• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4603 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۵ اسفند

خبر

درخواس ت خانواده زندانيان محيط زيستي براي مرخصي فرزندان‌شان

خانواده مراد طاهباز، اميرحسين خالقي، طاهر قديريان، سام رجبي، هومن جوكار، عبدالرضا كوهپايه، نيلوفر بياني و سپيده كاشاني كه همگي جزو فعالان محيط زيستي به شمار مي‌روند كه حالا هركدام به حبس‌هاي طولاني مدت محكوم شده‌اند، روز گذشته طي نامه‌اي به سيد ابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه باتوجه به انتشار اخباري ضد و نقيض مبني بر شيوع كرونا در زندان اوين، خواستار اعطاي مرخصي به فرزندان خويش شدند. در بخشي از اين نامه خطاب به رييس قوه قضاييه آمده است: «هرچند درد ما اين است كه چطور زواياي گسترده خدمات و دغدغه‌هاي عزيزان ما در سطور كيفرخواست 3۰۰ صفحه‌اي و دادنامه ۱۶۰ صفحه‌اي لحاظ نگرديد اما راضي هستيم به تقدير خدا و در مملكتي كه اميد همه به حاكميت فرزند پاك رسول خداست تحمل سختي آسان‌تر است. اما متواضعانه از حضرتعالي مي‌پرسيم آيا مصلحت و عدالت حكم مي‌كند كه مختلس آزاد شود و متهماني با حبس‌هاي طولاني‌ مدت اما سپري‌كردن ۱۰ روز حبس مرخصي بروند اما عزيزان ما كه مدت طولاني در بازداشت و حتي انفرادي بوده‌اند در اين وضعيت خطرناك و نگران‌كننده مستثني شوند؟!» خانواده فعالان بازداشتي محيط زيستي در بخش پاياني نامه خود آورده‌اند: «جناب آقاي دكتر رييسي! چشمان مادران، خواهران، پدران، برادران و همسر اين عزيزان به روشناي دري است كه با دستور حضرتعالي گشوده مي‌شود، اين حداقل را در اين شرايط سخت شيوع بيماري از ايشان دريغ نكنيد. اعطاي مرخصي حداقل مرهمي بر درد ۲ساله دوري و جدايي و نگراني براي خانواده اين افراد است. ان‌شاءالله اميد اين مادران نگران و مضطر، نا اميد نخواهد شد. خداوند به شما طول عمر با بركت و سلامتي عنايت فرمايد.»

تعطيلي نماز جمعه اين هفته

در تمامي مراكز استان‌ها

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور اعلام كرد كه نماز جمعه اين هفته در تمامي مراكز استان‌ها تعطيل است. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حاج علي‌اكبري با بيان اينكه بر اساس مصوبه ستاد ملي مبارزه با ويروس كرونا نماز جمعه اين هفته در تمامي مراكز استان‌ها تعطيل است، اظهار كرد: «در ارتباط با چگونگي برگزاري نماز جمعه در ساير شهرستان‌ها، بخش‌ها و ديگر شهرها كميته‌اي مركب از نماينده ولي‌فقيه، مسوولان بهداشتي هر استان و استانداران تشكيل مي‌شود و در اين زمينه تصميم‌گيري مي‌كند.» او گفت: «براساس تصميم‌گيري اين كميته مشخص مي‌شود در چه شهرهايي نماز جمعه تعطيل باشد و اخبار آن از طريق رسانه‌ها به مردم اعلام مي‌شود.» در همين راستا سعيد نمكي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نامه‌اي به اكبري به عنوان رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه درخواست لغو نمازجمعه را تا اطلاع ثانوي كرده است. در بخشي از اين نامه آمده است: «با توجه به شيوع بيماري كروناويروس (COVID19) در كليه استان‌هاي كشور (31 استان)، ضروري است، دستور فرماييد، در همه شهرهاي مراكز استان، تا اطلاع ثانوي نماز جمعه برگزار نگردد و در ساير شهرستان‌ها و شهرهاي كوچك، كميته‌اي متشكل از استاندار، نماينده ولي فقيه، امام جمعه و رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني، تشكيل و نقطه نظرات فني رييس دانشگاه مورد عمل قرار گيرد.»

تاييد صحت انتخابات

در 37 حوزه ديگر

«تاييديه صحت انتخابات يازدهمين دوره مجلس در ۳۷ حوزه انتخابيه ديگر از سوي شوراي نگهبان صادر و به وزارت كشور واصل شده است.» اين خبري است كه روز گذشته سيد اسماعيل موسوي، دبير ستاد انتخابات وزارت كشور اعلام كرد. بدين‌ترتيب يازدهمين دوره انتخابات مجلس كه به زعم ناظران با رقابت اصولگرايان و اصولگرايان در 208 حوزه انتخابيه برگزار و در نهايت با پيروزي اصولگرايان همراه شد، تاكنون در 171 حوزه انتخابيه مورد تاييد شوراي نگهبان و وزارت كشور قرار گرفته باشد. نكته قابل توجه در اين ميان آنكه به رغم برگزاري انتخابات دور دوم مجلس در 11 حوزه انتخابيه در بيست و نهم فروردين ماه، انتخابات حوزه انتخابيه آستانه اشرفيه در سال 1400 برگزار خواهد شد. منتخب اين حوزه چندي پيش به علت ابتلا به ويروس كرونا پيش از آغاز پارلمان يازدهم جان خود را از دست داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون