• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4522 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

كتابخانه

داستان كلاسيكي از كورتاثار

داستان «پِي‌جو» از بزرگ‌ترين دستاوردهاي ادبي خوليو كورتاثار، نويسنده آرژانتيني و يكي از كلاسيك‌هاي ادبيات قرن بيستم است. او در اين داستان واپسين روزهاي زندگي جاني كارتر نابغه ساكسيفون بر لبه درخشش و ويراني را با پس‌زمينه‌اي اگزيستانسياليستي و پرداختي استادانه روايت مي‌كند. «پي‌جو» از زمان نخستين چاپش در 1959 با اقبال خوانندگان رو‌به‌رو بوده است و آن را همچون لي‌لي بازي تجربه‌اي خلاقانه دانسته‌اند. «پِي‌جو» نوشته خوليو كورتاثار با ترجمه سحر يوسفي توسط انتشارات «نشر نو» منتشر شده است.

 

فرار از كره شمالي

«رودخانه تباهي (فرار از كره شمالي) » نوشته ماساجي ايشيكاوا به ‌تازگي با ترجمه فرشاد رضايي توسط نشر ققنوس منتشر شده است. نسخه اصلي اين ‌كتاب در سال ۲۰۱۷ چاپ شده است.

اين ‌كتاب، چهارمين كتابي است كه ققنوس درباره كره‌شمالي و فرار از اين ‌كشور منتشر مي‌كند. پيش‌تر كتاب‌هاي «كره شمالي»، «روح گريان من» و «رهبر عزيز» درباره اين ‌موضوع را اين ناشر مذكور چاپ كرد كه در كنار كتابي چون «فرار از اردوگاه ۱۴» درباره يك‌ فرار ديگر از كشور كمونيستي كره شمالي قرار مي‌گيرند. ماساجي ايشيكاوا نويسنده «رودخانه تباهي» متولد سال ۱۹۴۷ است كه پدري كره‌اي و مادري ژاپني دارد. خانواده ماساجي در سال ۱۹۶۰ هنگامي كه او ۱۳ ساله بود از ژاپن به سرزمين موعود يعني كره شمالي مهاجرت كردند. از آن به ‌بعد دوران حبس ماساجي ايشيكاوا در كره شمالي آغاز شد و او توانست در سال ۱۹۹۶ از دام حاكمان اين ‌كشور كمونيستي بگريزد. كتاب «رودخانه تباهي» سرگذشت‌نامه خودنوشت ايشيكاوا و داستان مستند فرارش از كره شمالي به ژاپن است كه پيش از متن هم، مسير حركت او روي نقشه درج شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون