• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4571 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

مقتدي صدر:

توافق‌هاي امنيتي با امريكا را لغو كنيد

«مقتدي صدر» رهبر جريان صدر عراق همزمان با تظاهرات ميليوني عليه حضور نظامي امريكا در اين كشور در بيانيه‌اي از دولت عراق خواست تا تمامي پايگاه‌هاي نظامي امريكا را ببندد. صدر در اين بيانيه تاكيد كرد:«اگر دولت امريكا حاضر به خروج از عراق نشود با آن به مثابه يك كشور اشغالگر و متخاصم برخورد خواهد شد.» مقتدي صدر همچنين از دولت بغداد خواست تا تمامي قراردادهاي امنيتي با امريكا را لغو كرده و حريم هوايي اين كشور را روي عمليات‌هاي نظامي امريكا ببندد. مقتدي صدر در اين بيانيه تاكيد كرد كه تمامي تلاش خود را بري عدم ورود عراق به جنگي ديگر با امريكا به كار خواهد گرفت و از تمامي راه‌هاي مسالمت‌آميز از جمله سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي براي اخراج نيروهاي امريكايي استفاده خواهد كرد. او نيروهاي امريكايي را «اشغالگر» توصيف كرد. رهبر جريان صدر در ادامه 7 گام مهم را لازمه رسيدن به هدف عنوان كرد و ادامه داد:

۱- بايد تمامي پايگاه‌هاي نظامي امريكايي در عراق بسته شود.

۲- تمامي شركت‌هاي امنيتي امريكايي در عراق به كار خود پايان دهند.

۳- حريم هوايي عراق بر روي جنگنده‌ها و هواپيماهاي شناسايي اشغالگران بسته شود.
۴- لغو تمامي توافقات امنيتي با اشغالگر به اين دليل كه توازن بين‌المللي در اين توافقنامه‌ها رعايت نشده و اين توافقنامه‌ها در سايه وجود اشغالگران امضا شده است.

۵- ترامپ نبايد در تصميمات و سخنانش از موضع خودبرتربيني و متكبرانه با عراق برخورد كند وگرنه همان‌گونه با او برخورد خواهد شد.

۶- در صورت عدم خروج نيروهاي اشغالگر، كشورهاي همسايه نبايد در نوع رفتار ما با آنها مداخله كنند.
۷- اگر تمامي موارد بالا اجرا شد، آن زمان ديگر ما اين كشور را اشغالگر نمي‌دانيم وگرنه يك كشور متخاصم براي عراق فرض مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون