• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4563 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي

اميد ايران امروز با چين روبه‌رو مي‌شود

در انتظار معجزه

امروز و از ساعت 13:45 تيم فوتبال اميد ايران در آخرين ديدار از مرحله گروهي انتخابي المپيك 2020 به مصاف چين خواهد رفت. شاگردان حميد استيلي در شرايطي با چين روبه‌رو خواهند شد كه اميد چنداني براي صعود باقي نمانده است. تيم ايران در دو بازي ابتدايي خود تنها يك امتياز كسب كرده و طبق روال عادي برنامه صعودش دست خودش نيست. اميدهاي ايران بايد بتوانند چين را از پيش رو بردارند و در طرف مقابل منتظر باشند كه كره‌جنوبي ازبكستان را شكست دهد تا طلسم حضور فوتبال ايران در المپيك بي‌نهايت نشود.

اينكه چطور شد تيم اميد در بازي آخر مرحله گروهي با چنين وضعي روبه‌رو شده را همه مي‌دانند و در اين نوشتار نيز فرصت پرداختن به آن نيست. اينكه اگر مديران ورزش بيشتر به اين تيم توجه مي‌كردند يا استيلي كمي بيشتر در مورد تاكتيك‌هاي فوتبال مي‌دانست يا حتي اينكه چين مقابل ازبكستان شكست نمي‌خورد را نمي‌توان تغيير داد. آنچه در حال حاضر اهميت دارد اين است كه اميدها لااقل
هر آنچه از دست‌شان بر مي‌آيد در بازي آخر نشان بدهند و اميدوار بمانند به پيروزي كره برابر ازبكستان. كره‌جنوبي تيم واقعا قدرتمندي است و روي كاغذ شانس بردش از ازبكستان بيشتر است. البته بايد به اين نكته توجه كرد كه كره، تيمي كه صعودش قطعي شده، براي صدرنشيني تنها به يك امتياز احتياج دارد اما آنها به خوبي مي‌دانند كه اگر ببازند صدرنشيني را از دست مي‌دهند و كارشان در ادامه سخت خواهد شد، بنابراين انتظار برد كره مقابل ازبك‌ها چندان دور از ذهن نيست و اين يعني شانسي براي تيم ايران وجود دارد؛ هر چند اندك.

در ساليان گذشته هر بار تيم‌هاي فوتبال ايران دچار چنين شرايطي شدند و كارشان اصطلاحا به اما و اگر رسيده، نتيجه چيزي جز ناكامي نبوده است. احتمال اينكه اين ‌بار نيز اين سناريو تكرار شود بسيار بالاست ولي فوتبال است و هزار اتفاق. اميدها و ما اميدواريم براي يك‌بار هم كه شده نتيجه اين روند تكراري متفاوت شود و حسرت تنها چيزي نباشد كه بعد از بازي مقابل چين براي‌مان باقي خواهد ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون