• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

اخبار رسمي دو هفته‌اي كه گذشت

رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان موافقت كردند

در آستانه دوازدهم فروردين، سالروز جمهوري اسلامي ايران، رهبر معظم انقلاب اسلامي با پيشنهاد عفو و تخفيف مجازات 809 نفر از محكومانِ محاكم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت كردند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه طي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت فرا رسيدن سالروز جمهوري اسلامي ايران، پيشنهاد عفو و تخفيف مجازات 809 نفر از محكوماني را كه در كميسيون مركزي عفو و بخشودگي قوه قضاييه واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند، ارايه كرد كه اين پيشنهاد مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

 

خواهر گرامي مقام معظم رهبري درگذشت

خواهر گرامي رهبر معظم انقلاب اسلامي در روزهاي ابتدايي سال جديد دعوت حق را لبيك گفت. به گزارش ايلنا بانو سيده فاطمه حسيني خامنه‌اي خواهر گرامي آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، در يكي از بيمارستان‌هاي تهران در سن ۸۹ سالگي درگذشت. در شب شهادت ريحانه رسول، حضرت زهراي بتول سلام‌الله عليها مراسم عزاداري دخت گرامي پيامبر اسلام و همچنين مجلس ترحيم و بزرگداشت بانوي انقلابي سيده فاطمه حسيني خامنه‌اي همشيره مكرمه رهبر معظم انقلاب اسلامي، با حضور سران قوا، جمعي از مسوولان كشوري و لشكري و اقشار مختلف مردم در حسينيه امام خميني (ره) برگزار شد.

 

درگذشت مادر رييس‌جمهور و حضور مقام معظم رهبري در مراسم ترحيم

مادر روحاني درگذشت. خانم «سكينه پيوندي» مادر حجت‌الاسلام والمسلمين دكترحسن روحاني، رييس‌جمهور بر اثر بيماري و كهولت سن در 90 سالگي درگذشت. در پي درگذشت مادر رييس‌جمهور مقام معظم رهبري، روساي قوا، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وزرا و معاونان رييس‌جمهور و محمود احمدي‌نژاد در پيام‌هاي جداگانه‌اي به روحاني تسليت گفتند. متن پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
جناب حجت‌الاسلام آقاي روحاني رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
درگذشت مادر گرامي را به جنابعالي و ديگر بازماندگان آن مخدره مرحومه تسليت مي‌گويم و رحمت و مغفرت الهي و علوّ درجات ايشان را از خداوند متعال مسألت مي‌كنم. همچنين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي با حضور در مدرسه عالي شهيد مطهري در مجلس ترحيم و بزرگداشت والده گرامي رييس‌جمهوري شركت و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت كردند.

 

همسر آيت‌الله خاتمي درگذشت

مراسم تشييع همسر آيت‌الله سيد روح‌الله خاتمي برگزار شد. به گزارش ايلنا، مراسم تشييع پيكر حاجيه خانم سكينه ضيايي،همسر آيت‌الله خاتمي و مادر رييس دولت اصلاحات، روز جمعه ۱۴ فروردين، ساعت ۱۶ از مصلي بزرگ اردكان يزد به سمت گلزار شهداي اين شهر برگزار شد. قابل ذكر است فرمانداري شهرستان اردكان با صدور اطلاعيه‌اي،روز جمعه را در شهر اردكان عزاي عمومي اعلام كرد. بسياري از چهره‌ها از جمله علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، حسن روحاني رييس‌جمهور، محمد جواد ظريف وزير خارجه و سيد حسن خميني يادگار حضرت امام در پيام‌هايي جداگانه به رييس دولت اصلاحات تسليت گفتند. در پيام حسن روحاني آمده است: «حجت‌الاسلام و المسلمين جناب آقاي سيد محمد خاتمي «دامت توفيقاته» درگذشت والده بزرگوارتان، مرحومه سكينه ضيايي موجب تالم و تاثر عميق گرديد. آن بانوي فاضله در دوران نهضت اسلامي و دفاع مقدس در كنار فداكاري‌هاي مرحوم آيت‌الله سيدروح‌الله خاتمي حضوري تاثيرگذار داشت. اينجانب ضمن تسليت اين ضايعه به جنابعالي، خاندان محترم و مردم شريف دارالمومنين يزد؛ علو درجات آن مرحومه و سلامتي و توفيق روزافزون شما و ساير بازماندگان را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.» علي لاريجاني رييس مجلس نيز در پيامي جداگانه به سيد محمد خاتمي نوشت: «درگذشت والده ماجده، مرحومه سكينه ضيايي موجب تالم و تاثر گرديد. اينجانب ضمن تسليت اين ضايعه به جنابعالي، برادران و خواهران ارجمند، بيت مكرم آيت‌الله سيدروح‌الله خاتمي و مردم شريف دارالعباده يزد؛ براي آن بانوي مكرمه رحمت و مغفرت و براي بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم» آيت‌الله هاشمي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پيام خود به سيد محمد خاتمي نوشت: « حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي سيدمحمد خاتمي، در گذشت مادر بزرگوارتان سركار خانم سكينه ضيايي، موجب تالم و تاثر خاطر گرديد. با تسليت اين مصيبت به بيت آيت‌الله سيد روح‌الله خاتمي، علو درجات آن فقيده سعيده و صبر و اجر بازماندگان را از درگاه احديت خواستارم.» همچنين علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در پيامي به حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در گذشت والده ايشان حاجيه‌خانم سكينه ضيايي را به وي و بيت مرحوم آيت‌الله خاتمي تسليت گفت.

 

همسر آيت‌الله جنتي درگذشت

همسر آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان و مادر علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به رحمت خدا رفت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي درگذشت همسر مكرم آيت‌الله جنتي دبير محترم شوراي نگهبان را تسليت گفتند. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به شرح زير است:
آيت‌الله جناب آقاي جنتي،  دبير محترم شوراي نگهبان دامت بركاته
درگذشت بانوي مومن و انقلابي، همسر مكرم جنابعالي را به آن جناب و ديگر بازماندگان آن مرحومه تسليت عرض مي‌كنم و رحمت و مغفرت پرودگار و علو درجات براي ايشان مسألت مي‌نمايم.
ساير مقامات و شخصيت‌ها نيز در پيام‌هاي جداگانه‌اي درگذشت همسر آيت‌الله جنتي را تسليت گفتند.

دستگيري عوامل شهادت گروهبان دانايي‌فر

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي ضمن تاييد شهادت گروهبان دانايي‌فر از دستگيري عوامل آن خبر داد. به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است: به آگاهي ملت شريف ايران اسلامي مي‌رساند با تلاش شبانه‌روزي و مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگيري تني چند از عوامل دخيل در به شهادت رساندن گروهبان دانايي‌فر، بعد از گذشت يك سال از اين جنايت به دست عناصر گروهك تروريستي ضد انقلاب پيكر مطهر شهيد كشف و شناسايي و در تاريخ 1/1/1394 به داخل كشور بازگردانده شد. اين مصيبت را به امام زمان (عج) و نايب بر حقش و خانواده گرامي شهيد بزرگوار و مرزباني جمهوري اسلامي ايران تهنيت و تسليت مي‌گوييم.

 

صدور دستور احضار و جلب عوامل حادثه شيراز

معاون امنيتي وزارت كشور با بيان اينكه «تاكنون 15 نفر از عوامل حادثه شيراز شناسايي شده‌اند»، گفت كه از سوي دادستاني شيراز دستورات اوليه قضايي مبني بر احضار و جلب اين افراد صادر شده است. به گزارش ايسنا، حسين ذوالفقاري در اين باره اظهار كرد: در بحث شيراز بررسي‌هاي‌مان را به صورت همه‌جانبه انجام داد‌ه‌ايم و همه ابعاد قضيه در نظر گرفته شده است. در شوراي تامين استان فارس نيز حضور پيدا كرديم و در آنجا هم يك تيم مركب از فرمانده نيروي انتظامي استان، مديركل اطلاعات استان و فرمانده سپاه استان زير نظر دادستان شيراز تشكيل شد تا هر كدام از اين دستگاه‌ها كار شناسايي را انجام دهند و اطلاعات خود را با مستندات اعم از فيلم و عكس در اختيار دادستان قرار دهند و دادستاني هم با بررسي مدارك و مستندات، افرادي را كه اقدام خلاف قانون داشته‌اند تحت تعقيب قرار دهد. تاكنون نيروي انتظامي، اداره كل اطلاعات و سپاه استان اسامي تعدادي از افرادي را كه در محل واقعه حضور داشته‌اند تهيه كرده‌اند و در اختيار دادستان قرار داده‌اند و دادستاني نيز دستورات اوليه قضايي را صادر كرده است. وي گفت: گزارش ما درباره اين حادثه شامل سه مرحله اعم از قبل از ورود آقاي مطهري به شيراز، از زمان ورود تا خروج ايشان و اقدامات بعد از واقعه تاكنون است كه طي آن مجموعه اقدامات دستگاه‌هاي مسوول، نقاط قوت و ضعف و جمع‌بندي راجع به ريشه‌هاي بروز اين حادثه و عوامل ذي‌مدخل را اعلام خواهيم كرد. وي در پايان گفت: تاكنون كسي در رابطه با حادثه شيراز بازداشت نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون