• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

در نامه‌نگاري فتاح با روحاني مطرح شد

آمادگي كامل بنياد مستضعفان براي مقابله با كرونا

گروه اجتماعي|رييس بنياد مستضعفان در مكاتبه با رييس‌جمهوري ضمن اعلام آمادگي كامل بنياد مستضعفان براي همكاري همه‌جانبه در مقابله با شيوع كرونا ويروس در توضيح تمهيدات اجرايي اين نهاد و در هماهنگي با وزير بهداشت گفت:«در اختيار گذاشتن ۲۴ دستگاه آمبولانس نو با هماهنگي ستاد بحران و مديريت وزارتخانه، آمادگي كامل براي استفاده موقت برخي اماكن در اختيار اين نهاد جهت مقابله با بحران با اعلام نياز وزارتخانه، تامين بخشي از هزينه‌هاي مالي مربوط به نيازهاي بهداشتي و درماني مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي و كميته امداد و توليد الكل با حداكثر ظرفيت شبانه‌روزي جهت تامين نياز فعلي و توزيع آن با هماهنگي كامل ستاد بحران وزارت بهداشت از جمله اين تمهيدات است.»

دو روز قبل سيدپرويز فتاح در حاشيه تحويل اين آمبولانس‌ها به ستاد ملي مقابله با شيوع ويروس كرونا، خبر داد كه ۴۰ ميليارد تومان هم براي تهيه اقلام بهداشتي مورد نياز مددجويان امداد و بهزيستي اختصاص يافته كه 30 ميليارد تومان از اين رقم براي كميته امداد و 10 ميليارد تومان براي سازمان بهزيستي خواهد بود. به گفته رييس بنياد مستضعفان اين نهاد همچنين در هماهنگي كامل با دولت و وزارت بهداشت، يك نماينده تام‌الاختيار هم به ستاد ملي مبارزه با شيوع كرونا معرفي كرده و با توجه به كمبود الكل در كشور، يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه بنياد از هفته گذشته، توليد الكل را به صورت ۳ شيفت در دستور كار خود قرار داده كه توليدات آن در اختيار ستاد ملي مبارزه با كرونا و سيستم بهداشت و درمان كشور قرار مي‌گيرد ضمن اينكه تا امروز هم يكي از اماكن در اختيار بنياد مستضعفان براي مقابله با شيوع كرونا در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

به جز بنياد مستضعفان نهادهاي ديگري نيز در تلاش براي كمك به دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي هستند تا نيازهاي مربوط به كيت تشخيص، واكسن و موادي چون مواد ضدعفوني، الكل و دستكش و ماسك را توليد كنند. گروه جهادي منتظران ظهور كه تيمي از دندانپزشكان هستند از جمله اين گروه‌هايي هستند كه در حال توليد ماسك هستند. وزارت دفاع و سپاه نيز ديگر نهادهايي هستند كه در حال تلاش براي توليد نيازهاي بهداشتي هستند. اين اقدامات شامل توليد موادضدعفوني هم مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون