• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3113 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر

بارها در مورد مذاكرات از نمايندگان خواهش كردم، صبر كنند

رييس مجلس:

 

گروه سياسي| رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اميدواريم طرف مقابل در مذاكرات عاقلانه رفتار كند، گفت: ما مدام همكاري مي‌كنيم، آنها حرف‌هاي كلفت‌تر مي‌زنند؛ بنابراين اگر بخواهيم در مذاكرات موفق باشيم هنگامي است كه در اقتصاد مقاومتي بتوانيم شرايط‌مان را تغيير دهيم. علي لاريجاني همچنين عنوان كرد: بارها به خاطر دارم كه نمايندگان مجلس طرح محدود شدن بازرسي آژانس را مطرح كردند و خواهش كردم كه صبر كنند. به گزارش ايسنا گزيده سخنان علي لاريجاني در نخستين همايش ملي و منطقه‌يي راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي در شهر مشهد در ادامه مي‌آيد:
    ‌ گاهي حرف‌هايي كه راجع به مسائل هسته‌يي مي‌زنند تلقي‌شان اين است كه از نظر اقتصادي توانسته‌اند تخريب كنند. آنهايي كه اين حرف‌ها را مي‌زنند موفق نخواهند شد؛ زيرا ما يك اصولي داريم و براساس آن اصول حركت مي‌كنيم.
   ‌ كنگره امريكا حرف‌هايي مي‌زند اما اين‌طور نيست كه با حرف‌هاي آنان تصميم بگيريم، مرتب نقل مي‌كنند كه مشكل كنگره است، اين حرف‌ها را كسي باور نمي‌كند، اين مشكل خودتان است و خودتان بايد آن را حل كنيد. نبايد ايران را از راهي كه انتخاب كرده مايوس كنيد.
   ‌ بارها به خاطر دارم كه نمايندگان مجلس طرح محدود شدن بازرسي آژانس را مطرح كردند و خواهش كردم كه صبر كنند البته نمايندگان ملت مدافع حقوق ملت در مجلس هستند.
   ‌ ما مدام همكاري مي‌كنيم آنها حرف‌هاي كلفت‌تر مي‌زنند و اين‌طور نيست كه ايران يك راهي را انتخاب كرده، آنها هم همين مسير را ادامه دهند؛ لذا اميدواريم در مذاكرات عاقلانه رفتار كنند تا به صورت اشتباه به مسير غلط نروند.
   ‌ در دوره قبل بعضي مديريت‌هاي غلط در كشور وجود داشت و تنش‌هايي در اقتصاد به وجود آمد. آنها آدرس غلط گرفتند لذا بايد تلاش كنيم آنها برداشت‌هاي نادرست نداشته باشند.
   ‌ واضح است كه انقلاب ايران در منطقه و در صحنه بين‌المللي دستاوردهاي بزرگي داشت و با واقعيات مي‌شود ثابت كرد كه در اين 10 سال اخير اگر انقلاب اسلامي در عراق، افغانستان و لبنان اين‌ طور داهيانه عمل نمي‌كرد صحنه كل بين‌المللي با يك نوع ديكتاتوري بين‌المللي مواجه مي‌شد؛ بنابراين اينكه مي‌گويند شرايط چندقطبي به وجود آمده اقداماتي باعث اين مساله شده كه نمونه‌هاي گفته شده چند مورد از آن است.
   ‌ حتي در مساله هسته‌يي در صحنه بين‌المللي بازي در آوردند و در اين 12، 10 سال هر كاري توانستند در اين قضيه كردند اما با روحيه مقاومت و پايداري و توجه به رهنمودهاي ولي فقيه موجب شد كه ايران به پيش برود. گرچه مزاحمت‌ها در مساله هسته‌يي گزندگي داشت، اما جلوي پيشرفت ايران را نگرفت.
   ‌ وضعيت اقتصادي ما از بيماري‌هاي مزمن برخوردار است، يكي از اين موارد استفاده نامطلوب از ذخاير نفت و گاز است كه دچار بيماري‌هايي شده‌ايم و آن اين بود كه بخش زيادي از بودجه جاري ما وابسته به پول نفت است؛ در واقع از پول نفت درست استفاده نكرديم و وضعيت كشور ما به نحوي بود كه به جاي تبديل به ثروت ملي به وابستگي مبدل شد.
   ‌ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و اصل 44 براي اين بود كه اين بيماري‌ها رفع شود، در نص سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي آمده است كه اقتصاد، مردمي شود و در اختيار مردم قرار گيرد؛ زيرا تا وقتي كه اقتصادمان در بخش‌هاي مختلف رقابت پيدا نكند بهره‌وري افزايش نمي‌يابد، اما متاسفانه اصل 44 درست اجرا نشد. مجلس قانون را تصويب كرد اما اقتصاد همچنان شكل مردمي ندارد.
   ‌ در جايي نتانياهو گفته بود داعش را ول كنيد، ايران را دريابيد زيرا تفكر شيعي دارد يا حتي ديروز مطرح كرده بود كه حاضريم به امريكا در مبارزه با داعش و ائتلاف با آن همه‌گونه كمك كنيم به شرطي كه در ائتلاف موسوم به ضدداعش با ايران همكاري نكند.
   ‌ منطقه خاورميانه پرالتهاب است اما خطر اصلي براي امريكا و نگراني‌شان اين است كه ايران قدرتي فعال و تاثيرگذار در منطقه است به همين خاطر به لحاظ اقتصادي آن را تحت فشار قرار مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها