• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

از برليناله تا تمجيد مجيدي از جامعه پزشكي

بازيگر «جنگ 77» درگذشت

گروه هنر و ادبيات

خرس طلايي براي فيلمساز ايراني

محمد رسول‌اف، كارگردان ايراني ممنوع‌الخروجي كه مجوز ساخت «شيطان وجود ندارد» را هم از وزارت ارشاد نگرفته بود، برترين جايزه هفتادمين دوره جشنواره فيلم برلين را دريافت كرد. فيلم چهار داستان مجزا را درباره مجازات اعدام را از نگاه كساني كه اعدام مي‌شوند و خانواده‌هاي قربانيان روايت مي‌كند. جايزه هيات داوران برلين نيز به «هرگز به ندرت گاهي هميشه» ساخته اليزا هيتمن كه در آن به موضوع سقط جنين مي‌پردازد، تعلق گرفت. هونگ سانگ سو، كارگردان اهل كره جنوبي با درام مينيماليستي «زني كه فرار كرد» خرس نقره‌اي برلين را به خانه برد. تازه‌ترين اثر هونگ تنوع سينماي كره جنوبي را كه فراتر از فيلم «انگل» بونگ جون هو است، يادآور مي‌شود. يكي از فيلم‌هاي نادر و سرگرم‌كننده در بخش رقابتي برلين فيلم «تاريخ را حذف كن» به كارگرداني بنوئيت دولپين و گوستاو كرورن، نويسندگان و كارگردانان فرانسوي، جايزه ويژه خرس نقره‌اي هفتادمين سالروز جشنواره برلين را دريافت كرد.

علي ابوالحسني بازيگر تلويزيون درگذشت

ساعاتي پيش علي ابوالحسني، بازيگر سريال‌هاي طنز تلويزيون در دهه هفتاد، بر اثر عارضه قلبي در تهران درگذشت. مهدي نهضت از بستگان علي ابوالحسني در گفت‌وگو با مهر ضمن تاييد اين خبر اعلام كرد: «اين بازيگر شنبه ۱۰ اسفندماه‌ دار فاني را وداع گفته است.» او درباره علت درگذشت اين بازيگر گفت: «ابوالحسني حدود ساعت ۶ عصر به دليل عارضه قلبي در بيمارستان قلب اميرآباد درگذشت.» علي ابوالحسني اهل كرمانشاه بود و بازيگري را در تلويزيون با «جنگ ۷۷» و برخي ديگر از مجموعه‌هاي طنز مهران مديري در دهه ۷۰ آغاز كرد. در دهه ۸۰ از فضاي طنزهاي تلويزيوني فاصله گرفت و به اجرا و برنامه‌سازي به‌خصوص در شبكه‌هاي استاني پرداخت.

قدرداني مجيدي از جامعه پزشكي

مجيد مجيدي، كارگردان مطرح سينما با انتشار يادداشتي ضمن قدرداني از زحمات كساني كه در خط مقدم جبهه مبارزه با كرونا حضور دارند از روزي نوشت كه مردم در كنار هم روزهاي گذر از اين بيماري را جشن خواهند گرفت. در بخشي از اين نامه مي‌خوانيم: «جامعه پزشكي و پرستاران و كادر درماني امروز دوباره به اين واژه‌ها جان دادند و غبارروبي كردند از واژه‌هاي ايثار، فداكاري و گذشت و مطمئن باشيد شما عزيزان كه هميشه جايگاه اجتماعي‌تان محترم بوده ولي اين ‌بار قلب مردم ايران را تسخير خواهيد كرد.»

پايداري وضعيت جسماني شجريان

هيات مديره بيمارستان جم با صدور اطلاعيه شماره ۱۰ خود از پايداري وضعيت جسماني محمدرضا شجريان و تنفسِ بدون استفاده از دستگاه خبر داد. در متن اطلاعيه شماره ۱۰ هيات مديره بيمارستان جم كه ساعت ۱۵ روز يكشنبه ۱۱ اسفند ماه منتشر شده، آمده است: «در راستاي اطلاع‌رساني به مردم هنردوست و هم‌ميهنان عزيز به استحضار مي‌رساند در حال حاضر وضعيت قلبي و ريوي ايشان پايدار بوده و تنفس خود به خودي بدون استفاده از دستگاه دارند.»

در اين اطلاعيه تاكيد شده است: «در مجموعه شرايط ريوي، قلبي و كليوي ايشان پايدار است و كماكان جهت مراقبت بهتر و بيشتر نيازمند ادامه بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون