• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4557 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

رييس مجلس خطاب به نمايندگان:

احترام به خون حاج ‌قاسم، مقاومت آگاهانه و حفظ وحدت ملي است

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ملت ايران سيلي محكمي به امريكا زد، گفت: حالا نوبت پاسخ كوبنده است. علي لاريجاني در جريان نشست علني روز گذشته مجلس در نطق پيش از دستور حضور پرشور مردم در مراسم تشييع پيكر سردار سليماني را «اقيانوسي بيكران» و «پديده عجيب و منحصر به فرد» از نگاه جهانيان توصيف كرد كه به‌ گفته او، تبلور خشم ملت از «جنايت امريكا» بوده است.آنچه با اين مقدمه در ادامه مي‌خوانيد، سرفصل مهم‌ترين نكاتي است كه رييس مجلس شوراي اسلامي در آغاز نشست علني ديروز ايراد كرد؛ نشستي كه با توجه به تصويب طرح سه فوريتي اقدام متقابل عليه امريكا به روزي تاريخي و كم‌نظير در تاريخ مجلس شوراي اسلامي بدل شد.

امريكايي‌ها چه پيام اين خروش ملي را بفهمند يا خود را به خواب بزنند، تاثيري در واقعيت بيروني نمي‌گذارد. تنها اگر صداي ملت‌هاي منطقه را بشنوند، خود را از هزينه‌هاي بيشتر رهانيده‌اند. اجمالا بايد در يك عنوان كلي جلوه اين حضور تكان‌دهنده مردمي را «نه به دخالت امريكا در منطقه»، «نه به اقدامات تروريستي آنان»، «نه به چپاول منابع منطقه»، «نه به تحقير ملت‌هاي مسلمان» و «نه به جنگ‌طلبي امريكا» دانست.

تاسف‌آور است در زمانه فعلي با رييس‌جمهوري در امريكا مواجه هستيم كه علاقه‌مند است، واقعيات را درست درك نكند و با توهمات ملت خود را دچار مخاطره كند، يك بار اعلام كرد در سال‌هاي پيش بايد حاج‌قاسم را حذف مي‌كرديم، معناي آن افتخار به شغل تروريستي و تداوم آن است، يك بار اعلام كرد كه مردم ايران و عراق از اقدام امريكا خوشحالي كرده‌اند؛ حالا آقاي ترامپ فهميديد چقدر بي‌ربط توييت مي‌كنيد و فاصله بين واقعيت و تحليل‌ها و توهماتي كه پايه اقدامات شماست، چقدر زياد است؟

اخيرا حرف نسنجيده ديگري زده است كه ۵۰ نقطه فرهنگي ايران را بمباران مي‌كند، وقتي از او جويا شدند چرا بخش فرهنگ را انتخاب كرديد، فضاحت‌بارتر پاسخ داد كه بخش‌هاي فرهنگي كه ميراث تمدني ايران محسوب مي‌شود در تيررس نظاميان خود قرار مي‌دهد و هر چه وزير خارجه بي‌خرد او تلاش كرد سخنان بي‌معناي او را رتوش كند، موفق نشد و مجددا ترامپ همان عبارت مبتذل را بيان كرد.

فرض كنيم چنين غلطي را كردي كه نمي‌تواني، چه حادثه‌اي رخ مي‌دهد؟ مثلا ايرانيان بي‌تمدن مي‌شوند؟ به نظر مي‌رسد ايشان بين نمادهاي تمدني و قمارخانه‌ها و كازينوهاي خود چندان فرقي قائل نيستند. نمادهاي تمدني همان‌گونه كه از اسم آنها پيداست، نماد هويت معنوي است كه ايرانيان دارا هستند. با زدن نمادهاي فرهنگي، ماهيت واقعيت دارايي تمدني ايرانيان زدوده نمي‌شود.

در ضمن اين فهم را ندارد كه اين نمادها ميراث معنوي كل بشريت است، همين تصميمات در رفتارهاي ناشيانه براي مردم منطقه يك راه جز مقاومت باقي نگذاشته است.

يك وجه اين حركت او را در اقدام مجلس ملي عراق مشاهده كرديم كه با درك عميق تصميم به لغو معاهده امنيتي گرفته و حكم به اخراج امريكا داده‌اند. اين امور طليعه تحولات جديد منطقه خواهد بود، ايستادگي امريكا مقابل اين جريان و عكس‌العمل‌هاي احمقانه نظير آنچه كه در پاسخ پارلمان عراق داد كه پول پادگان‌هاي خود را طلبيد يا تحريم‌هاي اقتصادي كه واقعا تاسف‌آور است، كشوري كه مدعي مديريت جهاني است صراحتا اعلام مي‌كند يا بايد اجازه پايگاه‌هاي متعدد نظامي و كنترل فضاي كشور به آن بدهند و اجازه دهند هر كسي را خواستند بكشند و ترور كنند يا شما را به بدترين شيوه تحريم مي‌كنند.

آقاي ترامپ اين منطق‌ها باعث اخراج شما از منطقه مي‌شود، مقاومت بي‌جا نكنيد كه هزينه‌هاي زيادي را براي ملت امريكا تدارك مي‌كنيم.

نمايندگان محترم ملت، ارزش حادثه حضور معجزه‌گونه مردم را بايد در حد و مقدار عظيم آن در نظر گرفت و پيش از هر چيز سجده شكر و سپاس به ساحت اقدس ربوبي ساييد كه تحولي در قلوب همگان رقم زد كه به يكديگر همبسته‌تر شوند و با صداي واحد مقابل امريكا بايستند، اين همبستگي و وحدت دل‌ها جز با عنايت خداوند محقق نمي‌شد.

آيا قبول داريد كه اين حركت جاودانه و تاريخي ملت به كلي تلقي غرب به خصوص امريكا را نسبت به ايران و ايراني عوض كرد به‌ طوري كه رييس‌جمهوري ناشي از آن ديار تصور كرد مثلا آثار تاريخي پرسپوليس، پاسارگاد و بيستون را تخريب كند، ذات ايراني متمدن عوض مي‌شود، عقلاي آنها درك كردند به نحوي كه آقاي ترامپ را سرزنش كردند.

مردم با اقدام خود وزانت امنيت ملي كشور را بالا بردند. پرهيز از مناقشات نازل و بالا بردن سطح مذاكرات سياسي حول منافع ملي كشور عاملي است كه به وفاق ملي كشور و حفظ اين دستاورد كمك مي‌كند.

همه بخش‌هاي حكومت و رسانه‌ها و صاحب‌نظران سياسي و صاحبان تريبون‌ها با دقت ‌نظر به اين معنا و رعايت وفاق ملي، وفاي خود به اين حركت اصيل ملي و انقلابي را نشان دهند.

مجلس شوراي اسلامي از شوراي عالي امنيت ملي در اقدام اخير هسته‌اي حمايت مي‌كند و بايد در تحقق خواسته ملت به‌ خاطر مجازات جانيان امريكايي‌ با جديت اقدام كند و نيروهاي مسلح، وظيفه مهمي در اين جهت بر دوش دارند.

ملت بزرگ ايران با حضور خود سيلي محكمي به مسوولان جنايتكار امريكا زد حالا نوبت پاسخ كوبنده است، لازم است كميسيون امنيت ملي مجلس اين موضوع را مستمرا پيگيري كند.

همكاران عزيز احترام به خون حاج‌قاسم و يارانش مقاومت آگاهانه با صلابت و حفظ وحدت ملي است، روزهاي آينده بيش از گذشته به اين 2 امر نيازمنديم در اين جهت تلاش كنيم تا دشمن ملت ايران، امريكا را به ‌خاطر اين گستاخي تاديب كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون