• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3228 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۵ ارديبهشت

زورگيران را شناسايي كنيد

دستگيري زورگيران تبر به دست در تهران

 اعتماد|كشف چندين قبضه قمه و تبر از يك پرايد سرقتي توسط گشت نيروي انتظامي، چهار زورگير خشن را به دام انداخت.
اواخر فروردين ماه امسال ماموران كلانتري 142 كن هنگام گشت زني در ميدان كودك به چهار سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد مشكوك شدند. با متوقف كردن خودرو پرايد و آغاز بازرسي از سرنشينان آن، ماموران علاوه بر كشف مقاديري موادمخدر از نوع شيشه، چندين قبضه چاقو، قمه، تبر، يك عدد اسپري اشك آور و مدارك شناسايي متعلق به افراد غير نيز پيدا كرده و بلافاصله چهار سرنشين پرايد را به كلانتري منتقل كردند. با انتقال متهمان به كلانتري، پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «سرقت‌هاي به عنف» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با انتقال متهمان به پايگاه دوم آگاهي، كارآگاهان تيم مبارزه با زورگيري بلافاصله يكي از مجرمين سابقه‌دار غرب تهران را شناسايي كردند كه آخرين بار توسط خود آنها دستگير و روانه زندان شده بود.
متهم محمد 34 ساله بود كه پيش از اين‌بارها به اتهام ارتكاب به جرايم مختلف زورگيري، آدم ربايي، كيف‌قاپي، سرقت به عنف خودرو و اخلال در نظم عمومي دستگير شده بود و آخرين بار نيز در سال ۸۷ توسط كارآگاهان پايگاه دوم دستگير و پس از پنج سال تحمل حبس، در سال 92 از زندان آزاد شده بود. ماموران در بازرسي از خودروي پرايد موفق به كشف كارت شناسايي يك دستگاه خودروي 206 سفيد رنگ شده بودند كه پس از بررسي سوابق آن متوجه شدند كه اين خودرو 21فروردين امسال، در شهرك گلستان به سرقت رفته كه پس از اعتراف صريح محمد، خودرو ۲۰۶ در محدوده شهرك آزادي كشف شد. با كشف خودروي سرقت شده، تحقيقات از متهمان درباره چگونگي ارتكاب به زورگيري به وسيله آن آغاز شد. متهمان در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه با انواع خودروهاي مسروقه و تحت عنوان مسافركش اقدام به زورگيري از مالباختگان كرده‌اند و علاوه بر ده‌ها سرقت به اين شيوه (مسافربرنما)، ده‌ها فقره كيف‌قاپي و خفت‌گيري نيز با اين خودرو‌ها انجام داده‌اند.
در ادامه رسيدگي به پرونده، مالك يك دستگاه خودرو «سي‌يلو» كه خودرويش پيش از اين به سرقت رفته بود، پس از كشف خودرو در محدوده استاديوم آزادي به پايگاه دوم آگاهي مراجعه كرد كه به محض مشاهده متهمان، محمد و يكي ديگر از همدستانش را به عنوان سارقان خودرو شناسايي كرد و به كارآگاهان گفت: «ساعت 22:30 دوم فروردين امسال، اين افراد را به عنوان مسافر در تهرانسر سوار كردم. آنها مي‌گفتند كه مي‌خواهند به شهرك راه‌آهن بروند اما وقتي به اتوبان آزادگان رسيديم با تهديد چاقو و قمه مرا از ماشين بيرون انداختند و از محل فرار كردند.»
با اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره زورگيري وسرقت‌هاي به عنف به شيوه‌هاي مختلف، كارآگاهان اقدام به بازرسي مخفيگاه هر چهار متهم در منطقه شهرزيبا كرده و موفق به كشف تعداد زيادي مدارك شناسايي متعلق به افراد غير، انواع كيف‌هاي دستي زنانه و مردانه، ده‌ها دستگاه گوشي تلفن همراه، چك‌هاي بانكي داراي سابقه سرقت، وجه نقد و دو دستگاه موتوسيكلت پولساز استفاده شده در سرقت‌ها شدند.  اين در حالي بود كه با كشف چند فقره چك داراي سابقه سرقت، كارآگاهان موفق به شناسايي يك شركت خصوصي پيمانكاري طرف قرارداد با شهرداري شدند كه سارقان در زمان مراجعه مسوول مالي شركت به بانك براي دريافت حقوق كارگران شركت، او را شناسايي و در خيابان سازمان آب منطقه آرياشهر با تهديد سلاح سرد و ضرب و شتم اقدام به زورگيري كيف‌دستي حاوي پول و چندين فقره چك او كرده بودند.
سرهنگ كارآگاه داوود مرادي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام مناطق غرب، شمال غرب، مناطق مركزي تهران و شهرستان كرج به عنوان محدوده فعاليت متهمان، از شهرونداني كه از سوي اعضاي اين باند مورد زورگيري قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان آزادي، خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون