سهم اپراتورها در ارسال پيامكهاي مزاحم؛ ۶۷درصد ايرانسل، ۲۲درصد رايتل و ۹درصد همراه اول!
مديركل حفاظت از حقوق مصرفكننده رگولاتوري از مسدودسازي خدمات هشت دفتر فروش متخلف اپراتورها و قطع دو هزار و ۵۴۸ سيمكارت ارسالكننده پيامك تبليغاتي مزاحم خبر داد.
به گزارش سيتنا، مهندس پيمان قرهداغي، افزود: براساس پايش و نظارت انجام شده در سامانه مديريت كشف تخلف رگولاتوري (FMS) از ۲۹ شهريور تا
2 مهر، ۶۷درصد از سيمكارتهاي كشف شده مربوط به تخلف در حوزه پيامكهاي انبوه تبليغاتي مزاحم مربوط به سيمكارتهاي اپراتور ايرانسل، ۲۲درصد اپراتور رايتل، ۹درصد اپراتور همراه اول و ۲درصد به اپراتورهاي مجازي تلفن همراه است. او با اشاره به اينكه در حال حاضر اولويت رگولاتوري ساماندهي مبادي صدور سيمكارت در اپراتورها و دفاتر پيشخوان خدمات دولت است، افزود: دفاتر متخلف در استانهاي سيستانوبلوچستان، مازندران، ايلام، تهران، قم و اصفهان بدون رعايت كردن الزامات احراز هويت متقاضيان، سيمكارتهايي را فعال كرده و فروختهاند كه متخلفين از آنها براي ارسال پيامكهاي تبليغاتي مزاحم به مردم استفاده كردهاند.قرهداغي با اشاره به ابراز نارضايتي مشتركين تلفن همراه از دريافت پيامكهاي انبوه تبليغاتي گفت: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به منظور جلوگيري از ادامه تخلف و سوءاستفاده از حقوق مردم بر نحوه سرويسدهي اپراتورها نظارت كرده و شفافسازي و اطلاعرساني لازم را در اين زمينه انجام ميدهد تا مشتركين نيز متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق آنها، براي انتخاب اپراتور و سرويس خود اقدام كنند.
او تاكيد كرد: تمامي مشتركان تلفن همراه در صورت دريافت پيامك تبليغاتي مزاحم، ميتوانند شماره سيمكارت ارسالكننده پيامك را به سرشماره ۱۹۵ ارسال كنند تا اين شمارهها در شبكه مسدود شوند.