• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

بررسي تحولات يمن در نشست هم‌انديشي مديران رسانه

بشريت نمي‌تواند نسبت به رنج مردم يمن بي‌تفاوت باشد

 

در نشست هم‌انديشي مديران رسانه‌ها در مورد تحولات يمن تاكيد شد كه در خلأ پوشش خبري رسانه‌هاي جهاني از مظلوميت يمن، رسانه‌هاي كشور صداي مردم مظلوم يمن را به گوش جهانيان برسانند. به گزارش ايرنا، در ابتداي اين نشست كه از سوي سازمان بسيج رسانه و در محل ساختمان مركزي ايرنا و با حضور سيد نظام‌الدين موسوي مديرعامل فارس، الياس حضرتي مديرمسوول روزنامه اعتماد، سيد محمود دعايي مديرمسوول روزنامه اطلاعات و مصيب نعيمي مديرمسوول روزنامه الوفاق برگزار شد، محمد خدادي مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: رسانه در نسبت با انسان معني پيدا مي‌كند و ما چه به عنوان تكليف ديني و چه كاركرد حرفه‌اي و رفتار انساني نمي‌توانيم نسبت به درد و رنج انسان‌هاي ديگر بي‌تفاوت باشيم. رسانه هم از اين قاعده مستثني نيست.
دعايي: رسانه‌ها حضور جدي در يمن ندارند
مدير مسوول روزنامه اطلاعات در ادامه اين نشست با بيان اينكه رسانه‌ها حضور جدي در يمن ندارند، گفت: اميدواريم بيش از پيش به رسالت خود در رساندن صداي مظلوم مردم يمن به جهان عمل كنيم و شرمنده اين مردم مظلوم نباشيم. حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمود دعايي در محكوميت جنايات آل سعود عليه مردم مظلوم يمن گفت: امروز با وجود اين همه جنايت عليه مردم مظلوم يمن فقط صدا و سيما يك نماينده در يمن دارد. دعايي از اينكه رسانه‌ها حضور جدي در يمن ندارند، ابراز شرمندگي كرد و افزود: شايد بنا به دلايلي رسانه‌ها مصلحت نديده‌اند كه در يمن باشند، اما رسانه‌ها در داخل رسالت خود را خوب ايفا كرده‌اند، تحليل و توضيح مسائل يمن را به‌خوبي انجام داده‌اند. اميدواريم اين نشست زمينه‌اي باشد تا بيش از پيش به رسالت خود عمل كنيم و شرمنده مردم مظلوم يمن نباشيم.
حضرتي: مظلوميت مردم يمن حق مضاعف بر گردن رسانه‌ها نهاده است
در ادامه اين نشست مدير مسوول روزنامه اعتماد گفت: همه رسانه‌ها بر مظلوميت مردم يمن اتفاق نظر دارند و اين مظلوميت امروز يك حق مضاعف بر گردن ما نهاده است. الياس حضرتي افزود: جرم مردم يمن اين است كه مي‌خواهند خودشان سرنوشت خودشان را تعيين كنند و انتخابات برگزار كنند. اين رويكرد مردم يمن و برگزاري انتخابات براي آل سعود يك زهر كشنده است. وي ادامه داد: دشمنان از حضور و نفوذ انقلاب اسلامي ايران در جهان و منطقه وحشت كرده‌اند، اما امروز در بيخ گوش سعودي‌ها با ايستادگي مردم يمن خطر را احساس مي‌كنند. حضرتي گفت: مردم يمن با الگو‌برداري از انقلاب اسلامي ايران و شيوه‌هاي آن حكومت دست‌نشانده سعودي را سرنگون كردند. از دولت عربستان بيش از اين انتظار نيست اما كساني كه فرياد دموكراسي سر مي‌دادند نيز در مقابل مردم يمن صف كشيده‌اند. حضرتي با اشاره به نظرات بوش در ايجاد خاورميانه جديد تاكيد كرد: ابتكار آنها در اين است كه شيعه و سني را به جان هم بيندازند. مديرمسوول روزنامه اعتماد گفت: ما آماده هستيم با استفاده از جايگاه رسانه و با حضور فعال خبرنگاران در يمن مظلوميت اين مردم را به جهانيان برسانيم.
 موسوي: رسانه‌ها فرياد مظلومين يمن را برسانند
مديرعامل خبرگزاري فارس با انتقاد از سكوت خبري رسانه‌هاي غربي در برابر حملات آل سعود به يمن، از وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست زمينه‌اي فراهم كنند تا چالش‌هاي خبري نهفته در يمن به خوبي منعكس و منتشر شود. سيد نظام موسوي در محكوميت جنايات آل سعود عليه مردم مظلوم يمن افزود: بايد شرايطي فراهم شود تا خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها در يمن حضور يافته و در مسير رساندن فرياد مظلوميت مردم يمن به گوش جهانيان رسالت خود را به انجام رسانند. وي با بيان اينكه اكنون شاهد سكوت سنگين در سطح بين‌المللي در مواجهه با حملات آل سعود به مردم مظلوم يمن هستيم، اضافه كرد: مدعيان ليبرال دموكراسي كه اگر در هر منطقه‌اي اتفاقي بيفتد براي ايجاد اسلام‌‌هراسي، رسانه‌هاي آنها با قوت وارد ميدان مي‌شوند اكنون در قبال يمن و بحرين سكوت كرده‌اند. در اين شرايط وظيفه رسانه‌هاست تا با انتشار خبرهاي يمن، حاميان آل سعود را مورد حمله قرار دهند و اينك كه رسانه‌هاي غربي در برابر فجايع يمن سكوت كرده‌اند لازم است رسانه‌هاي آزاد با طيف و سليقه‌هاي مختلف با قوت ورود پيدا كرده و در داخل و خارج از كشور صداي رساي مردم مظلوم يمن را به گوش جهانيان برسانند.
خدادي: موضوع يمن دغدغه ما باشد
محمد خدادي، مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي به عنوان سخنران پاياني اين نشست با بيان اينكه موضوع يمن بايد دغدغه همه ما باشد، افزود: رسانه‌ها و اهل قلم به هر طريق بايد از مظلوميت مردم اين كشور كه مظلوميت انسان در عصر حاضر است سخن بگويند و ابعاد آن را باز كنند. خدادي در بخش ديگر با اشاره به نزديك بودن سالگرد ارتحال امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي گفت: امروز نداي امام راحل بار ديگر از يمن شنيده مي‌شود و حقانيت انقلاب اسلامي در مردم يمن و نداي آزادي‌خواهي آنان تبلور يافته است. وي با اشاره به به كار‌گيري ظرفيت‌هاي خبرگزاري جمهوري اسلامي براي اطلاع‌رساني رخدادهاي يمن گفت: اطمينان داريم خبرگزاري فارس، تسنيم، مهر، ايسنا و روزنامه‌ها ماموريت خود را انجام دادند و اطلاع دارم كه صدا و سيما و شبكه‌هاي آن به بهترين شكل ممكن اخبار يمن را اطلاع‌رساني كرده‌اند و در اين مورد دغدغه جدي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون