• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4544 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

خبر

آخرين وضعيت آنفلوآنزا در كشور

رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت در تشريح آخرين وضعيت شيوع آنفلوآنزا در كشور به مهر گفت: «بيماري آنفلوآنزاي فصلي موضوعي است كه هر سال تكرار مي‌شود. از حدود ۱۰ روز پيش با مهار اين بيماري و نمودار نزولي ابتلا به آن عملا موارد بروز و شيوع كاهش چشمگيري يافته چنان‌كه از ۲۲ تا ۲۹ آذر عملا با فروكش همه‌گيري آنفلوآنزا، كاهش موارد مراجعه و بستري و مرگ و مير مواجه بوديم. متاسفانه طي هفته گذشته ۷ نفر به دنبال ابتلا به آنفلوآنزا و عوارض و پيامدهاي ناشي از آن فوت كردند كه اغلب فوت‌شدگان از بيماري‌هاي زمينه‌اي نيز رنج مي‌بردند. لذا از آغاز فصل پاييز، ۱۰۳ نفر از هموطنان به دنبال ابتلا به آنفلوآنزا فوت شدند.»

 

ثبت ۱۳۲ هزار طلاق در ۹ ماه گذشته

سخنگوي سازمان ثبت احوال كشور گفت: «از ابتداي فروردين تا پايان آذر سال جاري ۴۲۶ هزار و ۹۹ ازدواج و ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ طلاق در كشور در پايگاه اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال ثبت شده است.» سيف‌الله ابوترابي افزود: «ميانگين سن مردان در اولين ازدواج در كشور ۲۷.۵ و ميانگين سن ازدواج زنان در اولين ازدواج ۲۳.۴ سال در كشور بوده است. همچنين ميانگين سن طلاق مردان در اين مدت در كشور ۳۷.۲ سال و ميانگين سن زنان در طلاق ۳۲.۳ سال در زمان وقوع طلاق بوده است. ميانگين سن دامادها در اولين ازدواج ۲۷.۵ سال و سن عروس‌ خانم‌ها در اولين ازدواج ۲۳.۴ سال بوده كه هر سال شاهد افزايش مختصري در اين زمينه هستيم اما در زمان طلاق ميانگين سن زنان ۳۲.۳ سال و ميانگين سن مردان در زمان طلاق ۳۷.۲ گزارش شده و بيانگر آن است كه سن طلاق در كشور كاهش يافته است.»

 

وزير بهداشت: ۱۳۴ دانشجوي آقازاده ‌از دانشگاه اخراج شدند

وزير بهداشت با بيان اينكه صندلي‌هاي دانشگاه جاي نخبگان است نه رانت‌بگيران گفت: «دانشگاه را نبايد به دام سياست‌زدگي كشاند. صندلي‌هاي دانشگاه جاي نخبگان است نه رانت‌بگيران. حدود 134 دانشجوي آقازاده و خانم‌زاده كه از طريق پول و جايگاه والدين خود وارد دانشگاه شده بودند، از دانشگاه بيرون كرديم، پولدارها به شرط دانايي و نخبگي مي‌توانند بر صندلي دانشگاه بنشينند. من پدرم راننده كاميون و مادرم قاليباف بود، بايد فضايي ايجاد كرد تا همه بتوانند تحصيل كنند نه مثل ساسانيان فقط آقازاده‌ها درس بخوانند. بايد جلوي فساد در تمام بخش‌ها ايستاد، ميزان كسري تجهيزات پزشكي و دارو نسبت به سال قبل يك‌سوم شده است، جلوي فساد در دانشگاه، بخش دارو، بخش اداري در تمام سطوح بايستيد و اگر چيزي از وزارتخانه آغشته به فساد به شما تحميل شد به سطل آشغال بيندازيد.»

 

آخرين وضعيت آب‌گرفتگي در ‌اهواز

آخرين پيگيري‌ها از وضعيت آب‌گرفتگي در مناطق شهر اهواز نشان مي‌دهد كه همچنان ۲ منطقه درگير آب‌گرفتگي هستند. به گزارش تسنيم، به دنبال بارش دوشنبه 25 آذرماه با شدت 73.9 ميلي‌متر در اهواز و به‌مدت 4 ساعت، حدود 15 نقطه اهواز شامل شهرك اهواز و زعفرانيه، شهرك دانشگاه، كوي علوي، حصيرآباد، باغ شيخ و ادهم، عين2، كوي معين‌زاده، كوي مشعلي، كوي انقلاب، كوي درويشيه، كوي مندلي، كيانشهر و خروسيه با مشكل جدي مواجه شدند و آب وارد خانه‌هاي مردم شد. به دنبال اقدام استان‌هاي معين و كمك 62 تيم 25 نفره مردمي و جهادي براي كمك به مردم و تخليه و شست‌وشوي خانه‌ها، بر اساس آخرين بررسي صورت‌ گرفته از مناطق آسيب‌ديده اكنون فقط دو منطقه كوي بهارستان و شهرك دانشگاه دچار مشكل بوده و آب از خيابان‌هاي ديگر مناطق تخليه شده است. با تسريع در روند تخليه آب از كوي معين‌زاده پيش‌بيني مي‌شود تا 24 ساعت آينده وضعيت دو منطقه ياد شده نيز در حالت عادي قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون