• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

هشدارهاي وزير دادگستري:

پول‌هاي كثيف به كشمكش سياسي تبديل شده است

گروه سياسي| دومين وزير هيات دولت كه از پرونده پول‌هاي كثيف صحبت كرده بود هم روز گذشته هشدارهاي جديدي داد. مصطفي پورمحمدي هم روز گذشته به آنهايي كه در تلاشند تا از موضوع پول‌هاي كثيف بهره‌برداري سياسي و آن را تبديل به سوژه‌اي براي كشمكش‌هاي سياسي كنند هشدار داد. وزير دادگستري صراحتا اعلام كرد كه قرار نبوده است كه بحث پول‌هاي كثيف اين گونه در رسانه‌ها مورد توجه و كار قرار بگيرد و بايد نسبت به تعيين تكليف هزينه‌هاي انتخاباتي اقدام شود. مصطفي پور محمدي روز گذشته حرف‌هاي مهم و جديدي داشت.
وزير دادگستري گفت: اكنون موضوع پول كثيف به كشمكش سياسي تبديل شده و استفاده سياسي و بهره‌برداري سياسي از اين موضوع غلط است. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در حاشيه مراسم توديع و معارفه رييس سازمان تعزيرات حكومتي در جمع خبرنگاران درباره‌ نامه وزير ورزش به وي به مناسبت آزادي زندانيان جوان در هفته جوان گفت: اينكه ما به فكر جوانان باشيم حرف درستي است. ما در زندان جواناني را داريم كه فريب خورده‌اند و عمل مجرمانه انجام داده‌اند و در حال حبس هستند. گام اصلي در خصوص آنها اين است كه بتوانيم آنها را اصلاح كنيم و به جامعه به صورت آبرومندانه بازگردانيم كه ما در اين زمينه تلاش مي‌كنيم. وي افزود: ما در حال تلاش براي بازگرداندن آنها به محيط كار از لحاظ قانوني هستيم زيرا جامعه آنها را نمي‌پذيرد و آنها مجبور مي‌شوند در محيط خلاف كار كنند و اين بزرگ‌ترين آفت براي جامعه است.
وي ادامه داد: عفو زندانيان به مناسبت‌هاي مختلف به آنها داده مي‌شود. ان‌شاء‌الله اين جوانان هم مشمول اين موضوع خواهند شد. وي درباره‌ تعرض به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده گفت: به طور جد از طريق مجاري كنسولي، قضايي و دادستاني موضوع را پيگيري مي‌كنيم. تصميم كشورمان در توقف سفر عمره تصميم قاطعي بوده و كشور در سطح مناسب برخورد كرده است.
وي در پاسخ به سوالي درباره‌ پيشنهاد وزارت دادگستري براي مجازات اسيد پاشي كه بايد شفاف شود، گفت: ما پيشنهاد لازم را در اين زمينه داده‌ايم و منتظريم كه موضوع اسيدپاشي و تشديد مجازات آن از سوي قوه قضاييه بررسي قضايي شود و به صورت لايحه به مجلس ارايه شود. وي درباره‌ پرونده بابك زنجاني نيز گفت: يكسره در اين زمينه اطلاع‌رساني مي‌شود. ما در حال كشف اموال وي در داخل كشور هستيم تا آن را به وزارت نفت منتقل كنيم تا اين وزارتخانه آن را به‌روز كند.
پورمحمدي درباره‌ موضوع پول‌هاي كثيف كه وزير كشور از آن خبر داده بود، گفت: قرار است كه شما اين موضوع را ادامه ندهيد و بنده در گفت‌وگوي ويژه گفتم كه ما بايد نسبت به تعيين و تكليف هزينه انتخاباتي اقدام كنيم. به نظرم بايد موضوع پول كثيف تكليفش روشن شود البته سياستگذاري لازم در اين زمينه انجام شده كه از مجمع تشخيص به دولت و نهايتا از دولت به مجلس مي‌رود.
وي افزود: كار مهم اين است كه پول ناروا و غيرقانوني و ناصواب هر كجا كه برود ما آن را قبول نكنيم، به خصوص در محيط انتخاباتي. ما بايد اين موضوع را كنترل كنيم، البته پول كثيف نبايد اينچنين در رسانه‌ها و افكار عمومي و اظهارنظرها پرداخته مي‌شد. اكنون اين موضوع به كشمكش سياسي تبديل شده و استفاده سياسي و بهره‌برداري سياسي از اين موضوع غلط است. وي افزود: بايد اجازه دهيم كه روال قانوني هزينه انتخاباتي روشن شود كه ما دنبال آن هستيم. پورمحمدي درباره‌ تغيير تشكيلات وزارت دادگستري نيز گفت: ما كار آن را شروع كرده‌ايم و از امروز آغاز شده و آن را انجام خواهيم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون