• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4440 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

يك برنامه تلويزيوني با لحني تمسخرآميز به انتقاد از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخت

قاضي‌القضات سابق در سيبل صداوسيما

آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني ديگر رييس قوه قضاييه نيست. به اين اعتبار، اينجا و آنجا او به عنوان رييس پيشين قوه قضاييه ياد مي‌شود و عجيب آنكه احتمالا به همين اعتبار كه او ديگر سمت و مسووليتي ندارد، صداوسيما به خود اجازه مي‌دهد كه فراتر از انتقاد و افشاگري‌هاي مستند و غيرمستند عليه او، حتي زبان به تمسخر اين مقام پيشين قضايي بگشايد. موضوعي كه نمونه‌اش را اين روزها كم نديده‌ايم و از قضا، همين روز گذشته نيز چنانكه در ويديوي منتشر شده از بخشي از يك برنامه تلويزيوني شاهد بوديم، حملات مبتني بر افشاگري عليه آملي‌لاريجاني حالا بي‌محابا پيش مي‌رود و ماجرا به بعضي تسويه‌حساب‌هاي شخصي چند مجري تلويزيوني رسيده و آنها با استفاده از تريبون عمومي رسانه ملي، اقدام به طعنه زدن به آملي‌لاريجاني مي‌كنند. با اين همه اما بد نيست به ياد داشته باشيم كه اين مقام پيشين قضايي، امروز هم فاقد مسووليت در نظام جمهوري اسلامي نيست و از قضا، يكي از مهم‌ترين و حساس‌ترين كرسي‌هاي مديريت كشور، يعني كرسي رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام را در اختيار دارد. موضوعي كه گويا چندان براي مديران و مجريان صداوسيما اهميت ندارد. ماجراي حمله به آملي‌لاريجاني از مدتي قبل، وقتي عليرضا زاكاني از اكبر طبري، معاون اجرايي پيشين قوه قضاييه، به عنوان يكي از نزديكان آملي‌لاريجاني و فردي كه مرتكب تخلفاتي از جايگاه و مقام خود شده، نام برد و پس از آن بود كه عمليات تخريب رييس پيشين قوه قضاييه و رييس فعلي مجمع تشخيص مصلحت نظام كليد خورد. حالا اما چنانكه اشاره شد، ورق برگشته و با ادبيات ديگري صادق لاريجاني را مورد خطاب قرار مي‌دهند. آنجا كه 3 مجري تلويزيون روي آنتن زنده صداوسيما چنين گفتند. ويديو با صحبت‌هاي كياداوود اسفندياري از مجريان صدا‌وسيما شروع مي‌شود: يكي از بلندپايه‌ترين اين ادبيات اشتباه نيست، عمدا اين‌طور مي‌گويم، يكي از بلندپايه‌ترين، بيشتر بر آن «ترين» توجه كنيد، رفتند سخنراني كردند كه يكي از عوامل نفوذي برنامه...

محمد دلاوري، مجري اصلي اين برنامه حرف او را قطع مي‌كند و مي‌گويد: خب بگوييد رييس قوه قضاييه آقاي آملي‌لاريجاني ديگر ... (خنده)

اسفندياري ادامه مي‌دهد: ايشان سخنراني كردند كه عوامل نفوذي بيگانه در صداوسيما رخنه كردند.

دلاوري مي‌پرسد: «منظورشان شما بوديد؟» اسفندياري هم پاسخ مي‌دهد، بلكه احتمالا دو نفر ديگري هم كه در برنامه حضور داشتند، آنها هم نفوذي بودند. مجري با تمسخر مي‌گويد: حتما آنها هم همدست شما بودند. (و همگي مي‌خندند) اسفندياري صحبت‌هايش را اين طور ادامه مي‌دهد: «صحبت‌هاي آملي‌لاريجاني در حالي مطرح مي‌شود كه ما در آن جلسه حضور نداشتيم اينچنين ما را تخريب كردند. بعد از آن يكي از بچه‌ها (همين آقاي محمدزاده گروه اقتصاد) گفت دردسر برايت درست شده، گفتم نه بابا.. چه دردسري...؟! گفت الان آمده‌اند دستگيرت كنند. مرتضي حيدري مجري شناخته شده بخش خبري و گفت‌وگو صداوسيما نيز در اين برنامه حضور داشت كه مخاطب قرار مي‌گيرد و دلاوري به او مي‌گويد: «آقاي آملي‌لاريجاني فرداي آن روز موضع جدي‌تري مي‌گيرد.» حيدري در پاسخ مي‌گويد: «والله هم اين اتفاق افتاد و هم ما به دادگاه احضار شديم يعني عليه ما اعلام جرم شد. البته يك‌مقدار چالش برانگيز هم بود و آقاي ضرغامي رفتند وساطت كردند كه هيچ منظوري در كار نبوده و...»

همه اين مكالمات از رسانه ملي پخش مي‌شود و همان‌طور كه بارها و بارها مي‌شنويم موضوع بحث، «آملي‌لاريجاني» است؛ كسي كه تا قبل از 16 اسفندماه 97 كوچك‌ترين نقدي به او نمي‌شد و حتي اگر كسي پا به اين ميدان مي‌گذاشت، اولين تريبوني كه او را مورد عتاب و خطاب قرار مي‌داد، همين رسانه مستقر در ساختمان جام‌جم بود. اينكه در اين چندماه چه اتفاقاتي رخ داده است كه ديگر رييس سابق قوه قضاييه خط قرمز نيست و انتقاد به او حتي تا سرحد تمسخر مي‌تواند پيش برود مشخص نيست، هرچند اما و اگرهاي زيادي در اين رابطه وجود دارد ولي مساله حتي دليل وقوع اين اتفاقات هم نيست؛ بلكه موضوع آنجا سوال‌ برانگيز مي‌شود كه وقتي هنوز قرار نبود، پاي انتقاد از رييس قوه قضاييه به صداوسيما باز شود، شايعات مختلفي در فضاي مجازي منتشر مي‌شد كه همواره به انحاي مختلف تكذيب مي‌شدند سوال ديگر اينجاست كه چطور فردي كه زماني رياست يك قوه را برعهده داشته و در دايره ممنوعه «فتنه» يا جريان انحرافي هم قرار ندارد، هيچ دوربيني براي پخش دفاعيات او از سوي صدا و سيما روشن نمي‌شود؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون