• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3228 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت

خبر كوتاه

افزايش بودجه عمليات حفاظت  از مرزها

اجلاس فوق‌العاده سران اتحاديه اروپا در بروكسل با هدف يافتن راه‌حلي براي پايان دادن به مرگ و مير پناهجويان در درياي مديترانه، به افزايش سه برابري بودجه عمليات ترايتون منجر شد. عمليات ترايتون، عمليات حفاظت از مرزهاي اروپا در دريايي مديترانه است. هم‌اكنون بودجه ماهانه عمليات ترايتون
دو ميليون و ۹۰۰ هزار يورو است.
در اين اجلاس، دو كشور فرانسه و بريتانيا خواهان مجوز سازمان ملل براي انجام عمليات نظامي عليه قاچاقچيان در آب‌هاي بين‌المللي شدند. پيش از آغاز اجلاس، تعدادي از پناهجويان و فعالان حقوق بشر با حمل تابوت اعتراض خود را به سياست‌هاي مقامات اروپايي نشان دادند. نشست اتحاديه اروپا پس از آن برگزار شد كه روز يكشنبه بيش از ۷۵۰ مهاجر غيرقانوني كه از ليبي عازم ايتاليا بودند در مديترانه غرق شدند. به گفته مقام‌هاي اروپايي، اتحاديه اروپا همچنين در حال بررسي راه‌هايي براي توقيف و معدوم‌سازي شناورهاي قاچاقچيان است و مي‌خواهد ماموراني را در كشورهاي خارج از اين اتحاديه مستقر سازد.

اردوغان عليه داعش

رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه در معدود اظهارات خود عليه داعش، با اشاره به ناكافي بودن حملات هوايي به مواضع اين گروه تروريستي گفت: براي موفقيت‌آميز بودن عمليات نظامي عليه مواضع اين گروه در عراق و سوريه لازم است كه با عمليات زميني از حملات هوايي پشتيباني كرد.
 رييس‌جمهور تركيه،  اين سخنان را در نشست خبري مشترك كه با رييس‌جمهور عراق در آنكارا داشت و با تاكيد بر اينكه تركيه در تلاش براي شكست تروريست‌هاي داعش از عراق حمايت كرده است و خواهد كرد، گفت: با اين همه نيازمند يك استراتژي جهاني و جامع براي شكست اين گروه هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون