• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4592 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳ اسفند

ازانتشار كتاب هيچكاك تا برگزاري جشنواره فيلم برلين

زنده شدن خاطرات «بعدازظهر سگي»

گروه فرهنگي 

درگذشت يك نسخه‌شناس

خليل مستوفي، نسخه شناس و كتابفروش قديمي تهران پس از عمل جراحي‌اي كه هفته گذشته انجام داده بوده، ديشب در منزل خود از دنيا رفت.خليل مستوفي، نسخه‌شناس و مسوول كتابفروشي مستوفي در تهران متولد تبريز بود كه با مراكز دولتي در بررسي نسخه‌هاي خطي همكاري داشت و به خريد و فروش نسخه‌هاي خطي مشغول بود.

 

هيچكاك درايران

كتاب «نيمه‌ تاريك نابغه»، زندگي‌نامه «آلفرد هيچكاك» كارگردان شهير تاريخ سينماي جهان منتشر شد.«نيمه‌ تاريك نابغه» (زندگينامه‌ آلفرد هيچكاك) نوشته دونالد اسپوتو و ترجمه محسن اميري است كه چاپ اول آن شامل ۱۶ فصل، در ۸۰۸ صفحه با قيمت ۷۵هزار تومان توسط انتشارات بنياد سينمايي فارابي منتشر شده است. روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي در معرفي اين كتاب نوشته است: كتاب «نيمه‌ تاريك نابغه» (زندگي‌نامه‌ آلفرد هيچكاك) ترجمه‌ فارسي كتاب The Dark Side of Genius (The Life of Alfred Hitchcock) است كه در آن با نگرشي خاص به زندگي و شخصيت آلفرد هيچكاك پرداخته شده است. اين كتاب جوايز متعددي را به دست آورده است. نيويورك‌تايمز مطالعه‌ اين كتاب را براي اهالي سينما و علاقه‌مندان به هنر هفتم، واجب دانسته و ورايتي آن را شگفت‌انگيز عنوان كرده است.

همكاري مجدد آل‌پاچينو با كين

نزديك به ۴۵ سال بعد از بازي در «بعدازظهر سگي» آل‌پاچينو بار ديگر با كارول كين همبازي آن فيلم، در سريالي درباره شكار نازي‌ها ديده شد و نمايش آن روي فرش سبز رفت.آل پاچينو و كارول كين كه در فيلم كلاسيك «بعدازظهر سگي» سيدني لومت همبازي بودند، در سريالي درباره شكار نازي‌ها در سال ۱۹۷۷ در نيويورك نيز با هم جلوي دوربين رفتند.كين گفت: افتخار مي‌كنم كه دوباره با او همكاري كردم. ما قبلا با هم در چند نمايش هم همكاري كرديم و من دريافتم كه او چقدر تغيير كرده، هر دوي‌مان تغيير كرديم و البته خيلي پيرتر شده‌ايم.آل پاچينو همراه با ديگر بازيگران و عوامل ساخت سريال «شكارچيان» روي فرش سبز اين مراسم رفت. وي با اين نقش‌آفريني در اولين سريال با يك نقش ثابت ديده شده است. اين سريال درباره تشكيل گروهي براي پيدا كردن نازي‌هاي عاليرتبه است كه تلاش دارند تا رايش چهارم را در امريكا تشكيل دهند.

 

كيارستمي دربرلين

همزمان با آغاز هفتادمين دوره جشنواره فيلم برلين، فيلم بلند «كيارستمي و عصاي گمشده» به كارگرداني محمودرضا ثاني و تهيه‌كنندگي بهروز نشان براي اولين بار در بازار فيلم اين جشنواره عرضه مي‌شود. همزمان با آغاز برگزاري هفتادمين دوره جشنواره فيلم برلين، فيلم بلند «كيارستمي و عصاي گمشده» به كارگرداني محمودرضا ثاني و تهيه‌كنندگي بهروز نشان براي اولين بار در بازار فيلم اين جشنواره عرضه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون