• ۱۴۰۳ جمعه ۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4620 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ فروردين

از فروش آنلاين مستندي درباره كوبريك تا ورشكستگي كامل موسيقي جهان

مرخصي اجباري 43 هزار نفر از كاركنان ديزني

گروه فرهنگ و هنر


نمايش آنلاين «كوبريك از نگاه كوبريك»
فيلمي مستند درباره استنلي كوبريك سينماگر فقيد به صورت آنلاين توسط جشنواره ترايبكا در اختيار خريداران امتياز آن قرار مي‌گيرد. فيلم «كوبريك از نگاه كوبريك» ساخته گرگوري مونرو در ابتدا قرار بود در بخش اسپات‌لايت فيلم‌هاي مستند نوزدهمين فستيوال فيلم ترايبكا پيش‌نمايش جهاني شود، اما برگزاري اين جشنواره در سال ۲۰۲۰ به خاطر بحران سلامت جهاني، در نيويورك كنسل شد. با اين حال اين فيلم حالا از طريق ترايبكا اكسترانت در اختيار خريداران خواهد بود كه پلتفرمي آنلاين است و براي اين شرايط خاص خلق شده تا فقط در دسترس افراد حرفه‌اي صنعت سينما باشد، اين بخشي از برنامه‌اي ويژه مخصوص استنلي كوبريك خواهد بود كه با نمايش فيلم «بري ليندون» آغاز مي‌شود. جديدترين مستند او بر پايه مصاحبه‌هايي ساخته شده كه با ميشل سيمنت منتقد فيلم و مدير مجله فيلم پوستيف انجام شده و تقريبا سه دهه را پوشش مي‌دهد.

ديزني ۴۳ هزار كارمند را به مرخصي فرستاد
در سايه شيوع ويروس كرونا، كمپاني ديزني اعلام كرد: ۴۳ هزار نفر از كاركنان پارك تفريحي ديزني ورلد خود را از تاريخ ۱۹ آوريل به مرخصي اجباري خواهد فرستاد. به گزارش ايسنا و به نقل از ورايتي، پس از تعطيلي پارك تفريحي ديزني ورلد فلوريدا به دليل شيوع ويروس كرونا در امريكا، كمپاني ديزني اعلام كرد: ۴۳ هزار نفر از كاركنان اين مجموعه بزرگ را به مرخصي مي‌فرستد و اين كاركنان مي‌توانند بلافاصله براي دريافت مزاياي بيكاري در ايالت فلوريدا اقدام كنند، ضمنا آن دسته از كاركناني كه بيمه بودند تا يك‌سال آينده خدمات بيمه درماني و دندانپزشكي و بيمه عمر خود را به صورت رايگان دريافت مي‌كنند. همچنين تمامي اين كاركنان مي‌توانند پس از ايجاد شرايط عادي دوباره كار خود را از سر بگيرند و شغل، مرتبه شغلي، ميزان دستمزد و مزاياي اين كاركنان بدون تغيير تضمين مي‌شود. كمپاني ديزني علاوه بر تعطيلي ديزني ورلد و پارك‌هاي موضوعي ديزني‌لند، كاركنان استوديوهاي فيلمسازي پيكسار، مارول، لوكاس فيلم و سرچلايت را نيز به مرخصي فرستاده است.
 
موسيقي جهان در معرض ورشكستگي كامل
اردوان جعفريان ناشر، تهيه‌كننده و پژوهشگر موسيقي و عضو هيات مديره مجمع جهاني موسيقي يونسكو در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به شرايط نابسامان نظام اقتصادي موسيقي در دنيا پس از شيوع ويروس كرونا توضيح داد: متاسفانه اكنون تمام صنايع فرهنگي و ساير حوزه‌ها به دليل اتفاقات ناشي از بحران جهاني كرونا وارد شرايط پيچيده‌اي شده‌اند و تمامي فعاليت‌ها تقريبا به حالت تعليق درآمده است. البته آنچه اكنون در بسياري از كشورهاي دنيا در حال روي دادن است، كمك بازوهاي اجرايي كشورهاست كه تلاش زيادي براي از هم نپاشيدن صنايع هنري مي‌كنند. حتي اخيرا نيز جلساتي در مجمع جهاني موسيقي يونسكو به شكل آنلاين برگزار شد تا بتوانند بر اساس صحبت‌ها و پيشنهادها به روش روشني براي كمك به صنايع فرهنگي و هنري دنيا از جمله موسيقي كارهايي را انجام داد. او تصريح كرد: شيوع ويروس كرونا يك غافلگيري محض در جهان بود كه هيچ كشوري آمادگي ميزباني آن را نداشت. امروز آنچه در دنيا اتفاق افتاد براي همه مردم دنيا دربرگيرنده روزهاي سياهي است كه طي اين چند ده سال گذشته هم تجربه نشده بود. در اين بين بايد شاهد افت چند صد ميليارد دلاري در صنعت هنر باشيم كه موسيقي نيز از آن مستثنا نيست. ما مي‌توانيم با شناسايي دقيق ناشران و فعالان حوزه موسيقي و آن دسته از افرادي كه بسيار در اين روزها آسيب‌پذير بودند با تامين بسته‌هاي معيشتي كمك‌هايي را انجام دهيم وگرنه بايد در ماه‌ها يا شايد روزهاي آينده شاهد از بين رفتن بسياري از مشاغل حوزه موسيقي و تغيير شغل‌ها باشيم.

راه‌اندازي كارگاه خيريه توليد ماسك در تالار حافظ
در راستاي ايفاي مسووليت اجتماعي، بنياد رودكي با همراهي هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر، ميزبان كارگاه توليد ماسك‌هاي بهداشتي شده است. با استقرار چرخ‌هاي خياطي در تالار حافظ و پس از پاكسازي و ايزوله شدن، اين تالار جهت فعاليت داوطلبانه تجهيز شد. فعاليت اين كارگاه در قالب يك پويش خيرخواهانه و با شعار «با همدلي در برابر هجوم كرونا پيروزيم» است. در برپايي اين كارگاه به مسووليت حميد شريف‌زاده، كارگردان و بازيگر تئاتر، جمعي از هنرمندان، خيران و كاركنان بنياد رودكي مشاركت دارند؛ يك گروه درماني و نظارتي از وزارت بهداشت در طول برگزاري اين كارگاه نظارت‌هاي بهداشتي لازم را انجام مي‌دهند. در اين طرح پس از توليد ماسك و طي مراحل لازم براي استريل شدن، اقلام توليد شده ميان كاركنان بيمارستان‌ها، كادر مراكز درماني و همچنين مناطق محروم توزيع مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون