• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4504 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

پيدا و پنهان

جمعيت جهان را يارانه داديم

تاكنون ۱۰۴ مرحله يارانه نقدي ۴۵ هزار و ۵۰۰ توماني با مبلغ ثابت طي حدود ۱۰ سال گذشته پرداخت شده و همواره بالاي ۹۰ درصد ايراني‌ها در ليست سازمان هدفمندي يارانه‌ها براي دريافت يارانه نقدي قرار داشته‌اند. اعلام ايزدي، مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها از اين حكايت دارد كه طي اين سال‌ها حدود هشت ميليارد نفر يارانه نقدي دريافت كرده‌اند. البته اين هشت ميليارد همواره افراد ثابتي نبوده‌اند و برخي از آنها به دلايل مختلف يا از ليست كنار رفته‌اند يا حذف شده‌اند، در عين حال كه افراد جديد به ويژه به دليل تولد به جمع يارانه‌بگيران اضافه‌شده‌اند.

 

عدم نياز به ثبت سفارش ۷۶ قلم كالا در مناطق آزاد

عدم نياز به ثبت سفارش ۷۶ قلم تعرفه مواد اوليه توليدي و واسطه‌اي ماشين‌آلات و تجهيزات براي واحدهاي مستقر در مناطق آزاد و ويژه ابلاغ شد. در فهرست اين 76 قلم كالا نام ميعانات گازي نيز كه ايران خود يكي از صادركنندگان آن است؛ديده مي‌شود.

راه‌اندازي سامانه‌اي براي افشاي دارايي منجمد بانك‌ها

فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي از رونمايي سامانه مربوط به اطلاعات بنگاه‌ها، املاك و اموال منجمد قابل واگذاري بانك‌هاي كشور در پايان هفته وحدت، مصادف با ميلاد پيامبر گرامي اسلام خبر داد. او اضافه كرد: تاكنون اطلاعات مربوط به تعداد 12 هزار مورد از دارايي‌هاي قابل واگذاري بانك‌ها در اين سامانه به ثبت رسيده و اين فرآيند به سرعت در حال تكميل است.

صادرات امريكا به ايران ۶۱.۴ ميليون دلار شد

جديدترين آمار منتشر شده از سوي اداره آمار امريكا نشان مي‌دهد مبادلات تجاري اين كشور با ايران در 9 ماهه نخست سال جاري ميلادي افت 83 درصدي داشته است. مبادلات تجاري دو كشور در 9 ماهه نخست سال ميلادي گذشته بالغ بر 371.7 ميليون دلار بوده كه اين رقم در مدت مشابه امسال به 62.7 ميليون دلار كاهش يافته است. صادرات امريكا به ايران در ماه‌هاي ژانويه تا سپتامبر امسال 61.4 ميليون دلار بوده است كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 79 درصدي داشته است.

تاثير نوسانات نرخ ارز بر بخش كشاورزي ايران

فاطمه پاسبان، استاد موسسه پژوهش‌هاي برنامه‌ريزي، اقتصاد كشاورزي و توسعه روستايي گفت: آمار و اطلاعات حاكي از آن است كه در شوك ارزي سال 1391 و 1397 بر قيمت سر مزرعه محصولات تاثيرگذار بوده است به‌طوري كه ميزان و اندازه اثرگذاري بر حسب محصول متفاوت است. او افزود: بر اساس اطلاعات بانك مركزي در هشت ماهه ابتداي سال 97 درصد تغييرات شاخص توليدكننده كشاورزي به قيمت ثابت سال 95 نسبت به اسفند 96 در حدود 23.6 درصد رشد داشته است. شاخص مزبور براي هشت ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 28.2 درصد رشد داشته است، يعني تورم توليدي در بخش كشاورزي اتفاق افتاده است.

امكان بارگذاري ايران‌چك جديد در دستگاه‌هاي خودپرداز

بانك مركزي، پيرو انتشار برخي اخبار در مورد عدم امكان بارگذاري ايران‌چك جديد در دستگاه‌هاي خودپرداز، اعلام كرد كه در حال حاضر ايران‌چك‌هاي ياد شده، در بسياري از خودپردازهاي بانك‌هاي كشور در استان‌هاي مختلف بارگذاري شده است.

خروج مهاجران افغانستاني از كشور و ايجاد شغل در ايران

پدرام سلطاني، فعال اقتصادي در توييتي نوشت: سازمان بين‌المللي مهاجرت گزارش كرده كه در سال ٢٠١٨ حدود ٧٧٠ هزار مهاجر افغان از ايران خارج شده‌اند. دولت برآورد كرده است كه در سال ٩٧ حدود ٨٤٠ هزار شغل ايجاد كرده است. با مقايسه اين دو عدد بايد از عزيزان افغان براي ايجاد شغل در كشورمان سپاسگزار بود.

 

خريد خانه و ويلاي ميلياردي با پول خريداران خودرو

يكي از شركت‌هاي خودرويي كه نام او به عنوان كلاهبردار سر زبان‌ها افتاده است، در تبليغات پر زرق و برق خود از روش‌هاي بسيار خوب خريد خودرو به صورت ليزينگي صحبت كرده بود و پول زيادي را از طريق نامشروع تحصيل كرده و از آن سال تاكنون نه تنها هيچ خودرويي را تحويل مشتري نداده، بلكه بيش از ۷۰۰ مشتري را هم سرگردان كرده است. به گفته شاكيان اين پرونده اين متهم با پول مشتريان براي خود ويلا، خانه و اموال زيادي را خريداري كرده است و حال بايد با فروش آنها بدهي خود به مشتريان و شاكيان را پرداخت كند، اما به جاي انجام اين كار او در زندان مانده و از بازپرداخت بدهي خود امتناع مي‌كند.

تمام ذرت‌هاي آلوده به خارج از كشور اعاده مي‌شود

رييس سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي گفت: ذرت‌هاي آلوده دامي بوده و وارد كشور نشده است. تحت هيچ شرايطي اجازه «مصرف ثانويه، فروش داخل و فروش به كشور همجوار» را نداريم. اين محموله‌ها بايد به خارج از كشور اعاده شود؛ يا به مبدا خود يا به كشوري كه درخواست داشته باشد كه مصرف ديگري براي اين محموله‌ها انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون