• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4548 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

خبر كوتاه

تاكسي‌هاي اينترنتي به‌ جاي سهميه سوخت، پول مي‌گيرند

مدير برنامه‌ريزي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: زماني كه اطلاعات پيمايش تاكسي‌هاي اينترنتي از سوي وزارت كشور به دست وزارت نفت برسد، ظرف چند ساعت كارت بانكي اين خودروها به صورت نقدي شارژ خواهد شد. شهرام رضايي در خصوص ميزان مبلغي كه براي تاكسي‌هاي اينترنتي واريز مي‌شود، اظهار كرد: سهميه سوخت اين تاكسي‌ها تا سقف ۳۰۰ ليتر معادل ۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده كه به صورت هفتگي محاسبه و واريزها بر اساس پيمايش انجام مي‌شود.

بخشنامه جديد بانك مركزي براي رفع سوءاثر چك‌هاي برگشتي

بر اساس بخشنامه جديد بانك مركزي كه به شبكه بانكي ابلاغ شده است، بانك‌ها مكلف شده‌اند با مراجعه به سامانه طراحي ‌شده از سوي قوه قضاييه (عدل ايران) به‌ صورت آنلاين استعلام گرفته و در صورت عدم شكايت، با اعمال كد 6 در سامانه بانك مركزي بلافاصله از چك‌ها رفع سوءاثر كنند.

تبديل موافقتنامه ايران با اوراسيا به تجارت آزاد تا ۳ سال آينده

حميد زادبوم، رييس سازمان توسعه تجارت ايران از تبديل موافقتنامه اوراسيا به تجارت آزاد طي دو تا سه سال آينده خبر داد و افزود: اين موافقتنامه تجاري بين ايران و پنج عضو اتحاديه اقتصادي اوراسيا يعني روسيه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و قرقيزستان منعقد شده است. وي اظهار داشت: موافقتنامه مزبور در مرحله نخست شامل 862 قلم كالاست كه قرار بر اين است در فرآيند زمان تبديل به تجارت آزاد شود. رييس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: وقتي موافقتنامه تجارت آزاد بين كشوري با يك منطقه تجاري اتفاق مي‌افتد به يقين در بحث تجارت، سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك و در يك كلام روي حركت تجاري و اقتصادي كشور تاثير خواهد گذاشت.

آرامش در بازار معاملات ارزي

معاملات ارزي در شروع هفته جاري آرام بود و نرخ‌ها تفاوت چنداني با هفته گذشته نداشت. براي روز شنبه صرافي‌هاي بانكي هر دلار را ۱۲ هزار و ۸۷۰ تومان خريد و ۱۲ هزار و ۹۷۰ تومان فروختند. همچنين صرافي‌هاي بانكي براي خريد يورو ۱۴ هزار و ۱۵۰ تومان و فروش آن ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان قيمت‌گذاري كردند. اما خريد در بانك‌ها براي دلار با نرخ ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و يورو تا ۱۴ هزار تومان انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون