• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3224 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين

نبض هنر

كاهش مخاطبان مناظرات سياسي تلويزيون انگليس

بيش از چهار ميليون نفر پوشش تلويزيوني مناظرات زنده سياستمداران انگليسي را تماشا كردند كه اين رقم نسبت به سال گذشته دو ميليون نفر كاهش پيدا كرده است. به گزارش ايسنا، تعداد مخاطبان مناظره‌هاي سياسي رهبران احزاب انگليس در شبكه «بي‌بي‌سي» چهار ميليون و 300 هزار نفر بود كه اين رقم نسبت به برنامه سال گذشته كه از «ITV» پخش شد‌، شاهد كاهشي بيش از دو ميليون نفري بود. اين برنامه براي رقابت رهبران پنج حزب اصلي انگليس برگزار شد و 20 و نيم درصد كل تماشاگران تلويزيوني پنجشنبه شب‌ «بي‌بي‌سي» را پاي تلويزيون‌ها نشاند. اين احزاب شامل حزب كارگر‌، استقلال، سبز و... بودند، اما محافظه‌كاران و ليبرال‌دموكرات‌ها در ميان‌شان نبودند. يكي از حواشي مهم اين برنامه، حضور نيافتن «ديويد كامرون» نخست‌وزير انگليس در مناظره تلويزيوني بود كه مورد انتقاد ديگر نامزدها قرار گرفت. «نايجل فاراژ» رييس حزب استقلال انگليس در واكنش به عدم حضور كامرون در اين مناظره گفت: عملكرد شرم‌آور دولت در بخش اقتصادي باعث شده است كه او در اين مناظره حضور نيابد. به گزارش بي‌بي‌سي‌، «ديويد ديمبلبي» اجراي اين برنامه يك ساعت و نيمه را برعهده داشت. انتخابات رهبران احزاب انگليس روز هفتم ماه مي ‌برپا مي‌شود.

اكران فيلم «محمد» براي خارجي‌ها

دبير سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از نمايش فيلم «محمد رسول‌الله» به كارگرداني مجيد مجيدي براي مهمانان بخش بين‌الملل جشنواره فجر خبر داد. عليرضا رضاداد در نشست خبري بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر اظهار كرد: با آقاي مجيد مجيدي مذاكره شده و قرار است فيلم «محمد رسول‌الله» يك نوبت نمايش براي مهمانان خارجي داشته باشد. وي يادآور شد: در هر صورت بعضي از مهمانان خارجي پژواك اين فيلم را شنيده بودند و درخواست ديدن «محمد رسول‌الله» را داشتند كه آقاي مجيدي هم پذيرفت. دبير جشنواره فيلم فجر تاكيد كرد: همچنين ۳۵ فيلم ايراني در يكي از سالن‌هاي پرديس ملت براي مهمانان خارجي به نمايش درخواهد آمد. رضاداد تصريح كرد: ما فيلم‌ها را با دقت بسيار بيشتري انتخاب كرديم و واقعا درصد زيادي از فيلم‌ها نيازي به مميزي نداشتند. وي در بخش پرسش و پاسخ اين نشست اظهار كرد: سازمان جشنواره‌هاي جهاني براي جشنواره‌هاي مختلف درجاتي تنظيم كرده است ولي فكر مي‌كنم شايد خيلي به نفع‌مان نباشد كه بر آن اساس رفتار كنيم. يكي از موضوعاتي كه جشنواره‌هاي الف دنيا دارند، اين است كه فيلم‌ها نخستين نمايش‌شان را در آن جشنواره‌ها خواهند داشت و توفيقات اقتصادي بسيار قابل توجهي را از محل اكران در آن كشور دريافت مي‌كنند ولي ما به دليل كمبود سالن، منابع و... فعلا نمي‌توانيم به اين بخش فكر كنيم. رضاداد تاكيد كرد: بايد اجازه دهيم جشنواره فيلم فجر در چند دوره به همين صورت برگزار شود و انتظار حركت به سمت جشنواره‌هاي الف جهاني را نداشته باشيم چرا كه شايد نتوانيم انتظاراتي را كه از اين جشنواره‌ها وجود دارد ، تامين كنيم. وي در ادامه از فروش بليت آثار حاضر در بخش بين‌الملل فيلم فجر خبر داد و گفت: همانند سينماي ايران پيش فروش بليت‌ها را به صورت تك‌سانس خواهيم داشت و فروش اين بليت‌ها از دوم ارديبهشت ماه آغاز خواهد شد.

بازديد معاونت سينمايي از سريال «دندون طلا»

رييس سازمان سينمايي به پشت صحنه سريال «دندون طلا» به كارگرداني داوود ميرباقري رفت. حجت‌الله ايوبي عصر - شنبه - ۲۹ فروردين ماه در پشت صحنه سريال «دندون طلا» به كارگرداني داوود ميرباقري حضور يافت و با عوامل اين سريال كه براي توزيع در شبكه نمايش خانگي تهيه مي‌شود، از نزديك گفت‌وگو كرد. وي در اين ديدار با اشاره به موفقيت سريال «شاهگوش» در شبكه نمايش خانگي اظهار كرد: حضور بزرگاني چون داوود ميرباقري در عرصه شبكه نمايش خانگي، به رونق اين بخش كمك مي‌كند. رييس سازمان سينمايي با اشاره به اينكه اين سازمان در سال ۹۴ توجه ويژه‌اي به شبكه نمايش خانگي دارد، يادآور شد: مبارزه با قاچاق فيلم و لوح فشرده آثار توزيع شده در شبكه نمايش خانگي در دستور كار قرار گرفته و مبارزه با اين پديده در شهرستان‌ها آغاز شده است. ايوبي گفت: سال ۹۴، سال شبكه نمايش خانگي است و با قاچاق فيلم در اين سال به‌شدت برخورد خواهد شد. وي همچنين اظهار اميدواري كرد «دندون طلا» پس از موفقيتي كه سال‌ها پيش در عرصه تئاتر داشت، اين‌بار نيز در شبكه نمايش خانگي با استقبال روبه‌رو شود. سيد محمدصادق موسوي مديركل دفتر نمايش خانگي و افشين اسدزاده دبير شوراي ساخت و نمايش اداره كل نمايش خانگي از ديگر حاضران بازديد از پشت صحنه «دندون طلا» بودند. مهدي فخيم‌زاده، حامد بهداد، حميدرضا آذرنگ، ستاره اسكندري، حسن پورشيرازي، سيروس گرجستاني، بهناز جعفري، نادر سليماني ،   محسن قاضي‌مرادي و علي فتحعلي از بازيگران اين مجموعه هستند.

دومين اجراي تئاتر داريوش مهرجويي

داريوش مهرجويي، ‌كارگردان باسابقه‌اي است كه سال‌ها در سينما فعاليت مي‌كند و فيلم‌هاي ماندگاري در كارنامه‌هنري‌اش دارد. مهرجويي پنج سال پيش در مقام‌ كارگردان براي نخستين بار قدم به صحنه تئاتر گذاشت و نمايش «درس» نوشته اوژن يونسكو را روي صحنه آورد و توانست عنوان پرفروش‌ترين نمايش فصل زمستان سال 89 را از آن خود كند. با گذشت پنج سال از اجراي آن نمايش اين كارگردان باسابقه بار ديگر تصميم گرفته نمايش ديگري را روي صحنه ببرد. مهرجويي در گفت‌وگو با ايسنا در اين باره گفت: تاكنون چند نمايشنامه را ترجمه كرده‌ام و به دنبال فراهم شدن شرايطي بودم تا بتوانم يكي از آنها را اجرا كنم كه اين فرصت پيش آمده و قصد دارم هرچه زودتر نمايشي با عنوان «غرب واقعي» نوشته «سم شپرد» را روي صحنه ببرم. مهرجويي كه در سال‌هاي اخير به دليل آلودگي هوا در كرج زندگي مي‌كند، ادامه داد: با توجه به امكانات خوبي كه براي اجرا در كرج وجود دارد و استقبالي كه برخي مسوولان اين شهر نشان دادند، احتمالا از عيد فطر «غرب واقعي» را اجرا كنم. البته سپس اين نمايش را در تهران و چند شهر بزرگ ديگر هم اجرا خواهيم كرد. از «سم شپرد» دو نمايشنامه «كودك مدفون» و «غرب واقعي» را ترجمه كرده‌ام كه «غرب واقعي» داستان دو برادر و تضادهاي زندگي و رفتاري آنها را روايت مي‌كند. به گفته مدير توليد و روابط عمومي اين اثر تقريبا اكثر عوامل و بازيگران «غرب واقعي» انتخاب شده‌، اما هنوز قطعي نشده‌اند و پس از انتخاب قطعي آنها از رسانه‌ها به شكل رسمي معرفي خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون