• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3224 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين

افشاگري نماينده مجلس درباره‌ پول‌هاي كثيف


  چرا؟ مجلس بعدي مي‌تواند چه موقعيتي در اختيار اين گروه‌ها و افراد قرار دهد؟

احساس خطر كرده‌اند كه دولت بعد از حل مساله هسته‌اي و ايجاد يك وفاق ملي، اولويت سوم خود را مبارزه جدي با فساد قرار دهد. از همين الان هم گارد دولت نشان داده كه براي اين كار مصمم است. اينها وقتي حميت دولت براي پروژه هسته‌اي را هم ديده‌اند نگران شده‌اند كه دولت با همين حميت و اصرار وارد فاز مبارزه با فساد و مفسدين شود. مشخصا كار كه شروع شود خيلي زود سريع اين افراد گير مي‌افتند، چون خيلي رو، بازي كرده‌اند و خط و ربط‌شان مشخص است. براي اينكه كارشان به اينجا نكشد اميدشان به مجلس آينده است.

  شيوه كارشان چگونه است؟

الان مي‌خواهند افرادي را در قامت نماينده به مجلس بفرستند تا پروژه خودشان جلو برود. از همين حالا تحت پوشش كمك به بي‌بضاعتان و كمك جهيزيه و كمك به مساجد و ده‌ها عنوان ديگر هزينه مي‌كنند.

  يعني مي‌خواهند از بين خودشان افرادي را وارد مجلس كنند تا كارهاي اين گروه‌ها را جلو ببرند؟

نه. مي‌تواند طور ديگري هم باشد. يعني اينكه يك تعداد نماينده خاص را به مجلس بفرستند تا سر دولت در مجلس دهم با همين عده گرم شود و فرصت رسيدگي دقيق به موضوع فساد دست ندهد. اگر تعدادي از اين افراد وارد مجلس بعدي شوند، من از الان به شما مي‌گويم وضع مملكت از دوره احمدي‌نژاد هم بدتر مي‌شود. الان در يكي از استان‌ها به عينه اين گروه‌ها فعال هستند كه ثروت‌شان را از قاچاق نفت و تجارت دارو و صرافي امثال اينها بوده است. همين موضوع صرافي كه به شما گفتم در تهران بوده است. كسي آنجا كار مي‌كرد كه به من گفت اينها دست‌كم در چهار ماه بيش از 300 ميليارد تومان درآمد داشته‌اند و بعد همين بنده خدا را هم اخراج كردند. همين‌ها الان دارند كسي را براي انتخابات مي‌آورند كه اين آدم متاسفانه در يك جاي مذهبي و مقدسي مشغول كار است و تاكتيك اينها اين است كه دنبال افراد ظاهرالصلاح مي‌روند. قبلا در فرهنگ ما اين‌طور بود كه معمولا ثروتمندان و پولدارها دارايي خود را به رخ نمي‌كشيدند. الان نه‌تنها با آن مانور مي‌دهند بلكه اينقدر گستاخ شده‌اند كه تلاش مي‌كنند ارنج انتخاباتي بچينند.

  حضور وزير كشور در مجلس چقدر مي‌تواند كمك كند تا موضوع پول‌هاي كثيف باز شود و اصلا تا الان چرا مقدمات حضور ايشان فراهم نشده است؟

من نمي‌دانم تا حالا چرا زمينه براي حضور وزير كشور در جلسه مجلس فراهم نشده است. اما اگر حتي وزير كشور اطلاعي از اينها ندارد من حاضرم جاي ايشان بيايم و با مصداق و اسم افراد و سند درباره اين پول‌هاي كثيفي كه تلاش مي‌شود تا انتخابات مجلس دهم را تحت تاثير قرار دهند، توضيح دهم.

  گستردگي مواردي كه درباره پول‌هاي كثيف مي‌گوييد چطور است؟ در مناطق مختلف كشور چه وضعيتي از اين نظر وجود دارد؟

من اطلاعاتي كه دارم در مورد يكي از استان‌ها و البته تهران است. مي‌دانم كه در بقيه جاها هم همين وضع است اما مصداق آن را فعلا ندارم. ولي حرف من اين است وقتي موارد مربوط به دو، سه استان اينقدر گسترده هستند، شما ببينيد وقتي درباره كل كشور صحبت كنيم چه حجمي از فساد خواهد بود. الان بحث پيمانكاري‌هاي بدون ضابطه يكي از مبادي اصلي فساد شده است. من ده‌ها مورد مي‌دانم كه بدون طي مراحل قانوني پروژه‌هاي بزرگي به شركت‌هايي رسيده و الان اينها  در  اندك  زماني  گردن  كلفت  شده‌اند  و  مي‌خواهند  براي  مملكت  تعيين  تكليف  كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون