• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4201 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

خبر

لاريجاني: حفظ سپاه از اولويت‌هاي همه است

حجت‌الاسلام حاجي‌صادقي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز با علي لاريجاني ديدار كرد. به گزارش خبرگزاري خانه ملت، در اين ديدار حاجي‌صادقي گزارشي از برنامه‌هاي جديد نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي ارتقاي سطح آگاهي ديني پاسداران و بسيجيان ارايه كرد و با اشاره به سوابق پاسداران در علاقه‌مندي به مباحث ايدئولوژيك از ابتداي انقلاب اسلامي، كوشش فعلي را در راستاي افزايش بصيرت ديني آنها و افزايش فضاي معنوي در سپاه و دوري‌گزيني از وارد شدن به دسته‌بندي‌ها و جناح بندي‌هاي سياسي عنوان كرد. وي افزود: وظيفه سپاه حراست از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در برابر برنامه‌هاي دشمنان انقلاب است. رييس مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن تاكيد بر اهميت جايگاه والاي سپاه، حفظ اين نهاد را از اولويت‌هاي همه دوستان و ياران انقلاب اسلامي دانست و مراقبت از عظمت سپاه را در گرو رفتار سنجيده در همه امور و اطاعت كامل از تدابير فرمانده معظم كل قوا و وارد نشدن به امور خرد و به خصوص به گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي درون نظام كه موجب خدشه وارد شدن به موقعيت برجسته و ممتاز سپاه خواهد شد، برشمرد. وي بهره‌گيري از آثار شهيد مطهري و ساير بزرگان حوزه انديشه اسلامي را براي افزايش بنيه ديني و اخلاقي پاسداران، امري مطلوب دانست.

گشايش جديد در حصر

ميرمحمود موسوي، برادر ميرحسين موسوي خبر داده كه به تازگي با اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دوره دهم كه قريب به 7 سال است كه در حصر به سر مي‌برد، ديدار داشته است. موسوي در گفت‌وگوي مفصل اخير خود درباره مسائل سياست خارجي خبر داده قرار ملاقاتي با ميرحسين موسوي داشته، كه البته با حضور ماموران امنيتي انجام شده است. اين توضيحات در مقدمه مصاحبه ميرمحمود موسوي با روزنامه ايران منتشر شده و حاكي از آن است كه گشايش‌هايي در حصر به وجود آمده است.

اگر نظام به خدا متكي نبود 6 ماه هم دوام نمي‌آورد

آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان در همايش روسا و سرپرستان دفاتر نظارت بر انتخابات استان‌هاي شوراي نگهبان، بيان كرد: قبل از كار تشكيلاتي ما بايد رابطه خود با خدا را بهتر كنيم و بدانيم در محضر خدا هستيم و به فرموده امام راحل عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نكنيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ وي در ادامه به مراحل مختلف شكل‌گيري انقلاب اسلامي به دست امام خميني(ره) اشاره كرد و گفت: اگر نبود حمايت خداوند متعال چگونه اين انقلاب با همه عداوت‌هاي طاغوت و حمايت بيگانگان به پيروزي مي‌رسيد. دبير شوراي نگهبان با بر‌شمردن چالش‌هاي انقلاب اسلامي در طول چهل‌سال گذشته از جمله، واقعه طبس، جنگ تحميلي هشت ساله و تحريم‌هاي گوناگون و ديگر نقشه‌هاي شوم استكبار جهاني افزود: اگر اين نظام اسلامي به خداوند متعال متكي نبود، به گفته خود دشمنان 6 ماه هم دوام نمي‌آورد.

آيت‌الله جنتي با بيان اينكه استكبار تحمل ديدن 40 ساله شدن نظام اسلامي را ندارد گفت: به فضل الهي ايران عزتمند نقشه‌ها و خواب شوم دشمنان اسلام در عراق، سوريه و لبنان را بر آب كرده است. وي با اشاره به اينكه اگرچه استكبار در 10‌سال گذشته در توهم براندازي نظام اسلامي بوده است، گفت: امروز صبرشان تمام شده است و علني پيگير متلاشي كردن اقتدار ما هستند. دبير شوراي نگهبان با بر‌شمردن مشكلات از جمله گراني، بيكاري و تعطيلي كارخانجات توليدي گفت: مهم‌ترين حربه دشمن تزريق نا‌اميدي و يأس در جامعه است و ما نبايد اجازه دهيم دشمن در اين مورد موفق شود. آيت‌الله جنتي با بيان اينكه با ديد مادي، انقلاب ما همان چند سال اول بايد نابود شده بود، گفت: اما از منظر خداباوران اگر خدا حامي باشد چالش‌هاي صد برابر بيشتر از اين هم نمي‌تواند در برابر نصرت الهي موفق شود. وي با تاكيد بر برخورد با فساد سازمان‌يافته و سوءاستفاده برخي مسوولان كه موجب كسب ثروت‌هاي نجومي آنان شده است، اضافه كرد: اگر در اين زمينه كوتاهي كنيم بايد منتظر نزول عذاب الهي باشيم. دبير شوراي نگهبان در ادامه شرايط اقتصادي فعلي كشور به‌ويژه نوسان ارز و سكه را حاصل سوءمديريت و ضعف مديريت دانست.

آيت‌الله جنتي با تاكيد بر ضرورت گفت‌وگوي مسوولان با مردم در زمينه برنامه‌هاي خود گفت: رويه فعلي اداره كشور به صورتي است كه برخي مردم احساس مي‌كنند كشور رها شده است. وي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس در سال آينده تاكيد كرد: در ضمن اينكه بايد قداست شوراي نگهبان حفظ شود، نبايد در مسير تاييد صلاحيت هيچگونه نقطه ضعفي وجود داشته باشد و مطابقت همه مراحل با قانون ضروري است و هرگز در اين زمينه خدا را فراموش نكنيد.

 

مديرعامل «سكه ثامن» بازداشت شد

عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران روز گذشته از بازداشت متهم پرونده «سكه ثامن» كه متواري شده‌بود، خبر داد و چگونگي دستگيري اين متهم فراري را تشريح كرد.

دولت‌آبادي در حاشيه نشست با صرافان گفت: طبق گزارش پليس، بامداد شنبه متهم پرونده سكه ثامن دستگير و به دستگاه قضايي تحويل داده شد. طبق گزارش‌ها متهم در برخي استان‌ها نيز پرونده دارد. دادستان تهران همچنين اعلام كرد: در مورد دستگيري ساير متهمان نيز دستورات لازم صادر شده است. تحقيقات بلافاصله پس از دستگيري آغاز شده و به تدريج اطلاع‌‌رساني در اين زمينه صورت مي‌گيرد. همزمان با اعلام اين خبر از سوي دادستان تهران، نيروي انتظامي با صدور اطلاعيه‌اي در اين مورد توضيح داد. در اين اطلاعيه آمده است:«فرهاد زاهدي‌فر» مديرعامل شركت تجارت الكترونيكي ثامن معروف به «سكه ثامن» كه از هزاران نفر از طريق سايت سكه ثامن، صدها ميليارد تومان در چند استان كلاهبرداري كرده و از كشور متواري شده بود با اقدامات فني، عملياتي و اطلاعاتي پليس فتا در يكي از كشورها شناسايي و با همكاري پليس بين الملل ناجا و قوه قضاييه بازداشت و شب گذشته ازطريق فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) به كشور بازگردانده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون