطرات پراكنده» كه در ماه‌هاي پاياني سال 96 منتشر شده بود، با طراحي متفاوت رونمايي شد.

در طول اجراي اين برنامه ضعف‌هاي فني و ايرادات صدابرداري، مشكلاتي را براي گروه ايجاد ‌كرد. با وجود تلاش‌هاي پي‌درپي گروه و صدابردار صحنه، ايرادات فني همچنان ادامه داشت تا جايي كه صداي سازها و نيز خواننده چندان مطلوب به گوش نمي‌رسيد. البته اين مشكلات در قسمت دوم برنامه تا حدي برطرف و كيفيت صدا بهتر شد. رخداد اتفاقاتي از اين دست در كنسرت‌هاي زنده، به خصوص در اجراهاي پاپ موضوع دور از ذهن و نادري نيست، ضمن آنكه اين اولين اجراي رسمي گروه «حال» بود كه بدون حامي مالي و به‌طور مستقل برگزار مي‌شد؛ بنابراين شايد بتوان از برخي نواقص چشم‌پوشي كرد تا گروه تجربه صحنه‌اي بيشتري پيدا كند. فرمان فتحعليان و بهرنگ توفيقي از حاضران در سالن براي تماشاي اين برنامه بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون