• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4259 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر

حضور عنوان‌داران دنيا در جام باشگاه‌هاي فرنگي جهان

نبض كشتي آخر هفته در اردبيل مي‌تپد

حميد رعنا

پنجمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان كه در شهر بابل مازندران برگزار شد و در پايان تيم‌هاي بيمه رازي بابل، آنكارا تاداش تركيه و پاس ستارگان ساري به ترتيب اول تا سوم شدند، مورد توجه اتحاديه جهاني قرار گرفته و سايت اتحاديه جهاني اخبار و گزارش كاملي از برگزاري اين جام روي خروجي خود قرار داده است. سايت اتحاديه ضمن درج عكس‌هايي از اين رقابت‌ها به سومين قهرماني تيم بيمه در اين مسابقات اشاره كرده و در ادامه نتايج كاملي از اين مسابقات و ديدارهاي برگزار شده را روي خروجي خود قرار داده است. تيم بيمه در حالي در اين جام به عنوان قهرماني دست يافت كه يكي از سرسخت‌ترين رقباي خود كه سابقه قهرماني در اين جام را نيز در كارنامه دارد، در اين مسابقات غايب بود تا در نبود اين تيم مدعي سطح رقابت‌ها به‌شدت پايين آمده و بيمه براي كسب سومين قهرماني با خطر جدي مواجه نشود. تيم تايتان مركوري امريكا در 4 دوره گذشته اين رقابت‌ها به يك عنوان قهرماني و 3 عنوان نايب قهرماني دست يافته است و مصاف كشتي‌گيران امريكايي با كشتي‌گيران ايران در ديدارهاي فينال دوره‌هاي گذشته تماشاگران زيادي را به سالن مسابقات مي‌كشاند.

غيبت نماينده امريكا ابتدا باعث شد حتي شايعاتي مبني بر قطع همكاري بين فدراسيون‌هاي كشتي ايران و امريكا به وجود آيد؛ تا اينكه هومن توكليان، سرپرست ايراني تيم ملي كشتي آزاد امريكا كه رابط فدراسيون‌هاي كشتي ايران و امريكا به حساب مي‌آيد، نشستي را با حميد بني‌تميم سرپرست فدراسيون كشتي برگزار كرد. او با اشاره به نشست دوستانه با حميد بني تميم اظهار داشت: «زماني كه رسول خادم رييس فدراسيون بود تمامي مسابقات به ميزباني ايران با بهترين نظم برگزار مي‌شد و همه بدون ترس از احتمال لغو آنها برنامه‌ريزي مي‌كرديم اما وقتي خادم استعفا داد نگران بوديم نكند هزينه‌هاي زيادي براي گرفتن ويزا و بليت انجام دهيم بعد هم برگزاري مسابقات لغو شود، به همين خاطر به فدراسيون كشتي ايران اعلام كرديم نمي‌توانيم در اين رقابت‌ها حاضر شويم. فدراسيون‌هاي كشتي ايران و امريكا به عنوان دو كشور صاحب‌نام در كشتي، در چند سال گذشته تعاملات بسيار مناسبي با هم داشتند و در اين جلسه نيز بر ادامه همكاري‌هاي مشترك بين دو كشور تأكيد شد. تيم تايتان مركوري امريكا براي ميزباني رقابت‌هاي كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان در سال ۲۰۱۹ ميلادي آمادگي خود را به اتحاديه جهاني كشتي اعلام كرده است و قصد دارد ميزبان شايسته‌اي براي ششمين دوره اين مسابقات باشد.»

حالا و پس از برگزاري پنجمين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان در شهر بابل، آخر هفته شاهد برگزاري پنجمين دوره رقابت‌هاي كشتي فرنگي جام باشگاه‌هاي جهان در شهر اردبيل خواهيم بود و به نظر مي‌رسد اين رقابت‌ها بر خلاف رشته آزاد كه سطح چندان بالايي نداشت، به دليل حضور تيم قدرتمند تركيه و چند چهره جهاني از كيفيت بهتري برخوردار باشد. اين مسابقات روزهاي 29 و 30 آذرماه در سالن شش هزار نفري حسين رضا‌زاده شهر اردبيل برگزار مي‌شود و نماينده كشتي تركيه با نفرات مطرح و عنوان‌دار خود در اين جام حاضر خواهد شد.

اكرم اوزتورك، آتاكان يوكسل و فاتح چنگيز دارندگان مدال برنز جهان در سال 2018، برهان آكبوداك قهرمان زير 23 سال جهان در سال 2017، متهان باشار قهرمان جهان در سال‌هاي 2017 و 2018، جنگ ايلديم دارنده برنز المپيك 2016 و برنز جهان و رضا كايالپ برنده مدال‌هاي نقره و برنز المپيك و قهرمان جهان فرنگي كاران سرشناسي هستند كه در تركيب تيم تركيه روي تشك حاضر خواهند شد.

تيم كشتي فرنگي صربستان نيز با نفرات مطرح خود در اين رقابت‌ها حضور خواهد يافت. بر اين اساس داور استفانك قهرمان المپيك و جهان در وزن ۷۲ كيلوگرم، ويكتور نمس دارنده مدال طلا و برنز جهان در وزن ۸۲ كيلوگرم و الكساندر ماكسيموويچ دارنده مدال برنز اروپا و نفر پنجم جهان در وزن ۷۷ كيلوگرم از نفرات مطرح و عنوان‌دار تيم صربستان براي حضور در اين مسابقات هستند.

تاكنون تيم‌هاي روسيه، ارمنستان، گرجستان، تركيه، اوكراين، قرقيزستان و صربستان براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كرده‌اند. تيم‌هاي بيمه رازي اردبيل و سيناصنعت ايذه به عنوان تيم‌هاي اول و دوم ليگ برتر كشتي فرنگي ايران مجوز حضور در اين مسابقات را دارند و تيم منتخب اردبيل نيز در اين رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

جام باشگاه‌هاي جهان با پيشنهاد رسول خادم از 5 سال قبل راه‌اندازي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون