• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۳ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4218 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ آبان

وزارت كشور اعلام كرد

به تاكسي‌هاي اينترنتي سهميه بنزين تعلق مي‌گيرد

گروه اجتماعي

بعد از اينكه عليرضا قنادان مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در گفت‌وگو با «اعتماد» اعلام كرد كه در صورت دو نرخي شدن بنزين، تاكسي‌هاي اينترنتي كه هنوز از اين سازمان مجوز نگرفته‌اند، سهميه سوخت دريافت نمي‌كنند، دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك كشور در مصاحبه‌اي در اين خصوص گفت: اگر قرار است تاكسي‌هاي اينترنتي گوشه‌اي از حمل و نقل شهري را برعهده بگيرند، تسهيلات لازم به آنها در صورت ضابطه‌مندي شدن داده خواهد شد. پوريا محمديان‌يزدي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه وزارت كشور مخالف فعاليت تاكسي‌هاي اينترنتي نيست و اين موضوع نيز رسما اعلام شده است، گفت: وزارت كشور به‌دنبال ضابطه‌مند كردن فعاليت تاكسي‌هاي اينترنتي است. اين شركت‌هاي اينترنتي نبايد در كنار خيابان عضوگيري‌ كنند و تاييد صلاحيت اعضا تنها با يك استعلام صورت گيرد. در حقيقت بايد همان طوري كه در تاكسيراني سخت‌گيري‌هايي براي رانندگان اعمال مي‌شود و تنها با ارايه يك شماره پلاك هويت فرد، تخلفات وي، تعداد كميته‌هاي انضباطي و نوع مشكلاتش مشخص مي‌شود، براي آنها نيز اين اقدامات انجام شود. دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك كشور با اشاره به اينكه تاكسي‌هاي اينترنتي در حوزه تاكسيراني نيز اثرگذار بوده‌ و باعث كاهش درآمد آنها شده‌اند، اظهار كرد: اگر در طرح جامع حمل و نقل مشخص شود كه در كل سفرهاي شهر مثلا 20درصد حمل و نقل بايد با تاكسي صورت بگيرد، با حضور اين تاكسي‌هاي اينترنتي كه مجوزهاي لازم را ندارد، كنترل اين 20درصد از دست ما خارج مي‌شود؛ البته بايد به اين موضوع توجه شود كه اين تاكسي‌ها سقف عضوگيري ندارند. وي در پاسخ به اين سوال كه حتي بعضا ديده مي‌شود در تاكسي‌هاي اينترنتي كه مجوز دارند هم تخلفاتي صورت مي‌گيرد، با بيان اينكه تخلف وجود دارد، گفت: براي تاكسي‌هايي كه از نهادهاي مربوطه مجوزهاي لازم را دارند هيات انضباطي، سامانه 137، سامانه 1888 وجود دارد كه در صورت اعلام تخلف صورت گرفته پيگيري‌هاي لازم انجام مي‌شود. اگر تخلفي در اين حوزه صورت بگيرد، رصد مي‌كنيم. اما از تاكسي‌هاي اينترنتي كه مجوزهاي لازم را ندارند هيچ‌گونه اطلاعاتي در دست نداريم و با وجود اينكه زيرمجموعه اتحاديه كسب و كارهاي مجازي‌اند؛ اما خود اتحاديه هم به درستي از زيرمجموعه‌اش خبر ندارد. به گفته وي، اعتقادمان بايد بر اين باشد كه مديريت شهري زير نظر شهرداري باشد و شهردار يك شهر بايد متولي كليه امور در شهر باشد. به‌عبارت ديگر موضوع ترافيك بايد از شهرداري پرسيده شود و يك نفر پاسخگو باشد. محمديان در ادامه گفت: به دنبال ساماندهي اين تاكسي‌ها هستيم تا مشخص شود از چه خودروهايي استفاده مي‌كنند و عمر ناوگان‌شان چقدر است تا به اين وسيله استانداردهاي ناوگان‌شان را افزايش دهيم و بگوييم كه خودروي بالاي 10 سال نبايد عضو مجموعه شود و همچنين نوع خودروها بايد مشخص باشد. از طرفي اگر به پروژه نوسازي تاكسي‌ها در 10 سال اخير نگاه كنيم، مي‌بينيم كه به جز خودروي پژو و سمند، خودروي ديگري وارد ناوگان نشده و پرايدهاي قديمي در حال خارج شدن از رده هستند. دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور با اشاره به اينكه كيفيت ارايه خدمات تاكسي‌هاي زير نظر شهرداري نيز جاي بحث دارد و بايد روي آن كار شود، تصريح كرد: اگر نكته مثبتي باشد قطعا از آن الگوبرداري خواهيم كرد. به طور مثال همان نظرسنجي از مشتري كه توسط تاكسي‌هاي اينترنتي انجام مي‌شود، اقدام خوبي است و ما نيز از آن الگو‌برداري كرديم؛ اما بايد گفت اين تاكسي‌هايي كه به صورت بي قاعده و قارچ‌گونه رشد مي‌كنند، اگر روزي سرويس آنها دچار مشكل شود، مسافر روي زمين خواهد ماند. بنابراين اين موضوع دغدغه مديريت شهري است و بايد ضمن ساماندهي و مديريت آن، تعرفه‌ها نيز مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون