• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4605 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ اسفند

تير خلاص به تيم رويايي كلوپ؟

سجاد شهرابي فراهاني

نتايج درخشان كلوپ با ليورپول به ويژه در اين فصل همه فوتبال‌دوستان را تحت‌تاثير قرار داده است.

روند صعودي تيم ليورپول در سال‌هايي كه يورگن كلوپ هدايت اين تيم را برعهده گرفته است كاملا مشهود بوده تا آنجا كه حتي منتقدان فوتبال و هواداران تيم‌هاي رقيب را هم به تحسين عملكرد كلوپ و تيم ليورپول واداشته است.

نتايج رويايي ليورپول در اين فصل و فاصله امتياز بسيار زياد با ساير رقبا خيلي زود كلوپ و تيمش را قهرمان بلامنازع اين فصل ليگ انگليس قرار داده تا جايي كه حتي گوارديولا هم اين اتفاق را پذيرفته و ليورپول را به عنوان قهرمان خطاب كرده است.

درحالي كه تيم هميشه پيروز ليورپول درحال جابه‌جايي ركوردها و تاريخ‌سازي بود برخي اعتقاد داشتند كه روزهاي اوج به پايان خواهد رسيد و ليورپول دچار تزلزل خواهد شد.

اين اتفاق تنها در چند روز رخ داد و ابتدا در بازي رفت مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه «واندا مترو پوليتانو» ورزشگاهي كه فصل گذشته شاهد خاطرات خوب قهرماني كلوپ و تيمش در اين رقابت‌ها بود، با تحريك هواداران توسط سيمئونه به جهنمي تبديل شد تا ليورپول بازي را يك بر صفر واگذار كند.

پس از اين بازي ليورپول روياي فتح جام طلايي را با شكست سنگين سه بر صفر مقابل واتفورد تيمي كه براي فرار از سقوط مي‌جنگد از دست داد كه اين اولين شكست آنها در ليگ و در مقابل تيم‌هاي انگليسي در فصل جاري بود. پس از اين دو شكست نوبت لمپارد و تيم جوانش بود تا با نتيجه دو بر صفر ليورپول را شكست دهد و تيم كلوپ را از جام حذفي حذف كند. اين سه شكست براي تيم شكست‌ناپذير كلوپ بدون گل زده و با شش گل خورده از نظر برخي از كارشناسان فوتبال تداعي‌كننده گذر از دوران طلايي ليورپول و شروع افت اين تيم بوده است.

هرچند در بازي گذشته، ليورپول، بورتموث را با شكست بدرقه كرد تا با اين پيروزي ناكامي‌هاي اين سه بازي را به دست فراموشي بسپارد و اميدوار به بازي برگشت با اتلتيكو مادريد در آنفيلد باشد اما با اين حال عبور از سد سيمئونه و تيمش با توجه به نتيجه بازي رفت كار بسيار دشواري است و در صورت موفق نشدن مدافع عنوان قهرماني وداع تلخ و زودهنگامي با اين رقابت‌ها خواهد داشت.

هواداران ليورپول خوشبين و اميدوار هستند كه تيم‌شان هرگز در آنفيلد شكست نخورده است و جز تساوي يك بر يك مقابل ناپولي در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا، همه بازي‌هاي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته است.

آنها همين‌طور ياد مي‌كنند از كامبكي كه در فصل گذشته مقابل بارسلونا زده‌اند و نتيجه سه بر صفر در اسپانيا را در انگليس جبران كرده و در مجموع با نتيجه چهار بر سه تيم والورده را از ميان برداشتند و به فينال صعود كردند و در نهايت قهرمان اين رقابت‌ها شدند. نكته‌اي كه در اينجا وجود دارد اين است كه ديگو سيمئونه، ارنستو والورده نيست.

كامبك زدن در مقابل والورده كه او را استاد كامبك خوردن در اروپا مي‌دانند و با بارسلونا دوبار در دو فصل متوالي در مقابل رم و ليورپول در حالي كه بازي رفت را به ترتيب با نتيجه چهار بر يك و سه بر صفر به پيروزي رسيده بود، در بازي برگشت سه بر صفر و چهار بر صفر شكست خورد و حذف شد و حتي اخراج او برمي‌گردد به نيمه‌نهايي سوپركاپ اسپانيا و كامبكي كه در آن بازي از اتلتيكو مادريد خورد و پيروزي دو بر يك را با شكست سه بر دو عوض كرد كاري كه به مراتب ساده‌تر از تيم سيمئونه با دفاع منسجم با كمترين درصد اشتباه است.

ليورپول اميدوار است بعد از سلطنت سه‌ساله رئال‌مادريد بر اروپا، اولين تيمي باشد كه بعد از كهكشاني‌ها از عنوان قهرماني‌اش در ليگ قهرمانان دفاع مي‌كند. كلوپ مي‌تواند دوران باشكوه باب پيزلي در آنفيلد را زنده و نقشي را در تاريخ مرسي‌سايد ايفا كند كه تنها او موفق به ايفاي آن شده بود. دفاع از عنوان قهرماني اروپا، روياي بزرگ كلوپ در اين فصل است، اما ابتدا بايد سد محكمي به اسم ديگو سيمئونه را از پيش رو بردارد.

چيزي كه مشخص است كلوپ در اين بازي به دنبال جبران بازي رفت و صعود است و نمي‌خواهد تيم رويايي‌اش در اين مرحله و آنقدر زود حذف شود. در آن سوي ميدان هم سيمئونه كه در اين فصل نتايج نسبتا خوبي را به دست نياورده و شانسي براي قهرماني در لاليگا را ندارد و خبرهايي نيز از جدايي‌اش پس از پايان قصل به گوش مي‌رسد، تنها دل به قهرماني چمپيونز ليگ بسته است، كاري كه دو بار تا يك قدمي آن رفت اما هر دوبار در فينال بازي را به رئال مادريد واگذار كرد و رويايش به كابوس بدل شد. ال‌چولو اين بار مي‌خواهد روياي خودش را با حذف مدافع عنوان قهرماني و ساير رقيبان محقق كند. حال با اين تفاسير بايد منتظر بود و ديد كه در بازي برگشت چه نتيجه‌اي رخ مي‌دهد و كدام تيم و كدام مربي به مرحله بعد صعود مي‌كنند.

آيا ليورپول كامبك مي‌زند و صعود مي‌كند يا اتلتيكو با پارك كردن اتوبوس در مقابل دروازه و چشم داشتن به ضدحمله و گلزني در آنفيلد و قانون گل زده در خانه حريف، حتي در صورت باخت در اين بازي هم صعود مي‌كند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون