ويژه
3 محصول، جايگزين پژو 405 جي.ال.ايكس
معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايرانخودرو از جايگزيني 3 محصول رانا، پارس و گروه سمند با محصول پژو 405 جي.ال.ايكس بنزيني خبر داد. ايكوپرس- كيانوش پورمجيب در اين باره افزود: با هماهنگي و توافق صورت گرفته ميان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملي استاندارد و ايرانخودرو، خط توليد محصول پژو 405 جي.ال.ايكس بنزيني در پايان خرداد ماه سال 99 متوقف خواهد شد. او با تاكيد بر حفظ تعهدات اين خودرو تا پايان تاريخ ياد شده، گفت: بعد از پايان خرداد 99، محصول 405 جي.ال.ايكس دوگانهسوز طبق تقاضاي تاكسيراني، صرفا براي نوسازي ناوگان حملونقل عمومي كشور توليد خواهد شد. اين خودرو باتوجه به قيمت مناسب، همواره مورد خواست رانندگان تاكسي بوده است. پورمجيب با بيان اينكه محصول پژو 405 مطابق با شاخصهاي آخرين ويرايش استاندارد ملي كشور است، علت توقف توليد آن را بهروزرساني توليدات ايرانخودرو دانست و گفت: خلأ ناشي از توقف اين محصول با خودروهاي ديگري نظير خانواده سمند، پارس و رانا جبران خواهد شد.
عبور منابع سپردهاي بانك صادرات از 180 هزار ميليارد تومان
مديرعامل بانك صادرات ايران گفت: با اقداماتي كه در بهينهسازي تركيب منابع داشتيم حجم سپردهها به نسبت سال قبل رشد خوبي داشته و در بخش سپردههاي اصلي، ما از 180 هزار ميليارد تومان عبور كرديم.
به گزارش روابط عمومي بانك صادرات ايران، حجتاله صيدي در گفتوگويي با پايگاه اطلاعرساني «بورس24» با بيان اين مطلب، عوامل موثر بر بهبود روند تسهيلاتدهي و منابع بانك را مورد اشاره قرار داد و اظهار كرد: در برنامههايي كه پيادهسازي كرديم دو موضوع به ما كمك كرد؛ اول عمليات ارزي كه افزايش داشت و دوم بهينهسازي تركيب منابع. با اقداماتي كه در بهينهسازي تركيب منابع داشتيم حجم سپردهها به نسبت سال قبل رشد خوبي داشته و در بخش سپردههاي اصلي، ما از 180 هزار ميليارد تومان عبور كرديم. اين حجم سپرده به ما كمك ميكند تا بتوانيم ميزان تسهيلاتدهي را افزايش دهيم و تركيب را به سمتي سوق دهيم كه نرخ موثر تسهيلات بهبود داشته باشد كه اين موضوع كمك كرد تا حاشيه سود مثبت شود. خوشبختانه بهاي تمام شده منابع ما كاهش داشته و توانستيم مشتريان جديد جذب كنيم. همچنين سپردههاي مشتريان قبلي را نيز تقويت كنيم. صيدي گفت: از جمله اقداماتي كه در بانك انجام گرفته، تمركز ما بر طرح طراوت است كه بيش از 10 هزار ميليارد تومان منابع به اين امر تخصيص يافته و گردش مالي اين طرح در صنايع مختلف كشور ميتواند به بيش از 60 هزار ميليارد تومان برسد. اين طرح با هدف قرار دادن مصرفكننده نهايي و تامينكننده مواد اوليه، باعث رونق توليد و تامين نياز مشتريان ميشود و به افزايش درآمد كارمزدي بانك نيز كمك ميكند، صنايعي چون پتروشيمي، فولاد و دارو استقبال خوبي از اين طرح داشتند.
پروژه مقاومسازي گذر فرهنگي گلستان تا يك سال آينده به بهرهبرداري ميرسد
پروژه گذر فرهنگي گلستان در ۲ فاز شامل طراحي و مقاومسازي گذر و گسترش مسير آن، در امتداد مسير كال قرهخان، بهسازي خواهد شد كه اميدواريم با اتمام دو فاز مذكور و طبق برنامه زمانبندي، سال آينده شاهد بهرهبرداري از اين پروژه باشيم.
به گزارش روابط عمومي معاونت اقتصادي شهرداري مشهد، سيدمهدي نعمتي خيرآبادي عنوان كرد: پروژه مقاومسازي گذر فرهنگي گلستان به عنوان يكي از فرصتها و ظرفيتهاي موجود شهر مشهد با هدف بهسازي، تجهيز و راهاندازي اين گذر با استفاده از سرمايهگذاري بخش خصوصي، سال گذشته در دستور كار معاونت اقتصادي شهرداري مشهد قرار گرفت. اين معاونت به عنوان حلقه اتصال مجموعههاي دخيل در پروژه گذر فرهنگي گلستان اعم از معاونت خدمات شهري شهرداري، معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري، معاونت فني و عمران شهرداري و شهرداري منطقه يك، در راستاي بهبود وضعيت اين گذر نسبت به شناسايي و معرفي سرمايهگذار-بهرهبردار پروژه اقدام كرد.او با اشاره به آغاز عمليات مقاومسازي پروژه گذر فرهنگي گلستان، طي ماههاي آينده، افزود: اين پروژه در ۲ فاز شامل طراحي و مقاومسازي گذر و گسترش مسير آن، در امتداد مسير كال قرهخان، بهسازي خواهد شد كه اميدواريم با اتمام دو فاز مذكور و طبق برنامه زمانبندي، سال آينده شاهد بهرهبرداري از اين پروژه باشيم.
نعمتي بيان كرد: مطالعات فني پروژه گذر فرهنگي گلستان با اصول و دقت لازم انجام شده كه زمان قابلتوجهي را هم به خود اختصاص داد، به عنوان مثال در ٨ نقطه از اين پروژه چاههاي گمانه بعضا به عمق ١٠ متر حفر شد و نهايتا پس از تكميل مطالعات ژئوفيزيك و ژئوتكنيك توسط معاونت فني و عمران شهرداري، سطح زيرين مسير پيادهراه پروژه ايمن اعلام شد و صرفا بخشي از ساختمانهاي موجود در پروژه نياز مبرم به تحكيم زيربنا دارد.
او به دلايل طولاني شدن روند اجراي پروژه اشاره كرد و بيان داشت: باتوجه به موقعيت خاص پروژه گذر فرهنگي گلستان و ابلاغ اخطارهاي متعدد سازمان آتشنشاني در سالهاي گذشته، در ابتدا موضوع ايمني پروژه در سطوح زيربنايي و روبنايي مطرح شد، از همين رو بررسي وضعيت ايمني زيرسطح گذر و تعيين حدود اقدامات فني-تاميني موردنياز، ضمن اولويت موضوع در دستور كار قرار گرفت.