• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4571 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

ساخت سيزده سالن سينما در مشهد

تارانتينو به اسكورسيزي پيوست

گروه هنر و ادبيات

همسويي تارانتينو با اسكورسيزي

«كوئنتين تارنتينو» عنوان كرد كه در حال حاضر جنگي ميان فيلم‌هاي اورجينال و فيلم‌هاي ابرقهرماني و پرهزينه شكل گرفته است. «كوئنتين تارانتينو» با پيوستن به «مارتين اسكورسيزي»، نارضايتي خود را از غلبه فيلم‌هاي ابرقهرماني بر سينماي جهان ابراز كرد و گفت، در حال حاضر جنگي ميان فيلم‌هاي اورجينال و سينماي تجاري درگرفته است. «تارانتينو» كه امسال با فيلم جديدش «روزي روزگاري در هاليوود» در فصل جوايز حضور دارد، گفت: محصولات تجاري كه كمپاني‌هاي بزرگ صاحب آنها هستند و همه درباره آنها مي‌دانند، مثل فيلم‌هاي مارول، «جنگ ستارگان»، «گودزيلا» و «جيمز باند»، هيچ سالي بهتر از سال گذشته را تجربه نكرده بودند. با اين وجود، گسترش جهاني اين فيلم‌ها با ساخت بسياري از فيلم‌هاي اورجينال كه مورد استقبال قرار گرفتند تحت تاثير قرار گرفت. او همچنين با اشاره به جنگ ميان فيلم‌هاي اورجينال و فيلم‌هايي چون «انتقام‌جويان: آخر بازي»، موفقيت سينماي اورجينال را براي به حاشيه بردن فيلم‌هاي ابرقهرماني ضروري دانست. صحبت‌هاي «تارانتينو» پس از اظهارنظر جنجالي «مارتين اسكورسيزي» مطرح مي‌شود كه گفته بود فيلم‌هاي ابرقهرماني سينما نيستند.

فيلم افتتاحيه برلين ۲۰۲۰ معرفي شد

هفتادمين جشنواره بين‌المللي فيلم برلين با نمايش فيلم «سال سلنيجر من» به كارگرداني «فيليپ فالاردو» آغاز به كار مي‌كند. به گزارش ايسنا، فيلم «سال سلينجر من» به كارگرداني «فيليپ فالاردو» محصول مشترك كانادا و ايرلند كه براساس رماني به همين نام نوشته «ژوانا راكوف» نويسنده امريكايي ساخته شده است، اولين نمايش جهاني خود را روز ۲۰ فوريه در افتتاحيه جشنواره بين‌المللي فيلم برلين تجربه خواهد كرد. داستان فيلم درباره يك شاعري به نام ژوانا (مارگارت كوالي) است كه به عنوان دستيار با يك نماينده ادبي به نام مارگارت (سيگورني ويور) كار مي‌كند و شغل او پاسخ دادن به ايميل‌هايي است كه براي «جي دي سلينجر» نويسنده معروف امريكايي از سوي طرفدارانش ارسال مي‌شود.

احداث سينما در مشهد

مديرعامل موسسه «بهمن سبز» با اعلام خبر احداث سينماي 13 سالنه «مهر كوهسنگي» در مشهد بيان كرد: همزمان با چهل و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، فعاليت اجرايي يكي از بزرگ‌ترين پرديس‌هاي سينمايي كشور توسط موسسه بهمن سبز حوزه هنري در شهر مشهد آغاز خواهد شد.به گزارش ايسنا، او افزود: پروژه سينماي ۱۳ سالنه «مهر كوهسنگي» با موقعيت مكاني مناسب در يكي از بهترين نقاط توريستي و گردشگري مشهد در دل بوستان كوهسنگي قرار دارد و ان‌شاءالله به دليل مركزيت آن در شهر، آن را به سينمايي در دسترس مردم، دانشجويان و سينما دوستان تبديل خواهد كرد.حسيني ادامه داد: در حال حاضر ساخت اين مجتمع به اتمام و بهره‌برداري رسيده و بخش سينمايي آن كه تحت مالكيت «بهمن سبز» است هم‌اكنون در مرحله طراحي قرار دارد و شروع فعاليت عمراني آن از دهه فجر خواهد بود.اوخاطرنشان كرد: ساخت و احداث اين پروژه سينمايي توسط موسسه «بهمن سبز» حوزه هنري در قالب طرح بزرگ توسعه و ساخت سينما در سراسر كشور انجام مي‌پذيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون