• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4439 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

بازبيني دوره‌اي از جرثقيل‌هاي برجي پايتخت

مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران از اجراي طرح بازبيني جرثقيل‌هاي برجي پايتخت به منظور كاهش حوادث احتمالي ساخت‌ و ساز در راستاي طرح نگهداشت شهر در مناطق بيست و دو‌گانه پايتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، مهدي صالحي، مديركل معماري و ساختمان با اشاره به حادثه اخير سقوط جرثقيل ساختماني در پايتخت گفت: با توجه به پروژه‌هاي عمراني و ساخت سازهاي موجود در پايتخت، كارگاه‌هاي ساختماني بسياري نيز در اين زمينه فعال هستند كه مديريت شهري به منظور ساماندهي و ايمن‌سازي اين كارگاه‌ها طرح نگهداشت شهر را به مرحله اجرا در‌آورده است و با توجه به تاكيد معاون شهر‌سازي و معماري شهرداري تهران، بازبيني و نظارت دوره‌اي بر جرثقيل‌هاي برجي (تاور‌كرين‌) در دستوركار قرار گرفته است.

وي با اشاره به نزديك شدن فصل پاييز و همچنين آغاز فصل بارش و وزش بادهاي فصلي گفت: در طرح ساماندهي و ارتقاي ايمني كارگاه‌هاي ساختماني علاوه بر بازبيني از جرثقيل‌هاي برجي، داربست‌هاي خارجي محوطه‌هاي كارگاهي ساختماني مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

وي تاكيد كرد: برنامه منظم و مداوم بازرسي و تعمير و نگهداري براي هر جرثقيل طبق توصيه سازنده بايد مد‌نظر كارفرمايان قرار گيرد و اگر در بازبيني‌هاي صورت گرفته مواردي مغاير با اسناد و استاندارد‌هاي فني و ايمني مشاهده شود با صدور اخطاريه و با رعايت ضوابط و مقررات از فعاليت كارگاه‌ها جلوگيري به عمل خواهد آمد و ساير دستگا‌ه‌هاي متولي نيز بايد به وظايف خود عمل كنند.

مديركل معماري و ساختمان همچنين از تهيه بانك اطلاعات جامع از جرثقيل‌هاي برجي پايتخت بر اساس بازرسي‌هاي فني و ايمني خبر داد و گفت: درصدد هستيم درآينده نزديك كارگاه آموزشي براي مسوولان و پرسنل حوزه‌هاي شهر‌سازي و معماري نواحي و مناطق جهت آشنايي بيشتر با اين موضوع برگزاركنيم.

صالحي تأكيدكرد: بايد بازبيني‌ها و نظارت مستمر به صورت ميداني و با در نظرگرفتن مسائل ايمني و حرفه‌اي صورت گيرد و چك ليست مربوطه نيز تهيه و موارد ايمني به كار فرمايان اعلام شود تا از وقوع احتمالي حوادث در اين زمينه كاسته شود.

وي در پايان اعلام كرد در حوادث پيش آمده، موضوعات در دست بررسي كارشناسي قرار گرفته است تا ضمن مشخص شدن كم‌كاري‌ها از حوادث احتمالي آتي جلوگيري به عمل‌ آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون