• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4585 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن

خبر

رييس دفتر رييس‌ جمهور تاكيد كرد

تلاش دولت براي حل مشكلات استان گيلان

رييس دفتر رييس‌جمهور تاكيد كرد كه دولت با تمام توان تلاش مي‌كند، مشكلات باقيمانده استان گيلان به سرعت مرتفع شود. وضع ساير استان‌هاي گرفتار برف و سرماي شديد نيز به دقت توسط دولت پيگيري مي‌شود. محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهور در صفحه خود در اينستاگرام نوشت:«از ساعات ابتدايي روز(سه‌شنبه) و در پي بارش كم‌سابقه برف در استان گيلان، رييس‌جمهور پيگير وضع اين استان بوده و بنده به نمايندگي از ايشان با استاندار و وزراي راه، نيرو و ارتباطات براي حل مشكلات مردم شريف اين استان گفت‌وگو و مسائل را پيگيري كردم. دستگاه‌هاي امدادي در طول اين مدت به هموطناني كه در راه‌هاي استان گرفتار شده بودند، امدادرساني كردند كه اين فرآيند همچنان ادامه دارد و صدها نفر از پرسنل هلال‌احمر و راهداري مشغول خدمت‌رساني هستند. تلاش براي ترميم زيرساخت‌هاي آب و برق و ارتباطات نيز در جريان است، بخش اعظم قطعي‌ها و مشكلات با تلاش همه دستگاه‌هاي دخيل برطرف شده و دولت با تمام توان تلاش مي‌كند، مشكلات باقيمانده نيز به سرعت مرتفع شود. وضع ساير استان‌هاي گرفتار برف و سرماي شديد نيز به دقت توسط دولت پيگيري مي‌شود و دستگاه‌هاي امدادي در اين استان‌ها نيز با تمام توان فعال هستند.»

آزادي ۳۷ زنداني جرايم غيرعمد به ‌مناسبت دهه فجر

 

مدير نمايندگي ستاد ديه استان تهران از آزادي ۳۷ زنداني جرايم غيرعمد به ‌مناسبت ايام‌الله دهه فجر خبر داد. به گزارش ايسنا، منوچهر رحماني با اعلام اين خبر گفت:«دهه فجر انقلاب اسلامي از نگاه مقام معظم رهبري سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌هاي اسلامي، مقطع رهايي ملت ايران و بخشي از تاريخ ماست كه گذشته را از آينده جدا كرده است. در دهه فجر، اسلام تولدي دوباره يافت و اين دهه در تاريخ ايران نقطه‌اي تعيين‌كننده و بي‌مانند به شمار مي‌رود. در همين راستا با كمك خيرين توانستيم در اين ايام‌الله كه زمان شادي و نشاط ملت غيور ايران است موجبات آزادي ۳۷ زنداني جرايم غيرعمد كه ۳۵ مرد و ۲ زن بوده است را فراهم كنيم.»

7 هزار نفر تاييد و 7 هزار نفر رد صلاحيت شدند

رييس ستاد انتخابات كشور با اشاره به اينكه اسامي داوطلبان انتخابات مجلس كه تاييد صلاحيت شده‌اند به فرمانداري‌ها ابلاغ شده است، گفت:«براساس آنچه به ما اعلام شده ۷ هزار و ۱۴۸ نفر در كل ‌كشور تاييد صلاحيت شده‌اند و ۷ هزار و ۲۹۶ نفر صلاحيتشان تاييد نشده است، كساني كه صلاحيت‌شان تاييد شده امروز براي همه فرمانداري‌هاي سراسر كشور اسامي‌شان ارسال شده است.» به گفته جمال عرف از ۲۴ بهمن‌ ماه وارد مرحله تبليغات نامزدهاي انتخاباتي مي‌شويم به همه نامزدها و ستادها و كساني كه آنها را پشتيباني مي‌كنند، اعلام مي‌كنيم كه قانون را رعايت كنند و وارد بحث تخلفات تبليغاتي نشويم؛ شوراي نگهبان و ستادي كه در قوه قضاييه بدين منظور تشكيل شده نسبت به تخلفات ورود خواهند كرد. به گزارش ايسنا، او با بيان اينكه پهن كردن سفره‌هاي بزرگ جزو تخلفات تبليغاتي در انتخابات محسوب مي‌شود، تاكيد كرد:«براساس قانون، امكان خلع افراد از شركت در انتخابات مجلس به عنوان نامزد به دليل جرايم تبليغاتي وجود دارد. براساس قانون انتخابات فصل تبليغات و اينكه كساني كه تخلف مي‌كنند چه مجازاتي دارند، مشخص شده است.» رييس ستاد انتخابات به اين پرسش كه آيا تخلفات تبليغاتي هست كه باعث شود يك نامزد از شركت در انتخابات مجلس خلع شود، پاسخ داد:«در اين باره وارد بحث جرايم مي‌شويم؛ يعني از مرحله تخلفات خارج مي‌شويم. ما در جرايم مواردي داريم كه اگر كسي مرتكب شود يك يا دو دوره ممكن است از شركت در انتخابات به عنوان داوطلب محروم شود.» عرف با اشاره به قانون شفافيت مالي نامزدهاي انتخابات كه در مجلس تصويب شده، گفت:«يكي از مواردي كه در اين قانون به خوبي مشخص شده اين است كه بايد منابع پول را مشخص كنند؛ يا پول بايد متعلق به نامزد انتخاباتي باشد؛ يا حزب هزينه‌ها را بپردازد يا يك فرد حقيقي اين پول را در اختيار نامزد قرار دهد. همچنين استفاده از برخي اماكن عمومي از سوي نامزدها هم قانوني است؛ غير از اين 4 مورد ما نبايد هيچ ورود پولي به عرصه انتخابات و تبليغات نامزدها داشته باشيم.»

 

با تبليغات زودرس انتخاباتي برخورد جدي مي‌شود

سخنگوي ستاد انتخابات كشور گفت:«در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله تبليغات زودرس انتخاباتي با آن برخورد مي‌كنيم.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سيداسماعيل موسوي با اشاره به اقدامات انجام شده براي تبليغات كانديداهاي انتخابات و هزينه‌كرد‌هاي انتخاباتي گفت:«همكاران ما در استان‌هاي مختلف تمام فعاليت كانديداها را رصد كرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله تبليغات زودرس انتخاباتي با آن برخورد مي‌كنند.» او همچنين درباره هزينه‌هاي تبليغات كانديداها گفت: «مجلس قانون شفافيت تبليغات كانديداها را تصويب كرد كه بخشي از آن مربوط به وزارت كشور است؛ ما به همه استان‌ها ابلاغ كرديم كه همه كانديداها بايد شماره حساب خود را به وزارت كشور ارايه و نماينده مالي خود را مشخص كنند. اكنون در حال بررسي سقف هزينه تبليغات كانديدا بر اساس شاخص‌هاي قانوني هستيم كه بلافاصله بعد از تاييد شوراي نگهبان، سقف هزينه تبليغات را اعلام مي‌كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون