• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3113 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱ آذر

گزارش «اعتماد» از تغييرات به خاطر بحران مديريتي در پرسپوليس

كار«سياسي‌»!

با بركناري خواجه‌وند از هيات‌مديره شايعه انتخاب او به عنوان مديرعامل بعد از داربي شنيده مي‌شود

 گروه ورزش| احتمالا تا اواسط هفته جاري اتفاقات جديدي در باشگاه پرسپوليس تهران رخ بدهد. روز گذشته با حكم وزير ورزش و جوانان جعفر كاشاني و حسين كلاني به عنوان اعضاي جديد هيات‌مديره پرسپوليس انتخاب و معرفي شدند. از طرفي فردي به نام  كاظم‌پور كه اخيرا اختلافات بسيار شديدي با رييس هيات‌مديره باشگاه پيدا كرده بود به همراه خواجه‌وند سخنگوي باشگاه از هيات‌مديره بركنار شدند. البته خواجه‌وند، همان‌طور كه خودش هم در مصاحبه با رسانه‌هاي مختلف اعلام كرد، اين‌روزها به جدي‌ترين گزينه مديرعاملي پرسپوليس تبديل شده است و هيچ بعيد نيست كه او بعد از داربي مديرعامل اين باشگاه پرطرفدار شود.  پرسپوليس با مديريت حميد‌رضا سياسي هر روز حاشيه‌يي تازه را تجربه مي‌كند و اوضاع اين باشگاه اصلا خوب نيست. ابهامات و بلاتكليفي‌ها در حوزه‌هاي مختلف باشگاه صداي هواداران اين تيم را در آورده و باعث شده رسانه‌هاي مختلف هم به اين وضعيت نابسامان انتقادات تندي را وارد كنند. نكته مهم پيرامون اين باشگاه اين است كه رييس هيات‌مديره سرخ‌ها اين روز‌ها همه‌كاره آنهاست. سياسي كه تصور مي‌كرد با از خارج كردن عليرضا رحيمي و علي دايي از ميدان مي‌تواند خود را به عنوان همه‌كاره پرسپوليس در ذهن و دل علاقه‌مندان به اين تيم تثبيت كند، حالا خوب درك مي‌كند اين مقوله و وارد شدن به فوتبال آنطور كه تصور مي‌كرده راحت نيست. با وجود اينكه مدتي است جنجال بر سر ديدار و ملاقات او با چهره ضدانقلابي در مادريد خاموش شده، اما هنوز حرف‌وحديث‌هايي درباره احتمال جدايي اين مدير از پرسپوليس در محافل ورزشي شنيده مي‌شود. در چنين شرايطي گفته مي‌شود كه نتيجه داربي پايتخت تاثير بسزايي روي سرنوشت اين باشگاه بزرگ خواهد داشت. پيروزي در اين بازي بزرگ به منزله تثبيت جايگاه سياسي و دوستانش خواهد بود و از طرف ديگر باختن به استقلال و اعتراضات شديد هواداران اين تيم، شايد مقدمات تغييرات گسترده در پرسپوليس را به همراه داشته باشد. تغييرات در هيات‌مديره پرسپوليس به فاصله دو روز به داربي پايتخت، شايد اصلي‌ترين دليل براي رسيدن به اجماع بر سر تصميمات بعد از داربي بوده باشد!
سياسي همه‌كاره باشگاه پرسپوليس
بعد از بركناري عجيب و غريب عليرضا رحيمي از مديرعاملي پرسپوليس، حميدرضا سياسي كه علاقه خاصي داشت تا به عنوان مديرعامل باشگاه انتخاب شود، با مشورت دوستانش از اين كار صرف نظر كرد. به همين ترتيب بهروز منتقمي كه مدت‌هاست به عنوان قائم‌مقام در مديريت باشگاه حضور دارد، به عنوان سرپرست موقت انتخاب و معرفي شد. با وجود اين مساله كه مدت‌هاست اعلام شده اين مدير گزينه‌ نهايي باشگاه براي انتخاب به عنوان مديرعاملي است، اما شايعات و ابهامات و البته چند دستگي در هيات‌مديره باعث شده كه پرسپوليس بدون مديرعامل اين روزها به حيات خود ادامه بدهد. به همين دليل اكثر كارشناسان مدعي هستند كه اين نابساماني مديريتي ضربه مهلكي به ساختار باشگاه و وضعيت تيم وارد خواهد كرد. حميدرضا سياسي اما با وجود اينكه رياست هيات مديره را در اختيار دارد، از روزي كه رحيمي بركنار شد در ساختمان باشگاه مستقر شده و تمام امور مربوط به باشگاه و تيم زيرنظر مستقيم او انجام مي‌شود. در واقع اين‌ روزها بهروز منتقمي در ظاهر سرپرستي باشگاه و نفر اول امور اجرايي است اما در باطن بدون اجازه رييس هيات‌مديره ليوان هم در باشگاه و تيم جابه‌جا نمي‌شود. شايعه دخالت سياسي در امور فني و نقل‌و انتقالاتي تيم هم البته در چند هفته اخير بارها و بارها در رسانه‌ها منتشر شده است كه اين مدير هميشه در جواب اعلام كرده هيچ دخالتي در كار درخشان انجام نمي‌دهد.


تغييرات در راه است

چند وقتي مي‌شود كه منتقدان مشكلات باشگاه پرسپوليس و استقلال را بر گردن اميررضا خادم و وزارت ورزش و جوانان انداخته‌اند، چرا كه اميررضا خادم مسوول ساماندهي اين دو باشگاه درابتداي فصل بود و تمام مديران فعلي اين دو باشگاه با تصميم او روي كار آمدند. بررسي اتفاقات مديريتي ماه‌هاي گذشته در اين دو باشگاه به ويژه پرسپوليس هم نشان مي‌دهد كه سياست‌گذاري‌هاي مسوولان ورزش درباره مديريت سرخابي‌ها با شكستي بزرگ همراه شد تا جايي كه پرسپوليس كه سال گذشته به عنوان نايب قهرماني ليگ رسيد، امروز يكي از بي‌ثبات‌ترين و پرحاشيه‌ترين دوران خود را از لحاظ فني و مديريتي پشت سر مي‌‌گذارد. آنهايي كه اتفاقات باشگاه پرسپوليس را با دقت پيگيري مي‌كنند خيلي خوب مي‌دانند از زماني كه عليرضا رحيمي از مديرعاملي اين باشگاه اخراج شد تا به امروز حتي يك جلسه رسمي هيات رييسه با حضور تمام اعضا برگزار نشده است. چند دستگي در هيات‌مديره و سكوت عجيب مسوولان ورزش كشور در مقابل اين اتفاقات با اعتراضاتي همراه شده و نگراني‌ها درباره مسائل باشگاه به اوج خود رسيده است. اين درگيري‌ها و چنددستگي‌ها باعث شده كه مديريت حاكم در باشگاه اعضاي هيات‌مديره مخالف را به باشگاه و جلسات راه ندهند. شايد به همين دليل بود كه برگزاري جلسه هيات‌مديره «دونفره» هم در تاريخ باشگاه پرسپوليس به صورت رسمي ثبت شد. همان جلسه‌يي كه مخالفان را به آن راه ندادند و خبرنگاران حاضر در لابي باشگاه را هم از ساختمان اخراج كردند تا خبر خاصي در اين باره در رسانه‌ها منتشر نشود. با اين حال امروز حميدرضا سياسي با توجه به سرمايه‌هاي اقتصادي عظيمي كه دارد حرف اول و آخر را در پرسپوليس مي‌زند. اما با اين وجود، وضعيت مديريتي اين تيم به قدري متزلزل است كه هر لحظه امكان دارد خبر بركناري سياسي از رياست هيات مديره و جدايي او از باشگاه هم شنيده شود. با اين حال قطعا بعد از داربي اتفاقات مهمي در مديريت اين باشگاه با تغييرات در هيات مديره و انتخاب مديرعامل كه احتمالا نام آن خواجه‌وند خواهد بود رخ خوهد داد.


اختلاف منتقمي با سياسي و عدم قبول مديرعاملي

بهروز منتقمي اعلام كرده كه رييس هيات‌مديره پرسپوليس چندين بار پيشنهاد مديرعاملي اين باشگاه را به او ارايه داده اما او از قبول آن خودداري كرده‌ است. منتقمي كه ماه‌هاست به عنوان سرپرست باشگاه فعاليت مي‌كند، بدون ترديد علاقه زيادي به مديرعاملي پرسپوليس دارد. اما حضور حميدرضا سياسي و نداشتن اختيار تام باعث شد او از قبول اين پست و معرفي شدن به عنوان گزينه مديرعاملي خودداري كند. منتقي با اينكه در مصاحبه‌هاي رسمي خود تاكيد داشته كه هيچ اختلافي با حميد‌رضا سياسي ندارد، رابطه‌اش با رييس هيات‌مديره اصلا خوب نيست. به همين دليل بارها و بارها در تماس با مسوولان وزارت ورزش و جوانان از آنها خواسته بود كه تكليف او را هرچه سريع‌تر مشخص كند. شايد به  همين دليل بود كه او حاضر نشد مديرعامل باشگاه پرسپوليس را در شرايطي كه سياسي رييس هيات‌مديره باشد قبول كند. با اين حال منتقمي همچنان اين شانس را دارد كه نفر اول پرسپوليس باشد. با اين احتمال كه پرسپوليس در داربي نتيجه نگيرد وبا توجه به تعطيلات نيم فصل و تغييرات مديريتي در باشگاه، سياسي از سمت خود بركنار شود و با توجه به حمايت وزارت ورزش، او به عنوان مديرعامل انتخاب و معرفي شود.

همه منتظر اعلام موضع وزارت ورزش

احتمالات زياد است. سياسي هنوز نيم‌نگاهي به صندلي مديرعاملي دارد. او كه اين روزها خودش مستقيما مذاكره با بازيكنان مختلف را با مشورت دوستان خود انجام مي‌دهد، براي اينكه ديگر انتقادي درباره دخالت او در تمام امور اجرايي باشگاه و تيم وجود نداشته باشد، هنوز هم علاقه دارد تا خودش مديرعامل پرسپوليس شود. از طرفي با توجه به اينكه خواجه‌وند از هيات‌مديره باشگاه كنار گذاشته شده است، با در نظر گرفتن رابطه بسيار خوب اين مدير با حميدرضا سياسي و بعضي از مسوولان وزارت ورزش او الان جدي‌ترين گزينه مديرعاملي باشگاه پرسپوليس است. در رسانه‌ها اما شايعه مديرعاملي حسين كلاني، پيشكسوت باشگاه هم كه به تازگي به عضويت هيات‌مديره در آمده است، منتشر شده و از طرف ديگر اخباري هم درباره احتمال حضور دادكان به عنوان مديرعامل در اين باشگاه منتشر شده است كه بعيد به نظر مي‌رسد اين فعل و انفعال با توجه به رابطه تيره و تار دادكان با مسوولان ورزش كشور رخ بدهد. با توجه به توضيحات ارايه شده، امروز همه‌چيز در پرسپوليس باب ميل حميدرضا سياسي است كه با توجه به سرمايه‌يي كه در اختيار دارد، حرف اول و آخر را در پرسپوليس مي‌زند. به همين ترتيب بايد منتظر ماند و ديد تصميماتي كه وزارت ورزش و جوانان بعد از داربي براي باشگاه پرسپوليس اتخاذ خواهد كرد، برخلاف سياست‌هاي سياسي خواهد بود يا براي تثبيت جايگاه او. نكته حايز اهميت اينجا بود كه حضور جعفر كاشاني و حسين كلاني با پيشنهاد سياسي در هيات‌مديره اتفاق افتاد. پس اتفاقات جديد احتمالا طبق برنامه‌ريزي‌هاي سياسي در پرسپوليس انجام خواهد شد. بايد صبر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها