• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4509 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ آبان

پيدا و پنهان

زنگنه: با توييت شايعه‌پراكني نكنيد

وزير نفت در پاسخ به سوالي درباره سهميه‌بندي بنزين گفت: اين طرف و آن طرف با توييت شايعه‌پراكني نشود. مردم نگران نباشند، هر وقت ابلاغ شد به مردم اطلاع‌رساني مي‌كنيم. اظهارات ديروز رييس‌جمهور در مورد طرح جديد دولت براي حمايت از 18 ميليون خانوار گمانه‌زني‌هايي را در مورد محل تامين منابع مالي اين طرح در پي داشته است. ضمن اينكه در روزهاي گذشته برخي شايعات در فضاي مجازي درباره آمادگي جايگاه‌هاي سوخت براي تغيير قيمت بنزين و گازوييل پيچيده بود. همزمان با اين تحولات، شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اينكه انتشار اخباري مبني بر افزايش قيمت بنزين شايعه و گمانه‌زني است، تصريح كرد: در صورت ابلاغ هر تصميمي در اين باره، موضوع از سوي اين شركت اعلام خواهد شد.

چند شعبه بانكي در كشور تعطيل شدند؟

تعداد شعب بانك‌هاي كشور از ۲۳ هزار و ۵۴۹ شعبه در پايان سال گذشته به ۲۳ هزار و ۱۱۱ شعبه تا آبان‌ماه جاري رسيده كه حاكي از تعطيلي ۴۳۸ شعبه در سال ۹۸ است. بر اساس آمار بانك مركزي، با توجه به جمعيت ۸۳ ميليون نفري كشور به ازاي هر سه هزار و ۶۰۰ نفر يك شعبه بانكي در كشور فعاليت دارد. بررسي ۴۳۸ شعبه بانكي تعطيل شده، گوياي آن است كه در اين ميان بانك‌هاي تجارت، صادرات و ملي بيشترين كاهش را در تعداد شعب داشتند. همچنين در بخش موسسات نيز موسسه اعتباري توسعه ۵۰ شعبه، كاسپين ۱۲۱، كوثر ۳۵۳، ملل ۳۲۸ و نور نيز ۳۳۷ شعبه دارند.

دولت و مجلس بعدي مي‌توانند طرح ملي مسكن را اجرا نكنند؟

ايرج رهبر، نايب‌رييس انجمن انبوه‌سازان گفت: موضوعي كه بايد دولت و وزارت راه و شهرسازي به آن توجه كند اين است كه طرح اقدام ملي مسكن براي تبديل شدن به قانون بايد به تصويب مجلس هم برسد. اين طرح مصوبه‌اي از مجلس نگرفته و دولت و مجلس بعدي مي‌توانند از زير بار اجراي آن شانه خالي كنند. به گفته وي با قانوني شدن طرح اقدام ملي مسكن دولت بعدي و بانك‌هاي عامل بعد از اتمام دولت دوازدهم مجبور به انجام تعهدات هستند و نمي‌توانند از اجراي آن شانه خالي كنند.

رابطه تصويب FATF با افزايش نرخ ارز

كامران نذري، كارشناس بانك و سرمايه مي‌گويد: تا قبل از بهمن ماه با افت قابل ملاحظه‌اي در ارزش پول ملي روبه‌رو نخواهيم بود و نرخ ارز به احتمال زياد تثبيت مي‌شود و از طرفي صلاح نيست نرخ پول به كانال‌هاي پايين‌تر افت كند. به گفته نذري، دو لايحه سي اف تي و پالرمو مربوط به اف‌اي تي اف است كه به نظر مي‌رسد اگر اين دو لايحه در مجمع تصويب نشود و منافذ و روزنه‌هاي نقل و انتقال پول بسته بماند، احتمال مي‌رود روي بازار ارز تاثير بگذارد و موجب افزايش نرخ شود.

دو شرط پرداخت وام‌هاي ۱۰۰ ميليون توماني مسكن

محمد پژمان، معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به دو شرط افزايش سقف وام نوسازي مسكن به ۱۰۰ ميليون تومان گفت: متقاضيان افزايش وام تا ۱۰۰ ميليون تومان بايد توان بازپرداخت اقساط آن را به تاييد بانك برسانند. همچنين سود بانكي مقدار اضافه‌تر از رقم اوليه وام، مشمول تخفيف نيست و با همان ۱۸ درصد محاسبه مي‌شود.

واردات گندم متوقف شد

ولي‌الله فريادرس، مديركل مقررات و استانداردهاي بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي گفت: دولت راضي به واردات گندم نيست و واردات اين محصول را فعلا متوقف كرده است. وي با بيان اينكه شواهد امر نشان مي‌دهد كه بخشي از گندم توليدشده در كشور به دولت فروخته نشده است، افزود: با توجه به اينكه گندم كالايي بسيار استراتژيك براي كشور است در صورتي كه اين نگراني وجود داشته باشد دچار اختلال هستيم از ذخاير استراتژيك استفاده مي‌كنيم و اين امر باعث مي‌شود به‌سمت واردات برويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون