• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4590 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

دكه خبر

صيانت از آثار فرهنگي به سرفصل كتاب‌هاي درسي اضافه شود

گروه اجتماعي | وزير ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان تاكيد بر صيانت از آثار فرهنگي گفت: موضوع صيانت از اين آثار و پيشگيري بايد در كتب درسي دانش‌آموزان بيايد و افراد از كودكي با اين موضوع آشنا شوند.

علي‌اصغر مونسان روز سه‌شنبه در مراسم تجليل از ميراث‌بانان برگزيده با اشاره به اينكه صيانت از آثار فرهنگي و تاريخي، صيانت از اموال مردمي است، گفت: اين اموال متعلق به همه مردم ايران و بلكه متعلق به همه مردم جهان است؛ از اين رو فعاليت نيروهاي يگان حفاظت ميراث‌فرهنگي در حقيقت صيانت و پاسداشت از اموال، اشيا و آثاري است كه متعلق به تمام مردم جهان است. به گفته وزير ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي كشور، مهم‌تر از اينكه آثار و اشياي تاريخي اموال متعلق به مردم هستند اين است كه ‌اين آثار و اشيا هويت تاريخي يك ملت هستند. هر شيء تاريخي يك سند هويتي است. برخي كشورها دنبال اين هستند كه براي خود هويت بسازند و تاريخ و تمدني كه وجود نداشته را ايجاد كنند اما اين ملت هويت و تاريخ و تمدن غني دارد. در حقيقت ايران ريشه در تاريخ دارد و پايه‌گذار تمدن بشري بوده است. مونسان ادامه داد: موفقيت‌هاي اقتصادي را مي‌توان ايجاد كرد و به دست آورد اما هويت موضوعي نيست كه بتوان آن را ايجاد كرد، خوشبختانه ايران اين هويت را دارد و اين هويت تاريخي به همت شما نيروهاي يگان حفاظت ميراث‌فرهنگي در حال پاسداري و صيانت است.

ارسال 800 شكايت شهرداري به محاكم قضايي

عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه 800 شكايت از شهرداري طي 4 سال گذشته به محاكم قضايي ارسال شده است، گفت: حناچي بايد فهرست اين شكايات و نتايج آن را به شوراي شهر اعلام كند.به گزارش فارس، محمود ميرلوحي، عضو شوراي شهر تهران در تذكري كه در جلسه شوراي شهر تهران داد، رسما اظهار كرد: براساس اجراي بند 17 ماده 80 قانون تشكيلات شوراها بر موضوع نظارت بر حُسن جريان دعاوي مربوط به شهرداري تاكيد شده است و تذكر من نيز در همين زمينه است. او افزود: از برخي مقامات سازمان بازرسي كل كشور شنيده شده كه حدود 800 شكايت در گذشته از شهرداري به محاكم قضايي واصل شده كه جزييات آن مشخص نيست.اين عضو شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: شهرداري بايد فهرست دعاوي مطرح شده در محاكم قضايي و نتايج، دلايل و سرانجام پرونده‌ها را طي 4 سال گذشته جهت شفاف شدن موضوعات به شوراي شهر ارسال كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون