• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3222 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين

نامه معاون امنيتي- انتظامي شوراي تامين تهران به رييس رسانه ملي

حق پخش فوتبال پرداخت شود

معضل قرارداد حق پخش تلويزيوني فوتبال ايران هنوز حل نشده است. فدراسيون و سازمان ليگ فوتبال ايران با مشكلات عديده مالي و اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كنند و نتوانسته‌اند هنوز مطالبات ميلياردي خود را از رسانه ملي وصول كنند. فشار باشگاه‌ها به سازمان ليگ براي دريافت مبالغ حق پخش تلويزيوني به اوج خود رسيده است و هنوز معلوم نيست كه آيا اين قرارداد بالاخره امضا خواهد شد يا نه، چرا كه مسوولان سيما اعلام كرده‌اند براي پرداخت پول به فوتبال با منع قانوني و مشكلات مالي و بودجه‌اي روبه‌رو هستند. علي كفاشيان و مهدي‌تاج اما در طول ماه‌هاي گذشته در ملاقات‌هاي خود با مسوولان ورزشي و دولتي و حتي مجلس شوراي اسلامي، خواهان مساعدت و ورود آنها به اين پرونده و راضي كردن صدا و سيما به پرداخت حقوق فوتبال ايران شده‌اند؛ اتفاقي كه هنوز به نتايج مثبتي نرسيده است. اما مسوولان فوتبال كشور اميدوار هستند تا در آينده‌اي‌ نزديك بالاخره بتوانند حداقل بخشي از مطالبات خود را از
صدا و سيما دريافت كنند. نكته قابل توجه اينجاست كه اخيرا به دنبال مشكلات پيش آمده حسين ذوالفقاري - معاون امنيتي و انتظامي و دبير شوراي امنيت كشور- نامه‌اي خطاب به سرافراز، رييس صدا و سيما ارسال كرده است و رسما خواهان پرداخت حقوق فوتبال ايران از سوي رسانه‌ ملي شده است. در متن اين نامه آمده است: «با احترام در پي اختلاف پيش آمده بين سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و سازمان ليگ فوتبال در رابطه با حق پخش مسابقات ورزشي جلسات متعددي در شوراي امنيت كشور و كميسيون‌هاي زير مجموع تشكيل و در نهايت منجر به عقد قراردادي به شماره 36980/11000 في مابين سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و سازمان ليگ فوتبال گرديد. همچنين در جلسه مورخ 7/8/1393 هيات محترم وزيران موضوع مطرح و توافق سه جانبه‌اي بين وزراي محترم كشور، وزرش و جوانان و رييس محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به امضا رسيد. با توجه به اهميت موضوع لطفا دستور فرماييد اقدامات لازم به‌منظور اجرايي نمودن مفاد توافقنامه فوق‌الذكر به‌عمل آورده تا از هرگونه تنش اجتماعي ناشي از عدم پخش مسابقات ورزشي جلوگيري شود. اعلام نتيجه اقدامات به دبيرخانه شوراي امنيت كشور موجب امتنان خواهد بود.»
با توجه به نگارش و ارسال اين نامه توسط شوراي تامين به رييس سيماي ملي، حالا علي كفاشيان و همكارانش منتظر واكنش سرافراز نسبت به پرداخت مطالبات فوتبال ايران هستند. آنها تصميم گرفته‌اند كه اگر ظرف يكي دو هفته آينده اين مشكل حل نشد، باز هم از ورود دوربين‌ها به ورزشگاه‌ها جلوگيري كنند؛ تصميمي كه حتي در نامه معاون امنيتي شوراي تامين استان تهران هم به آن اشاره شده بود.
نكته قابل تامل در پرونده حق پخش تلويزيوني اينجا‌ست كه اگر اين قرارداد طبق عرف استاندارد‌هاي بين‌المللي فوتبال اجرايي و نحوه درآمد و هزينه‌هاي پخش تلويزوني فوتبال ايران شفافيت لازم را نداشته باشد، طبق اعلام مهدي تاج كنفدراسيون فوتبال آسيا رسما از حضور تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا جلوگيري خواهد كرد و اين حادثه تبعات بسيار بدي براي فوتبال ملي و باشگاهي كشور به دنبال خواهد داشت. به همين دليل فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ مصر هستند كه هر چه سريع‌تر رسانه ‌ملي حق و حقوق عقب افتاده فوتبال ايران را به آنها پرداخت كند تا بخش عمده‌اي از مشكلات اقتصادي فدراسيون و باشگاه‌ها هم با تقسيم اين پول بين آنها رفع و رجوع شود. اين در حالي است كه اخيرا شايعاتي در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينكه اين احتمال وجود دارد از اين پس قرارداد حق پخش ورزش كشور به جاي قرارداد حق پخش تلويزيوني بين صدا و سيما و وزارت ورزش امضا شود؛ خبري كه مسوولان فوتبالي آن را تكذيب و مغاير با مقررات كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كردند. با اين وجود بايد تا روز‌هاي آينده صبر كرد و ديد بالاخره داستان طول و دراز اختلافات مسوولان فوتبالي با مديران رسانه‌ملي به كجا خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون