• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4301 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن

نشست رسانه‌اي جشنواره موسيقي فجر برگزار شد

عام‌پسندي؛ معيار انتخاب گروه‌هاي ‌پاپ

نيوشا مزيدآبادي

 

 

نشست مطبوعاتي مديران سي‌وچهارمين جشنواره موسيقي فجر ديروز با حضور شاهين فرهت(دبير هنري)، شهرام صارمي(دبير اجرايي)، علي ترابي(مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) و امير بهاري(مدير روابط عمومي جشنواره) در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتداي اين نشست شاهين فرهت اعلام كرد: «تم اصلي جشنواره امثال اجراي آثار آهنگسازان ايراني است. به همين دليل در اين دوره از جشنواره شاهد حضور هنرمنداني هستيم كه براي اولين بار حضور پيدا كرده‌اند.» علي ترابي نيز با اشاره به اينكه كارشناسي آثار هنري بر انتخاب گروه‌ها تاثير داشته است، گفت:«همه آثار و گروه‌ها از طرف هيات انتخاب تاييد و در جدول جشنواره گنجانده شده‌‌‌اند.»

حذف جايزه باربد كه از سي و يكمين جشنواره موسيقي باب شده بود، يكي از پرحاشيه‌ترين سوالاتي بود كه نمايندگان رسانه‌هاي خبري به آن پرداختند. شاهين فرهت در اين باره افزود: «جشنواره اصولا بايد با رويدادهاي ديگر فرق داشته باشد. من در جريان جايزه باربد نبودم كه بخواهم درباره آن تصميم‌گيري كنم. حالا نمي‌دانم چرا اجازه ندادند، جايزه باربد وجود داشته باشد.» ترابي نيز در اين باره گفت:«جايزه باربد به دليل مسائل مالي حذف نشده است ضمن اينكه جشنواره‌هاي مطرح دنيا اصلا بخش رقابتي ندارند. جشنواره‌هاي دوره قبل به ويژه در 3 دوره پيشين اصلا آيين‌نامه‌اي نداشت و امروز خيلي خوشحالم كه جشنواره داراي يك آيين‌نامه شد. البته در آيين‌نامه جشنواره هيچ اشاره‌اي به موضوع جايزه نشده است و من تعجب مي‌كنم كه چطور در دوره‌هاي قبل اين حساسيت براي فقدان بخش رقابتي وجود نداشت. من در حال حاضر كاري به درست يا غلط برگزار شدن دوره‌هاي پيشين ندارم اما به اين نكته اشاره مي‌كنم كه در سال جاري جشنواره داراي آيين‌نامه‌اي شده كه همه موظفند بر اساس آن كار كنند.» اما سي‌وچهارمين جشنواره موسيقي فجر برخلاف دوره‌هاي گذشته از نبود تبليغات شهري نيز رنج مي‌برد. ترابي در پاسخ پرسش «اعتماد» مبني بر اينكه چرا امسال فعاليتي در اين زمينه انجام نشده است، گفت:«متاسفانه درباره تبليغات ميداني حق با شماست. سازماني كه قرار بود در اين جريان به ما كمك كند، اعلام كرده كه به دليل اين ايام خاص از انجام تبليغات درباره جشنواره موسيقي معذور است و ما به ناگاه با چنين موضع‌گيري روبه‌رو شديم.» شهرام صارمي، دبير اجرايي جشنواره نيز علاوه بر شرح توضيحاتي پيرامون انصراف برخي هنرمندان از جشنواره و حواشي ناشي از آن به پرسش «اعتماد» درباره گروه‌هاي دانشگاهي و هنرستاني گفت:«مراكز آكادميك موسيقي بايد به عنوان جايگاه‌هايي كه موزيسين‌هاي اين كشور را تربيت مي‌كنند در جشنواره حضور داشته باشند به همين دليل امسال براي آنها اجراهايي را در نظر گرفتيم». در جشنواره موسيقي امسال گروه‌هاي پاپ كم‌اهميت و فاقد كيفيتي نيز حضور دارند كه به نظر مي‌آيد بيشتر براي جذب مخاطب عامه انتخاب شده‌اند. ترابي درباره انتخاب اين گروه‌ها به «اعتماد» گفت:«بخش موسيقي پاپ، بخش مردمي جشنواره موسيقي فجر است و بر همين اساس ما گروه‌ها و هنرمنداني را انتخاب كرديم كه مردم‌پسند باشند و مورد استقبال قرار بگيرند و از طرف ديگر در ايام برگزاري جشنواره در ايران حضور داشته باشند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون