• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4459 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

خبرخوان

ثبت كارتخوان بيش از ۱۴ هزار پزشك در سامانه مالياتي

مديركل دفتر تنظيم مقررات و نظارت بر برون‏سپاري سازمان امور مالياتي از ثبت كارتخوان بيش از ۱۴ هزار پزشك در سامانه مالياتي خبر داده است. علي رستم‌پور در گفت‌وگو با يك برنامه تلويزيوني، با اشاره به آخرين ثبت‌نام دستگاه كارتخوان پزشكان در سامانه سازمان امور مالياتي اظهار داشت: تا روز چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۴ درصد از فراخواني كه انجام شده بود، ثبت‌نام كردند و در دو روز باقيمانده يعني پنج شنبه و جمعه آمار به ۲۱ درصد رسيده است در حال حاضر ۱۴۲۶۶ پزشك دستگاه كارتخوان خود را در سامانه مالياتي ثبت كردند. وي افزود: اين موضوع با وجود همه فضا‌سازي‌هايي صورت گرفت كه ظرف مدت باقي‌مانده به نوعي عده‌اي مانع ثبت دستگاه كارتخوان پزشكان در سامانه مالياتي بودند. وي با بيان اينكه عده‌اي با فضاسازي دنبال تمكين نكردن پزشكان بودند، گفت: شبهاتي مانند اينكه چرا تبعيض شده و اول پزشكان بايد اين كار را انجام دهند يا آنكه زير‌ساخت اين كار آماده نيست و ديگر مباحث در اين راستا مطرح شد.

 

ركود مسكن تا تابستان آينده ادامه دارد

حسام عقبايي، نايب‌رييس اول اتحاديه مشاوران املاك كشور در گفت‌وگو با « الف» در مورد آخرين وضعيت بازار مسكن، اظهار كرد: ركود بر اين بازار حاكم شده زيرا در تير ماه سال ۹۸ نسبت به همين ماه در سال گذشته حجم معاملات مسكن ۷۸درصد كاهش يافته است كه اين روند در مرداد ماه نيز ادامه داشت. وي با بيان اينكه در ابتداي سال جاري قيمت‌ها علاوه بر افزايش سال گذشته كه در تهران به حدود ۱۲۰ درصد هم رسيد، افزايش يافت، افزود: بازار مسكن تا پايان مرداد ماه سال۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد كاهش ۸۰ درصدي معاملات بود و عملا در يك ركود عميقي به سر مي‌برد به‌طوري كه از اوايل مرداد ماه سال جاري باعث روند نزولي و كاهش قيمت مسكن شد. او اضافه كرده است: پيش‌بيني مي‌شود ركود بازار مسكن تا تابستان سال آينده ادامه داشته باشد ولي در حوزه قيمت‌ها روند كاهشي خواهد بود كه در واحدهاي متراژ كوچك حتي كاهش قيمت تا ۳۰درصد را مي‌توان انتظار داشت.

كشف ميلياردي ارز در فرودگاه امام

فرمانده پليس فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) از كشف ۱.۱ ميليارد تومان معادل ارز قاچاق توسط عوامل بازرسي مسافران اين فرودگاه، طي روزهاي گذشته خبر داده است. سرهنگ داود شعباني اضافه كرد: طي دو روز گذشته ماموران موفق به كشف مقادير قابل توجهي ارز قاچاق از دو نفر مسافر خروجي به مقصد كشورهاي قطر و تركيه شدند. ارز كشف شده از متهمان شامل ۷۹ هزار دلار امريكا، ۸ هزار يورو و ۷ هزار دلار كانادا، به ارزش تقريبي ۱۱ ميليارد ريال است. فرمانده پليس فرودگاه امام خميني(ره) در ادامه ضمن هشدار به قاچاقچيان و سودجويان گفت: پرونده قضايي در اين خصوص تشكيل و تحويل مراجع ذي صلاح شد.

 

ماليات بر املاك اجاري شهر تهران مشخص شد

رييس سازمان امور مالياتي كشور ارزش اجاري عملكرد سال ۹۷ املاك شهر تهران را به ادارات مالياتي مربوطه ابلاغ كرد. براساس ماده ۵۴ مكرر قانون امور ماليات‌هاي مستقيم، واحدهاي مسكوني واقع در شهرهاي با جمعيت بيش از يكصد هزار نفر كه به استناد سامانه ملي املاك و اسكان كشور به‌ عنوان «واحد خالي» شناسايي مي‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول ماليات معادل ماليات بر اجاره به شرح زير خواهند شد: سال دوم، معادل يك دوم ماليات متعلقه، سال سوم، معادل ماليات متعلقه و سال چهارم و به بعد معادل يك و نيم (۱.۵) برابر ماليات متعلقه خواهد بود.

 

براي اولين‌بار شاخص بورس از ۲۹۴ هزار واحد گذشت

فعالان بازار سهام در اولين روز اين هفته شاهد ثبت ركورد جديد در اين بازار بودند؛ به‌طوري‌كه شاخص كل بورس براي اولين‌بار توانست از نيمه كانال ۲۹۴ هزار واحدي بالاتر رود.ديروز، ارزش معاملات بورس تهران مجموعا به ۱۶۶۴ ميليارد تومان نزديك شد و حجم معاملات آن به سه ميليارد و ۸۰۰ ميليون سهم و اوراق مالي رسيد. همچنين تعداد داد و ستدها رقم ۴۲۲ هزار و ۸۱۹ را تجربه كرد. بيشتر سهم‌ها در گروه خودرو مواد و مصرف دارويي، استخراج كانه‌هاي فلزي و فلزات اساسي با رشد قيمت مواجه شدند و برخي از سهم‌ها با صف‌هاي خريد روبه‌رو شد. ديروز در بورس تهران ۲۶۹ سهم با رشد قيمت و ۷۶ سهم با افت قيمت روبه‌رو شدند اما در فرابورس ايران ۱۴۰ سهم افزايش قيمت را تجربه كردند و ۷۰ سهم با كاهش قيمت روبه‌رو شدند.

ممكن است جنگ تجاري با چين سال‌ها طول بكشد

مشاور اقتصادي كاخ سفيد اعلام كرد كه امريكا به دنبال رسيدن به توافق بر سر اختلافات تجاري با چين در كوتاه‌مدت است، اما ممكن است حل اين اختلافات سال‌ها به طول بينجامد. او گفت: اگرچه چين و امريكا حدود 188 ماه است كه بر سر موضوعات مورد اختلاف شامل مسائل تجاري و مالكيت معنوي در حال مذاكره هستند، اما اين زمان همچنان با توجه به موضوعات مورد بحث زمان كمي است و ممكن است مذاكرات مدت بيشتري به طول بينجامد. كادلو گفت: با توجه به حجم چشم‌انداز و اهميت جهاني توافق چين با امريكا من فكر نمي‌كنم 18 ماه زمان زيادي بوده باشد. او با تشبيه اوضاع بين چين و امريكا به رقابت امريكا با شوروي سابق در جنگ سرد تاكيد كرد: اختلافات خيلي زياد است و ما بايد آنها را حل كنيم. حتي اگر 10 سال طول بكشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون