• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3224 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين

پيتزا پارازيت

شهرام شهيدي


خانم باجي گفت: اينكه رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست گفته اين سازمان به سيستم پايش و نظارت بر پارازيت‌ها مجهز مي‌شود يعني چي؟ مادموازل ناتو گفت: يعني مي‌خواهند بر پارازيت‌ها نظارت انجام بدهند.
موسيو شيطان پرسيد: بعد هزينه‌اش را از ما نگيرند؟ اين قبض برق و آب ما كلا، هي الحاقيه مي‌خورد و هي هزينه فلان و بهمان را مي‌كشند روي آن.
مادموازل ناتو گفت: وا! هزينه‌اش به ما مربوط نيست كه.
عمو حسام گفت: اصلا اين نظارت بر پارازيت يعني چي؟ موسيو شيطان گفت: احتمالا يعني از مبدا ارسال رصد مي‌كنند كه دقيقا بخورد به هدف. يعني اگر ببينند جايي پارازيت هست اما باز هم مردم فاطما گل مي‌بينند يعني پارازيت از مسيرش منحرف شده و آنها با نظارت دقيق تاتي‌تاتي‌كنان دست پارازيت را مي‌گيرند و به مرادش كه همانا ديش بشقابي است مي‌رسانند.
مادموازل ناتو گفت: فكر نمي‌كنم‌ها. به نظرم قصدشان خير است. مي‌خواهند بر ارسال پارازيت‌ها نظارت كنند ببينند پارازيت‌هاي ارسالي محتوي چيست، ويتامينه است؟ پروتئين مناسبي دارد؟ با قيمت مناسب دست مصرف‌كننده مي‌رسد؟ قاچاق نمي‌شود؟ بازار سياه ندارد؟ پارازيت چيني بازار را اشباع نكرده باشد كه توان رقابت را از پارازيت داخلي بگيرد؟
موسيو شيطان گفت: شايد هم مي‌خواهند ببينند پارازيت ارسالي از دبي مناسب و حجم بالايي برخوردار است يا نه. عمو حسام گفت: يعني خودماني‌اش اين است كه مي‌خواهند ببينند فشارش خوب است يا نه.
مادموازل ناتو گفت: البته براي پارازيت فشار خيلي واژه مناسبي نيست. بيشتر قدرت مهم است تا فشار.
موسيو شيطان گفت: دانستن اينكه زورش زياد است يا نه كه خيلي تحقيق و نظارت نمي‌خواهد. آن قدر كه اين پارازيت با زور زيادش باعث بروز بيماري‌هاي مغز و اعصاب و ناهنجاري‌ها و اختلالات جنسي و اندامي شده ويروس‌ها و باكتري‌ها نشده‌اند.
عمو حسام گفت: حالا اين مريض كردنش هم به كنار. نكند فردا نيروي انتظامي اين محققان و پژوهشگران ناظر بر پارازيت را تعقيب كنند و يكهو ببيني بالا سر ديش هستند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون