• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4575 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۲ بهمن

در شب انجمن منتقدان چه گذشت؟

ما مثل ترامپ بي‌شعور نيستيم

تينا جلالي

سيزدهمين جشن انجمن منتقدان به دبيري جعفر گودرزي كه با تاثير از وقايع و اتفاقات تلخ دي‌ماه دو هفته‌اي به تاخير افتاده بود طي مراسمي با نام شب منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران، عصر پنجشنبه با حضور اهالي سينما و منتقدان در هتل انقلاب تهران برگزار شد. در اين مراسم كه بيشتر رنگ و بوي گلايه‌آميز داشت هنرمندان به شرايط موجود واكنش نشان دادند و خود را در برابر اتفاقات جامعه مسوول دانستند.

در بخش جايزه خلاقيت و استعداد درخشان، ديپلم افتخار به سروش صحت براي فيلم جهان با من برقص تعلق گرفت و سروش صحت پس از دريافت اين جايزه گفت: «بسيار هيجان‌زده‌ام كه ديپلم افتخار اين بخش را از جشن منتقدان دريافت كردم. خوشحالم كه در كنار اين افراد كانديدا بودم و اميدوارم جهان كمي با ما برقصد.» اما تنديس خلاقيت و استعداد درخشان به فيلم «مسخره‌باز» ساخته همايون غني‌زاده تعلق گرفت. غني‌زاده در اين بخش با اشاره به رابطه هنرمند و اثر هنري گفت كه اثر هنري وقتي خلق مي‌شود، هنرمندان را شيفته خود مي‌كند و نقد منتقد مي‌تواند اين ديوار مسخ‌شده را فرو‌بريزد. او معتقد است كه وظيفه منتقد آگاه نگه‌داشتن هنرمند است و منتقد اين جامعه مردم آن هستند و هنرمند مي‌تواند جامعه، سياست و دولت را نقد كند. به باور غني‌زاده هنرمندان وظيفه دارند زماني كه رويدادهاي تلخي مي‌بينند آن را نقد كنند: «ما هنرمندان در برابر جامعه مسووليم چون نسبت به هنرمندان قضاوت خواهد شد»

همچنين تنديس بهترين بازيگر نقش مكمل مرد به فيلم مسخره‌باز تعلق گرفت. علي نصريان در جملاتي گفت: «اين جايزه و‌ تنديس بسيار ارزشمند است كه از سوي انجمن نويسندگان و منتقدان به من اهدا شد. »

تنديس بهترين تدوين به بهرام دهقاني براي فيلم متري شش و نيم اهدا شد و جايزه بهترين فيلمبرداري به هومن بهمنش براي فيلم سرخ‌پوست و فيلم متري شش و نيم تعلق گرفت. بهمنش پس از دريافت جايزه گفت:« خيلي خوشحالم اين دو فيلم در كنار هم مورد تاييد مهم‌ترين مفسران و تحليلگران فيلم قرار گرفت. من از آثار فيلمبرداران پيشكسوت بسيار ايده گرفتم.»

در بخش بزرگداشت عباس ياري، هوشنگ گلمكاني و علي عباسي از خوبي‌هاي او گفتند. تنديس بهترين بازيگر نقش اول مرد به حامد بهداد براي قصر شيرين اهدا شد. او پس از دريافت جايزه خود ضمن گلايه از اتفاقات رخ‌داده در ماه‌هاي اخير، گفت: «ما خود خود مردميم و اسم‌ مزخرف سلبريتي را از روي ما‌ برداريد. او به هاشم‌پور گفت: ‌اي كاش مثل شما باشيم و در بين مردم همانند شما شناخته شويم.» تنديس بهترين كارگرداني به نيما جاويدي و تنديس بهترين فيلم هم به مجيد مطلبي براي فيلم سرخپوست اهدا شد.

براي بزرگداشت اكبر عبدي، اين بازيگر روي سن قرار گرفت و گفت ان‌شاء‌‌الله هيچ اتفاق جنگي در هيچ‌جاي جهان رخ ندهد حتي در امريكا هم جنگ اتفاق نيفتد. ما مثل ترامپ بي‌شعور نيستيم. ان‌شاءالله هميشه صلح و شادي باشد. ايرج طهماسب هم گفت: در مورد يك هنرمند بزرگ حرف زدن افتخار است. تاريخ سينماي قبل و‌ بعد از انقلاب كسي را نداريم كه به اين حجم در بازيگري تنوع داشته باشد. خواهش مي‌كنم از جاهايي كه سلول بنيادين را نگهداري مي‌كنند سلول بنيادين عبدي را نگه دارند براي آينده!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون