نقل قول
ليست وزراي پيشنهادي نشاندهنده دست خالي دولت است
علي تاجرنيا، فعال سياسي اصلاحطلب: معتقدم اعتماد بين مردم و دولت آسيب جدي ديده است، آنان اين احساس را دارند كه دولت نسبت به مشكلات كشور بيتوجه است؛ يعني مجموعه اتفاقاتي كه ميافتد يا اگر كارهايي صورت ميگيرد اينها به درستي معرفي نشده است يا اينكه اين كارها نميتواند تاثيرگذاري در بهبود معيشت مردم داشته باشد.در مجموعه دولت كاملا مشخص است كه وزرا چه ميزان حضور دارند، فعاليت ميكنند و چه بخشهايي نيز پيدا نيستند يا آثار كارهاي آنان مشهود نيست. بنابراين وزرا و افرادي كه معرفي شدند بايد افرادي باشند كه بدنه جامعه يا نخبگان سياسي و اجتماعي آنها را به عنوان كساني كه دلسوز و وقتگذار هستند، بپذيرند.ليست وزراي پيشنهادي و اينكه تاكيد كنيم بايد از آدمهايي كه بيست سال پيش وزير بودند، بهرهگيري كنيم نشاندهنده تجربه نيست نشاندهنده اين است كه دولت چقدر دستش خالي است كه نميتواند چهرههاي جديدتري را معرفي كند. ايلنا
روند قانوني FATF به دور از تصميمات احساساتي طي شود
حميد گرمابي، نماينده مجلس: آنهايي كه در لوايح fatf راي مثبت و منفي دادند قطعا بر اساس استدلال منطقي و تحليل مفصلي كه انجام شده راي دادهاند. ما شايد دهها ساعت جلسات علني و غيرعلني درباره اين موضوعات با متخصصان مربوطه داشتهايم و بر مبناي همه اين جلسات فشردهاي كه بوده هركسي تصميم به يك راي گرفته و همه كساني كه موافق و مخالف اين لوايح بودند خير و صلاح مردم و نظام را در نظر گرفتهاند.تصويب اين لوايح يك روند منطقي داشته و همچنان منتظر هستيم كه بازهم روند قانوني آن طي شود و نيازي به كف خيابان كشاندن اين مباحث نيست، به هرحال كشور قانون دارد و روند قانوني در كشور مشخص است. اجازه دهند كه روند قانوني اين موضوعات به دور از تصميم احساساتي و نسنجيده طي شود و همچنين اجازه بدهند كه مراجع قانوني در اين زمينه نظر خودشان را با اطمينان خاطر در فضاي آرامش ابراز كنند.ايلنا
نبايد با پيشداوري در مورد شريعتمداري تصميمگيري كرد
علي بختيار، نماينده گلپايگان در مجلس: امروز نگران اين هستم كه تعدادي از وزراي پيشنهادي راي نياورند و دليل آن اين است كه تعامل دوسويه و گفتوگويي از قبل با مجلس انجام نشده است. اين موضوع باعث ميشود كه جامعه و مردم احساس كنند كه مجلس و دولت با هم تقابل دارند در صورتي كه اين باب تقابل نيست و ما به عنوان نمايندگان مردم مسوول هستيم وزيري را انتخاب كنيم كه توانايي و تخصص لازم در حوزهاي كه ميخواهد سكانداري آن را برعهده بگيرد، داشته باشد.نبايد با پيشداوري در مورد شريعتمداري تصميمگيري كرد و بايد منتظر جلساتي باشيم كه با ايشان برگزار ميشود و برنامههايشان را ارايه ميدهند. بعد از اين نشستها ميتوانيم به جمعبندي برسيم.ايلنا
بخشي براي حسابداري فرصتهاي از دست رفته ايجاد شود
حسامالدين آشنا، مشاور رييسجمهور: كاش در كشور يك بخش تخصصي براي حسابداري فرصتهاي از دست رفته ايجاد شود . جناب دكتر حبيبي مرحوم در دوره معاونت رياستجمهوري اين موضوع را طرح نمود ولي اجرا نشد. اين بخش ميتواند نهادي قوي براي تعيين اهداف، تعريف استراتژي ِ اجرا و نظارت باشد. توييتر
پرچمدار عبور از روحاني نخواهيم شد
مصطفي تاجزاده، فعال سياسي اصلاحطلب: تجربه ثابت كرد هرگاه حكومت از يكدستي خارج شده، امكان نفس كشيدن و بهبود امور و حل مشكلات حتي در سياست خارجي افزايش يافته است. نمونه بارز آن دو دولت آقاي خاتمي و دولت اول آقاي روحاني است. ما يك بار در ابتداي پيروزي انقلاب اين اشتباه را كرديم كه با مقايسههاي فردي در پي حذف مهندس بازرگان برآمديم، اما بعدا فهميديم اقدام مزبور باعث يكدست شدن قدرت و ضرر كردن همه شد.
با اتكا به آن تجربه بر اساس تجربيات گذشته، ما در دوره آقاي هاشمي حاضر نشديم پرچمدار عبور از وي شويم. در دوره آقاي خاتمي نيز چنين راهبردي را تاييد نكرديم. امروز هم پرچمدار عبور از روحاني نخواهيم شد. اما اين اصلا بدان معنا نيست كه به آقاي روحاني انتقاد وارد نباشد يا بايد درباره خطاهاي دولت سكوت كنيم. انتقاد آري اما عبور از روحاني نه. جماران
تغييرات رييسجمهوري در كابينه هوشمندانه است
جلال ميرزايي، نماينده مجلس: پس از تغييراتي كه در بازار ايجاد شد، مطالباتي شكل گرفت مبني بر اينكه در كابينه تغييراتي ايجاد بشود. برخي تاكيد داشتند كه براي گذر از شرايط موجود بايد تغييراتي در كابينه اعمال شود و به همين جهت رييسجمهوري تصميم به ايجاد تغييراتي در كابينه گرفت. رييسجمهوري براي پاسخ به اين مطالبه عمومي و با توجه به ضرورتهاي موجود، هوشمندانه دست به تغييراتي در كابينه زد. دو سال و نيم از عمر دولت دوازدهم باقي است و ترميم كابينه براي مواجهه با وضعيت جديد كشور در عرصه اقتصادي و بينالمللي كليد خورد. حال بايد منتظر ماند و ديد مجلس بر اين تغييرات مهر تاييد ميزند؟ ايرنا