• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4555 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي

انتقادات هنرمندان از اقدامات جنگي ترامپ ادامه دارد

يك فاشيست تمام‌عيار

گروه هنر و ادبيات 

از زمان انتشار خبر شهادت سردار قاسم سليماني بسياري از هنرمندان امريكايي به اقدام نابخردانه و جنگي دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا واكنش نشان داده‌اند. مايكل مور مستندساز، باربارا استريسند خواننده، الك بالدوين كمدين و استيون كينگ نويسنده از جمله اين هنرمندان به شمار مي‌روند. در اين ميان مورگان فريمن، بازيگر امريكايي در نخستين واكنشش پستي را كه دونالد ترامپ در نوامبر 2011 در توييترش منتشر كرده و در آن گفته بود باراك اوباما حربه جنگ با ايران را به كار مي‌برد تا دوباره در انتخابات پيروز شود، بازنشر كرده و گفته است «اوباما جنگ راه نينداخت اما تو راه مي‌اندازي.» دقايقي بعد نيز عكس امريكا را كه ترامپ بدون نوشته‌اي در صفحه‌اش گذاشته بود، بازنشر كرد. اين پست نخستين توييت ترامپ پس از ترور سردار سليماني بود. فريمن درباره اين پست رييس‌جمهور امريكا نوشت: «اقدامات بي‌ملاحظه و متخاصمانه‌ات انسان‌هاي بي‌گناه را قرباني مي‌كند.» اين بازيگر و صداپيشه برنده جايزه اسكار ساعاتي بعد اين توييت‌ها را منتشر كرد: «ترامپ از جنايات جنگي خسته هم مي‌شود؟» «رييس‌جمهور قلاب جنگي واقعي راه مي‌اندازد.»

روز بعد فريمن در توييترش از بزدلي ترامپ و سوءاستفاده او از قدرت مقام رياست‌جمهوري نوشت: «اين حرام‌لقمه تشنه اين است كه او را «آدمي سرسخت» ببينيم اما سوءاستفاده از قدرت مقام رياست‌جمهوري، بزدلي تمام‌عيار او را نشان مي‌دهد و بايد براي اين عملكردش از او توضيح خواست.» ديروز ترامپ در پستي نوشت: «52 نقطه ايران را (اين عدد نشانگر 52 گروگاني است كه ايران سال‌ها پيش به اسيري گرفت) كه برخي از آنها ارزشمند و اهميت بالايي براي ايران و فرهنگ ايراني دارند، در تيررس‌مان قرار داده‌ايم، به اين اهداف و خود ايران به سرعت و به‌شدت حمله خواهيم كرد. امريكا هيچ تهديدي را تاب نمي‌آورد!» فريمن بار ديگر درباره جنايت جنگي كه ممكن است ترامپ مرتكبش بشود، صحبت كرد: «مورد هدف قرار دادن اماكن فرهنگي جنايت جنگي محسوب مي‌شود و تو را از اقدامات تروريستي كه ادعا مي‌كني با آن سر جنگ داري، جدا نمي‌كند.» اما فريمن وقتي ديد استدلال و منطق راه به جايي نمي‌برد، احساسش به ترامپ را در توييتي نوشت: «دونالد ترامپِ تروريست. دونالد ترامپ كودك‌آزار. دونالد ترامپِ نژادپرست. دونالد ترامپ حقه‌باز. دونالد ترامپ جنسيت‌زده. دونالد ترامپ بزدل. دونالد ترامپ دروغگو. دونالد ترامپ شياد. دونالد ترامپ جنايتكار. دونالد ترامپ رييس‌جمهور من نيست.» اين بازيگر در آخرين پستش در رابطه با اقدامات جنگي ترامپ نوشت: «تهديد حتمي رياست‌جمهوري ترامپ بود. بنابراين جنگ راه انداخت.»

رز مك‌گوان، جان كيوساك و كتي گريفين، بازيگران امريكايي ترور سردار سليماني به دستور دونالد ترامپ را خوار شمردند. مك‌گوان ضمن عذرخواهي از ايراني‌ها نوشت: «امريكايي‌هايي به دست رژيمي تروريست گروگان گرفته شده‌اند. لطفا ما را نكشيد.» كيوساك نيز ترامپ را يك «فاشيست تمام‌عيار» ناميد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون