• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3234 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت

رييس مجلس خبرگان رهبري:

قوه مجريه تشكيل شد تا اسلام را پياده كند

 

رييس مجلس خبرگان رهبري گفت: فقها پس از غيبت امام عصر (عج) به نيابت از ايشان نواب ايشان هستند و به عبارت ديگر امام عصر (عج) آنان را منصوب كرده است. به گزارش ايسنا، گزيده اظهارات آيت‌الله محمد يزدي در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه دفاع ملي به شرح زير است:
   فقها نواب امام عصر (عج) هستند و اگر فقيهي وارد حاكميت شود ساير فقها نمي‌توانند در مسائل حاكميتي دخالت كنند بلكه فقط مي‌توانند در فقه، فتوا بدهند. خبرگان رهبري تشخيص دادند كه در بين منصوبان امام عصر (عج) يك نفر شايسته‌تر از ساير فقهاست و او را انتخاب كردند و او بايد در چارچوب مقررات اسلامي حركت كند و ديگر شورايي نمي‌توان رهبري كرد. شورايي بودن يك مساله است و مشورت كردن مساله ديگر.
 دين بدون رهبري و بدون ولي اصلا دين نيست. ديني كه رهبر بالاي سرش نباشد تا به متدينين بگويد اين مساله از دين است و بايد رعايت شود و فلان مساله از دين نيست و نبايد بدعت گذاشته شود، بايد فردي از طرف خدا، دين و آسمان نصب شده باشد.
 فقيهي كه واجد جامع شرايط شد و امكانات را ملاحظه كرد بر او واجب است خود را به مردم معرفي كند و بر مردم واجب است از او اطاعت كنند و اگر تخلف كردند فقيه مرتكب گناهي نشده است؛ بلكه اين مردم هستند كه گنهكارند. به همين دليل در زمان ما امام خميني (ره) ديد شرايط مساعد است بنابراين وارد شد و اعلام كرد من به كمك مردم نظام طاغوت را از بين مي‌برم.
 امام راحل اين سبك را كه مناسب‌ترين روش براي حكومت‌داري بود انتخاب كردند. قواي مجريه، مقننه و قضاييه و سازمان‌هاي زير مجموعه آنها براي اداره كشور تشكيل شدند و پس از 10 سال در فرماني نواقص قانون اساسي را اصلاح كردند. به همين دليل بازنگري در قانون اساسي انجام شد.
 كساني براي خودشان رهبري شورايي را مطرح و خيال مي‌كنند احكام و قوانين اسلامي هم مثل مقالات روزنامه‌ها و برخي تئوري‌هاست. در حالي كه مباني اصيل اسلامي به مجتهد مي‌گويد تو اگر تاييد شدي حق تقليد نداريد. به ولي فقيه هم مي‌گويد امامتي كه به شما داده شده است مي‌تواني مشاورت بگيري ولي نمي‌تواني شورايي عمل كني.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون