• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4511 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ آبان

از تجليل اسكورسيزي تا فراخوان جشنواره جهاني فيلم فجر

صداپيشه «آميزعبدالطمع» درگذشت

گروه هنر و ادبيات

 مراسم خاكسپاري پيشكسوت راديو

رضا عبدي، گوينده، صداپيشه و بازيگر باسابقه راديو روز پنجشنبه درگذشت. عبدي، هنرمند پيشكسوت راديو و برنامه‌هاي به‌يادماندني به‌دليل كهولت سن و كسالت، مدت‌ها در بيمارستان بستري بود. شنوندگان راديو، به ويژه طرفداران برنامه طنز صبح‌هاي جمعه‌ راديو، صداي او را در قالب كاراكتر «آميز عبدالطمع» سابق در «صبح جمعه با شما» و «عبدل بيزينس» در «جمعه ايراني» مي‌شناسند. روابط عمومي معاونت صدا اعلام كرده است پيكر مرحوم رضا عبدي يكشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۰ صبح از مقابل ساختمان «شهداي راديو» به سمت «مسجد بلال سازمان صداوسيما» و پس از آن بهشت زهرا تشييع مي‌شود.

اهداي جايزه كرك داگلاس به اسكورسيزي

مارتين اسكورسيزي، كارگردان امريكايي در مراسمي با حضور آل پاچينو و لئوناردو دي‌كاپريو، جايزه دستاورد سينمايي «كرك داگلاس» را دريافت كرد. اين كارگردان ۷۶ ساله پس از دريافت جايزه‌اش از دستان لئوناردو دي‌كاپريو صحبت‌هايي درباره اينكه چرا سينما بايد از الگوريتم‌ها و حساب‌ و كتاب‌هاي تجاري فاصله بگيرد مطرح و در ادامه نيز از رابرت دنيرو بازيگر و دوست قديمي‌اش و لئوناردو دي‌كاپريو بازيگر مورد علاقه‌اش نيز براي بازي در فيلم‌هايش تقدير كرد. آل پاچينو كه در فيلم «ايرلندي» براي اولين بار با اسكورسيزي همكاري داشته در اين مراسم گفت كه 50 سالي از آشنايي‌اش با اسكورسيزي مي‌گذرد اما هرگز فرصت مناسبي براي همكاري با اين كارگردان فراهم نشده بود و «ايرلندي» نخستين همكاري‌شان را رقم زده است.

كنسرت تازه عصار

عليرضا عصار خواننده موسيقي پاپ كشورمان روزهاي ۲۷ و ۲۸ آذر تازه‌ترين كنسرت خود را در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار خواهد كرد. در اين كنسرت كه به همت موسسه «آواي هنر» ميزبان مخاطبان است، قطعات آلبوم «جزعشق نمي‌خواهم»، تك‌آهنگ‌ها و ديگر قطعات خاطره‌انگيز او به رهبري اركستر، پويا نيكپور اجرا خواهد شد.

حراج پرتره‌اي از موتسارت

پرتره نادري از ولفگانگ موتسارت از سوي كريستيز بيست‌وهفتم نوامبر حراج مي‌شود. كارشناسان قيمت اين تابلو را بين ۸۰۰ هزار يورو تا يك ميليون و دويست‌هزار يورو پيش‌بيني كرده‌اند. اين تابلو كه سال ۱۷۷۰ كشيده شده يكي از چهار پرتره‌اي است كه در طول زندگي اين آهنگساز روي بوم به تصوير درآمده ‌است و به جيامبتينو سينارولي نقاش ايتاليايي منتسب شده است.

فراخوان شركت در جشنواره جهاني فجر

سي‌وهشتمين دوره جشنواره جهاني فيلم فجر از ۲۸ فروردين تا ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ به دبيري محمدمهدي عسگرپور نويسنده، كارگردان و تهيه‌كننده سينما در تهران برگزار مي‌شود. شروع ثبت‌نام فيلم‌هاي متقاضي شركت در اين رويداد سينمايي در سايت جشنواره 16 نوامبر 2019 مصادف با ۲۵ آبان‌ماه ۹۸ است و اول اسفندماه ۹۸ مهلت ثبت‌نام در سايت به پايان مي‌رسد. همچنين صاحبان آثار تا روز پنجم اسفندماه مهلت دارند فيلم خود را به دفتر جشنواره تحويل دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون