• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4595 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

رييس دستگاه قضا در نشست شوراي عالي قوه قضاييه:

مقابله با كرونا نيازمند همكاري ملي و همت همگاني است

بخشنامه حفاظت زندان‎هاي كشور مقابل شيوع كرونا ابلاغ شد

سيدابراهيم رييسي در نشست صبح روز گذشته شوراي ‎عالي قوه قضاييه سلامت مردم را از حقوق عامه و ضروري‌ترين مسائل كشور خواند و گفت كه مقابله با ويروس كرونا همكاري ملي و همت همگاني مي‌طلبد.

با توجه به شيوع ويروس كرونا در كشور در روزهاي اخير كه نگراني‌هاي بسياري براي مردم ايجاد كرده و سلامت شهروندان را با وضعيتي بحراني مواجه ساخته، رييس قوه قضاييه در بخشي از اظهاراتش در نشست روز گذشته، به بيان نكاتي در مورد اين موضوع پرداخت. او با اشاره به شيوع ويروس كرونا و تهديد آن براي كشور گفت: «امروز سلامت اجتماعي و سلامت مردم جزو ضروري‎ترين مسائل كشور و از وجوه مهم حقوق عامه است كه توجه به آن نيازمند نگاه و همراهي همگاني است.» به گزارش ميزان، رييس دستگاه قضا، مسوول صيانت از سلامت مردم را وزارت بهداشت برشمرد و ادامه داد: «وزارت بهداشت وارد ميدان شده و در ستاد وزارتخانه و استان‎‌ها فعال شده و هم در حوزه بهداشت هم در بحث درمان و هم در زمينه پيشگيري اقداماتي صورت گرفته و گزارش‎‌هاي آن هم از طريق رسانه ملي اعلام مي‌شود.» سيدابراهيم رييسي همچنين متذكر شد كه علاوه بر وزارت بهداشت و ستادي كه با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف ازجمله قوه قضاييه براي مقابله با كرونا تشكيل شده، لازم است همتي همگاني و همكاري همه بخش‎ها و مسوولان در برخورد همه‌جانبه با اين بيماري مسري مورد توجه باشد. رييس قوه قضاييه تاكيد كرد كه بايد به مردم اطمينان داده شود كه با همت همه دستگاه‌ها و رعايت همه اصول و نكات ضروري در حوزه بهداشت و تسلط روزافزون مسوولان بهداشتي و درماني درخصوص كرونا، سلامت و امنيت رواني آنها افزايش خواهد يافت.

رييس سازمان بازرسي كل كشور نيز در بخش ديگري از نشست ديروز مسوولان عالي قضايي كشور، به تشريح اقدامات يك‎‌ماهه اخير اين سازمان درخصوص نظارت بر عملكرد دستگاه‎هاي مسوول پيشگيري و كنترل ويروس كرونا و درمان مبتلايان به اين ويروس در كل كشور پرداخت. همچنين رييس سازمان زندان‎ها گزارشي از پيگيري دستورات صادرشده در ديدار رييس قوه قضاييه از زندان زنان شهرري و اقدامات صورت‎‌گرفته براي پيشگيري از گسترش ويروس كرونا در زندان‌‌ها ارايه كرد. بر همين اساس هم مقرر شد بخشنامه ويژه‎اي به‎منظور حفاظت زندان‎هاي كشور مقابل شيوع ويروس كرونا تهيه و به مسوولان مربوطه ابلاغ شود. رييس دستگاه قضا در ادامه نشست روز گذشته شوراي عالي قوه قضاييه، همچنين به برنامه‌هاي دشمنان براي التهاب‎‌آفريني در بازار در روز‌هاي پاياني سال اشاره كرد و گفت: «اين روز‌ها اخباري از افزايش قيمت‎ها در بازار شنيده مي‎شود كه لازم است به سرعت كنترل شود.» رييسي با بيان اينكه «معيشت مردم از مهم‎ترين مسائل است كه همواره مورد تهديد دشمن بوده»، ادامه داد: «دشمن تلاش مي‎كند با ايجاد نارضايتي در جامعه و ايجاد يأس و نااميدي بين مردم به اهداف پليد خود برسد و پادزهر اين فتنه و توطئه، كار و تلاش و پيگيري و نظارت است.» سيدابراهيم رييسي همچنين تاكيد كرد كه همه مسوولان و دستگاه‌‎‌هاي مربوطه ازجمله سازمان تعزيرات و سازمان حمايت از مصرف‎كنندگان بايد وارد ميدان شده و نگذارند قيمت‎ كالا‌ها افزايش يابد چراكه در غير اين صورت، معيشت بر مردم با مشكلاتي مواجه خواهد شد. رييسي در پايان تاكيد كرد كه هرجا نياز به حضور دستگاه قضايي باشد، مسوولان آماده همكاري هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون